• Jessi74

Junibebisar del 3

Vi går på babysim, steg 3 och det är jättekul! Isabella är så duktig, jag är imponerad att barnen kan lära sig så mycket när de är så små! Hon dyker från kanten och i vattnet utan att vara ett dugg berörd av det eller få in vatten i munnen. Bara stänger igen munnen och ögonen och så i. Det är häftigt tycker jag!

• Jessi74

Jag är jättesugen på att köpa en sulky för att ha om man ska på semester, åka och handla ed. Men jag har svårt att bestämma mig vilken sort jag vill ha. En sulky, en paraplyvagn eller vad det nu finns. Isabella känns lite liten ännu men jag tänker att det kanske funkar till sommaren.

• Jessi74

Isabella sover två ggr/dag, ca en timme på fm och mellan 1/2-1 timme på em beroende på vad man gör. Hon är jättetrött och vill lägga sig sju-halv åtta, men vaknar ju typ sex på morgonen och är pigg. Jag tycker hon verkar sova lite jämfört med många andra barn? Har hört flera som sover mellan 7 och 7 på natten.

• Jessi74

Vet inte hur länge vi ska vara hemma. Egentligen vill vi att hon ska börja dagis i januari, men det verkar ju inte gå att få dagisplats någon annan gång än i aug/sept så jag vet inte om vi vågar det.

• Jessi74

För att kommunen har total brist på dagisplatser och det verkar bara frigöras i samband med terminsstart när de som börjar skolan slutar. Visst får man kanske plats i januari men då kan man ju få var som helst i kommunen dvs lååångt från där vi bor. Det är kaos med dagisplatser helt enkelt. Är orolig för att vi ska stå utan dagisplats och vi har kanske inte råd att vara hemma till aug 08 om vi inte får nån i januari. Men jag ska ta reda på mer fakta om det verkligen är så illa som man hör av alla andra.

Har nån köpt en Mc Laren (stavning?) sulky? Testade en i en affär och tyckte den verkade jättebra och lätt att styra.

• Jessi74

JCA - funkar det så?! Så har jag inte fattat det?! Kommunen har 4 månaders garanti om plats (som de inte håller) och därefter går de på barnets ålder dvs en treåring får plats före en 1-åring om de vill ha plats samtidigt. Men det bästa är nog att snacka direkt med kommunen och inte lyssna på vad alla andra säger iofs.

• Jessi74

Jag vill verkligen att min man ska vara hemma så han inser att det är FULLT UPP med en liten tjej hemma. Jag fixar inte all markservice fastän jag är hemma - no way! Fast mycket gör man ju...

• Jessi74

kajsa835 - som jag har förstått det kan man blanda sgi-dagar och lägstanivå dagar efter barnets 1-årsdag. Huvudsaken är att man har ersättning heltid (5 dgr/v antar jag).

• Jessi74

Jaa vad gör man annars?! Då blir man väl hemma. Man kan typ anmäla kommunen till Länsstyrelsen tror jag men vad händer då? Inte mycket som jag har förstått.

• Jessi74

Är messmör bra mot hård eller lös mage?! Någon som vet?! Isabella är så hård i magen, vet inte vad det beror på men hon gråter när hon bajsar och det är små hårda kluttar. Har messmör hemma men vill ju inte göra det värre...

Svar på tråden Junibebisar del 3