Junibebisar del 3
Vad har ni på era små i sandlådan?
Vad har ni på era små i sandlådan?
emmamaria - hur länge kan man använda ergosele? Hur mycket kan de väga alltså? Har funderat på bärstol men vet inte om det är klumpigt att ha en sån? Nån som har en? Saknar babybjörn som hon har vuxit ur.
bea85 - Isabella vägde 9060 vid 10 mån kontrollen. Hon är 75,5 cm lång!
Undrar också över var det finns galonisar i strlk 80? FÖrutom på POP alltså.
Hm...då bör man ju kunna hitta ett par galonisar på ovanstående affärer! Bra!
Jag är rätt säker på att Isabella förstår vad lampa och kissen betyder men inget annat. Ibland låter det som att hon säger hej när folk kommer, men jag vet inte om jag inbillar mig.
emmamaria - jag ger citrusfrukter. Hon gillar det, fast grapefrukt ville hon inte ha.
Surt väl.
Ibland kan jag få sån här tanke "oj kan hon äta det här" och det kan vara vad som helst av vanlig mat. Men visst är det väl egentligen bara salt, spenat, mangold, honung, nötter mm som de inte ska äta?! Nu är de väl så stora att de kan smaka på det mesta väl?! Eller hur resonerar ni? Igår åt Isabella hemlagad spagetti och köttfärssås och gillade det. Och dagen före potatis och torsk i ugn. Känns bra att ha kommit igång med hemlagat, är rätt less på alla dess glasburkar som måste återvinnas!!!
emmamaria - jag tror det är ur allergisyfte man ska vara försiktig med citrusfrukter. Tror det är tills de är 1 år eller så?! Röda grönsaker ska man också vara försiktig med tror jag ur allergisyfte?!
Willys är billigt tycker jag. Billigare än ICA och Coop iaf.
Isabella äter inte på natten, brukar vakna vid 3-4 och då får man stoppa in nappen så hon somnar om. Inatt sov hon faktiskt från 19.30-05.00 innan hon vaknade, det är hennes rekord!!! Hon brukar vilja ha välling vid 5.30 tiden på morgonen ibland och då får hon det, annars får inget förrän frukosten som brukar vara vid 7.30.
Isabella har ätit glass vid ett par tillfällen och då är det inte särskilt mycket (fast en gång var det en halv kula vaniljglass). Hon tycker det är jättegott! Annars har hon inte fått smaka på godis, kakor eller nåt sånt. Men jag antar att mammas svaga punkt glass också blir svaga punkten att hindra Isabella från nåt så gott...
emmamaria - vi har köpt ett par galonbyxor som Isabella har på sig när hon kryper ute. Det funkar bra.