• Jessi74

Junibebisar del 3

Det jag gick upp under graviditeten gick jag ner under förlossningen...men jag gick ju inte upp så mycket som tur var, men tanke på hur överviktig jag var när jag blev gravid. Sen dess har jag ju gått ner ytterligare 17 kg.

• Jessi74

Jag tror det också kan vara pga att kroppen förändras som man inte kommer i samma kläder, främst byxor. T.ex. upplever många att de får bredare höfter efter graviditet, så även om man når ner till samma vikt kanske kläderna inte passar pga att kroppen är annorlunda.

Nä, Isabella går inte. Hon kryper för fullt och går runt bordet när hon håller händerna i det. Men inga steg utan att hålla i sig.

• Jessi74

Isabella har 74 i det mesta, men 80 funkar bra också. Man får vika upp ärmarna bara, benen är helt okej för henne, hon har ju så långa ben!

Det ser ut som att Isabella kommer att få en glugg mellan framtänderna?! Eller så rättar det till sig när fler tänder kommer fram?! Vad tror ni?

• Jessi74

Hur är det på er BVC? Måste ni själva komma ihåg att boka in t.ex. läkarundersökning, vaccination och sånt när det är dags för det? Jag upplever att om jag inte skulle ligga på så skulle de inte kalla till sånt?! Alltså att det ligger på mig om jag vill komma och väga och mäta tycker jag är okej, men de andra sakerna är ju viktiga! Framförallt vaccination ligger ju i allmänt intresse att alla barn blir vaccinerade.

• Jessi74

Isabella gungade rätt länge innan hon började krypa, säkert en månad tror jag nog.

• Jessi74

Idag har Isabella fått vanlig havregrynsgröt och det åt hon med god aptit. Hoppas det inte är för hårdsmält för henne?! Ger ni sån gröt eller köper ni bara bebisgrötarna?! Tycker de är dyra så det vore ju så bra om vanlig gröt funkade bra.

Hur försiktiga är ni med mjölkprodukter??? Tycker alla säger olika. En del säger att man ska vänta till 1 år och en del att man kan ge lite grann. Jag tänker främst på yougurt, filmjölk och sånt.

• Jessi74

Mandy - tänkte inte på att barngröten är extra vitaminberikad. Nåja, man kan ju alternera ett tag så blir det lite variation också. Ska nog testa yougurt och frukt till mellanmål någon dag och se om hon gillar det.

• Jessi74

emmamaria - har du testat inotyol salva? Den är jättebra tycker jag! Röd stjärt går över på en gång!

• Jessi74

Sorry missade att någon redan tipsat om den salvan!

• Jessi74

Isabella pratar inga ord alls. Hon låter mest med sitt dada och mammamammmammma. Men hon har börjat sjunga, det ser så gulligt ut. Hon sjunger aahaahaah i falsett och klappar händerna samtidigt.

Svar på tråden Junibebisar del 3