• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • JCA

Erik har 74/80 också. Mer åt 80-hållet skulle jag tro, pga rundheten Fötterna är stora, 21 iallafall. Fast jag har inga skor till honom så jag vet itne så noga.

Erik har helt plötsligt börjat ställa sig i krypställning, det är ganska kul. Men han kryper inte än, fast det gör inget...

Nähäpp, dags att göra lite panpizza

• JCA

Igår kväll vakande Erik vid 22.30 och var JÄTTEpigg! Han var så pigg så han bara skrattade och mös och kröp t o m runt lit epå mattan (vilket han inte har gjort innan) Helt plötsligt var han under bordet och då passade han på att SÄTTA SIG UPP också!! (vilket han inte heller har gjort innan) Han hade väl legat och drömt en massa och tänkte att Nu minsann ska jag fixa det!

Vi gör inte så mycket med Erik. Tänkte börja med babysimmet sen när jag har hämtning till Maja... Det är ju så dumt... Maja ska gå på dagis mellan 8.30-11.30. Babysimmet är 2 mil bort öch börjar 10.30. Öppna förskolan är alldeles brevid nästan men är mellan 10-12. Så det är liksom inget som passar så himla bra med dagistiderna...

• JCA

Helen: Ja, hoppas verkligen han blir bättre snart. Usch, inget vidare

Idag har jag satt in ett nytt jämförelsekort på Erik/Maja när de är 8 månader. Kika in, vettja!! Jag har rensat i galleriet också, är meningen att det ska komma in lite fler nya kort när jag får tummen ur och minska bildstorleken lite

• JCA

Det är lite olika hur Erik äter, beroende på när han vaknar. Om han vaknar 7 t ex så ser det ut såhär:

7.30 gröt
    11.30 matpuré + efterrätt
    15 mellanmål, t ex yogurt och/eller frukt
    18 matpuré + efterrätt
    20 välling, 250 ml

Äntligen har vi fått lite ordning på mattiderna känns det som

• JCA

Hur är hippburkarna från 8 månader? Är det bitar i då? Lika mycket som semper och nestlé? Min kille äter ju inget med bitar, tänkte att det kanske går med hipp men jag vet inte hur de ser ut...

• JCA

Jag kanske ska testa hipp iallafall då. Fast jag har ju testat andra burkar och mosat men det hjälper ju inte. Han vill intve äta det ändå... Men prova kan man ju alltid göra iallafall

• JCA

Jag ger mild yogurt med vaniljsmak. Ibland ger jag Yoggi banan/päron eller jordgubb. Min bvc-sköterska sa redan när Erik var 6 månader att jag kunde börja med yogurt.

• JCA

Man ska ju egentligen undvika sockret. Men jag tror intve att barnen vill äta osockrad yogurt och jag har inte kollat hur sockret är i den milda yogurten.

• JCA

Jag ska säga att som jag känner nu så är verkstaden stängd för all framtid. Jag vill inte vara med om en förlossning igen och den här tiden efter åt och hur jag mår så tvivlar jag ens på att vårat förhållande klarar ett barn till.

Jag har hormonspiral. Det funkar jättebra känns det som. Svårt att veta egentligen hur man hademått utan den, men jag tror det känns bra. På mig kändes det inte när dom satte in den. Visst kände jag att dom var där, men det gjorde verkligen inte ont, det var inte ens i närheten av en obehagskänsla ens engång. Fast jag har ju hört att det kan göra ont så jag hade väl tur antar jag.

Svar på tråden Junibebisar del 3