Junibebisar del 3
Är det inte TBC vaccinationen som blir som ett märke i huden, som en del (man slutade i början av 70-talet va?) har på axeln?
Är det inte TBC vaccinationen som blir som ett märke i huden, som en del (man slutade i början av 70-talet va?) har på axeln?
Karin Gbg: Isabella sysselsätter sig helst med skorna vid skohyllan eller med att riva ut böcker och videofilmer ur bokyllan. Eller att krypa fram till sladdar som ligger framme, måste verkligen fästa upp dem ordentligt. Och att hålla på med kattens vatten är också roligt. I övrigt så är hon mest still om hon får ett rån att tugga på. Leksakerna är inte så jätteroliga just nu. Det blir mycket att försöka visa på något annat att göra än det som hon inte får hålla på med...
Nä det blir nog ingen avvänjning i helgen...såå svårt att verkligen ta itu med det trots min trötthet. Men det känns ju så jobbigt att hon ska vara ledsen och skrika.
Också håller en tand på att spränga fram i överkäken så hon är extra känslig. Hon vaknar oftast typ 23.30, 02 och 05...jobbigt tycker jag för man sover ju typ max 2 1/2 timme i streck. Hon äter ju jättebra på dagarna så jag tror verkligen inte hon är hungrig.
Idag hälsade vi på en kompis som var hundvakt. Isabella skrek hysteriskt när hon såg hunden så den fick stängas in i ett annat rum för hon blev så ledsen när hon såg den. Hon har inte träffat så många hundar men jag har aldrig hört henne så ledsen förut. Jag hoppas det är en fas och inte ett tecken på att hon blir hundrädd. Det är svårt hur man ska hantera det för å ena sidan vill man ju visa att hunden inte är farlig så att hon slutar vara rädd men å andra sidan vill man ju inte att hon ska vara ledsen och rädd...
Jaha, då har jag just plockat ut två bitar av kattens torrfoder ur dotterns mun. Hon såg glad och nöjd ut, precis som om det var värsta godiset som hon fått fatt på. Så fort det går. På ett par sekunder var hon framme vid kattmaten! Men nu får den väl stå på diskbänken istället för man hinner tydligen inte med i svängarna.
majflickan - ibland känner jag mig också så trött på att vara med dottern, just det här att man måste aktivera och leka med henne kan vara påfrestande. Jag försöker att hitta på saker för då är hon mer nöjd, t.ex. promenader, öf osv men det kanske inte är så lätt om du mår dåligt? För mig underlättar det då hon får annat att intressera sig för än bara mig.
Idag fick vi undervattensfoton på babysimmet. Sååå bra blev det! Alldeles öppna ögon och såg glad ut gjorde hon. Häftigt att ha som minne! Jag tycker babysim är så coolt, det är så häftigt hur mycket de kan lära sig där.
steffy - det har faktiskt precis gått över för nån vecka sen. Fast på kvällen/natten är hon fortf mammig. Jag är faktiskt rätt glad att jag kan lämna rummet och henne utan att hon gallskriker. Och inte minst att pappa duger precis lika bra!
Grattis Mandy till en hel natts sömn! Vi skulle ju vänja av dottern från nattamning, men har inte orkat ta det ännu. Dock har vi i två dagar givit henne en flaska välling en timme innan sängdags och en flaska när vi nattar henne. Och de två nätterna har hon bara vaknat en gång/natt!!! Till skillnad från 2,3,4 ggr...känns skönt så jag hoppas vi har kommit på nåt där!
Isabella har börjat mata mig med smörgåsrån när hon får ett sånt. Gör era små också det? Också skrattar hon om man smaskar riktigt mycket!
Ja vyssan lull har vi nu, det är väl inte den stora revolution som jag trodde det skulle vara. Men det är rätt bra att kunna vagga lite när hon ska somna inbillar jag mig?! Isabella tycker det är roligt när hon hoppar i sängen och den vaggar...