• Jessi74

Junibebisar del 3

majflickan - Isabella sätter sig upp från liggande genom att vända sig om på mage, sätta i händerna och sätta sig upp på knä.

• Jessi74

Efter en resa till Finland har jag insett att en sulky skulle underlätta sååå mycket jämfört med stora klumpvagnen som vi hade med oss. En som blir liten när man fäller ihop den! Funderar på en Mc Laren men måste titta runt lite så vi inte gör ett dumt köp.

Isabella har lärt sig att ta sig ner från soffa och säng och sånt på egen hand (utan att krypa rakt ut i luften som förr...) Bara vänder sig om och tar sig ner med magen mot soffan.

• Jessi74

Mandy, hon har lärt sig själv. Helt plötsligt bara kan de massa saker. Så häftigt ju!!!

• Jessi74

Mandy - ja så kanske det är. Isabella har ganska nyligen lärt sig klappa händerna, det vet jag många som lärt sig jättemycket tidigare. Vet inte om hon lärt sig för att vi suttit och klappat mycket händer med henne?!

• Jessi74

Vasen - vet du någon sulky som är vänd mot föraren? Det låter ju utmärkt!

• Jessi74

Det är besvärligt när de börjat sätta sig/ställa sig upp i sängen tycker jag. Om Isabella inte är tillräckligt trött när vi lägger henne så reser hon sig upp och står och hoppar i sängen. Svårt att vagga henne till sömns då...lättare förut när hon inte kunde röra sig från ryggläge.

Nu håller jag på och avvänjer nattamningen. Började inatt, men gav lite välling då istället. Men ingen mer amning på natten. Dock vet jag inte om jag ska sluta amma helt eller amma lite på förmiddagen, det är rätt mysigt tycker jag.

• Jessi74

Inatt hade vi en otrolig natt!!! Andra natten som jag ska avvänja nattamningen och hon vaknade 1.15, fick komma till vår säng, fick napp och jag höll henne intill mig. Hon somnade om och sov till halv sex. Fantastiskt!! Ingen välling behövdes ens! Får se hur fortsättningen blir...men jag ger hellre välling än ammar iaf.

• Jessi74

Mandy - håller helt med om att jag hellre ammar än ger välling på natten, men min tanke är att vi ska fasa ut vällingen om vi nu behöver ge det så att hon inte äter alls på natten. Så hon får bara välling i nödfall på natten och hon äter gärna kall välling så det underlättar ju för mig. Man kan ge en tetrapak. Jag vill inte att hon ska gråta så därför tar jag till välling om hon gör det. Är ju lite blödig...

• Jessi74

Ser att fler har problem att lägga sina barn. Isabella måste vara jättesovande när man lägger ner henne i sängen. Ibland sover hon i famnen och direkt man lägger ner henne så ställer hon sig upp. Men jag tar det så gärna just nu för hon har ju slutat amma på natten och behöver knappt välling ens. Inatt åt hon inget. Hon vaknar ett par gånger men somnar om med napp och gos. Sedan vi tog bort amningen har hon sovit till ca 8 på morgonen. Vet ej om det har samband?! Förut vaknade hon ca 6. Jag tackar och tar emot! Ska till BVC idag för läkarundersökning - rapporterar vikt & längd sen!

• Jessi74

BVC idag - Isabella har fått upp 400 g på två månader och vuxit 2 cm. Så hon väger idag 9060 g och är 75,5 cm. Alla påpekar jämt hur lång hon är för sin ålder och det ser jag ju också att hon är när man jämför med andra lika gamla barn.

Svar på tråden Junibebisar del 3