Junibebisar del 3
Bra! Jag undrar vad det kan bero på att hon blir hård? Har börjat med fullkornsvälling men i övrigt äter hon som hon brukar?! Kan det vara fullkornsvällingen? Trodde de skulle bli lösa i så fall?!
Bra! Jag undrar vad det kan bero på att hon blir hård? Har börjat med fullkornsvälling men i övrigt äter hon som hon brukar?! Kan det vara fullkornsvällingen? Trodde de skulle bli lösa i så fall?!
Isabella får bara välling 1 g/dag och hittills bara en blandning av mild havre och fullkorn 50/50. Hon får gröt 1 g/dag också så kanske har hon känslig mage?! Kanske ska återgå till majsvälling som vi hade förut, det är ju skonsammare mot magen. Vill inte gärna sluta med gröt för det gillar hon så mycket!
Hm...får testa och se vad hennes mage reagerat på egentligen. Fullkornsvälling mättar ju mer säger de så därför ville vi testa det på kvällen.
Nej, vi ger inte välling på em, bara på kvällen inför att hon ska sova. Blir det inte bättre så återgår jag till majsvälling, den tycker jag fungerade jättebra!
Den fullkornsvälling jag har är 8 månader.
JCA - ja det heter ju mild fullkornsvälling, semper, för att vara exakt.
Nu tror jag att jag har bestämt mig att det får vara nog med nattamningen. Det känns väldigt jobbigt just nu och att amma ca 3 ggr/natt och hon är ju över 9 månader så hon behöver ju inte äta, behöver bara hjälp att somna om. Men det känns som ett svårt beslut tycker jag. Har bestämt mig förut men sedan ändrat mig. Men nu tror jag att jag har bestämt att till helgen slutar jag. Hur har ni gjort?
Idag har jag köpt vyssan lull tassar till spjälsängen, hoppas att det ska vara en hjälp när jag ska sluta nattamma för att få Isabella att somna om. Är det någon som har sådana? Jag hoppas att de ska fungera så bra som jag har hört. Isabella äter ju så bra på dagarna så jag är rätt säker på att hon inte är hungrig på natten. Vi planerar att sätta igång till helgen så att pappa kan hjälpa till, men iofs sa vi så för två veckor sedan och då bangade vi ur. Det känns ju sååå jobbigt att ta itu med det här men jag är ju så trött och ammar ju så många gånger varje natt så jag känner att jag måste.
Tahn - Japp, Isabella vaknar ibland och är pigg på natten. Det är sååå jobbigt och jag vet inte riktigt vad lösningen på det är. Amma hjälper iaf inte.
kajsa835 - ja Isabella använder napp, men vi försöker att inte ge henne den vid insomnandet eftersom vi har märkt att hon sover bättre utan napp. Har försökt att bara ge napp för att få henne att somna om men det går inte. Hon blir rent ut sagt arg om hon inte får amma. Vi har inte satt fast vyssan lull tassarna ännu så jag vet inte hur de funkar och avvänjningen ska börja till helgen är det tänkt...usch och fy...