Junibebisar del 3
Missy: Det har nog mycket att göra med sörsäkringskassans regler om föräldrapenningen och syskon. Om man får andra barnet innan första fyller 2½ så får man ju räkna på samma sgi som man hade till första barnet.
Missy: Det har nog mycket att göra med sörsäkringskassans regler om föräldrapenningen och syskon. Om man får andra barnet innan första fyller 2½ så får man ju räkna på samma sgi som man hade till första barnet.
Manja: Om första barnet inte har fyllt 2½ år innan nästa kommer så är du garanterad samma som till första barnet. Det är jättebra, jag jobbade nästan ingenting emellan men har ändå samma fp
Men det räcker inte att barnet är beräknat dit och så kanske man går över tiden och så hinner första barnet kanske fylla 2½ år. Då spricker det.
A lie: Jag mådde skitdåligt av minipillrerna, blev jättedeppig och fick tillslut självmordstankar och så. Men det är annat med hormonspiralen eftersom där stannar hormonerna i livmodern. Jo, en liten del åker ut i resten av kroppen men inte alls på samma sätt som ett piller som man sväljer. Därför kan det fungera med hormonspiral iallafall. Skulle det inte fungera så är det ju bara att beställa tid för att ta ut den. Jag var egentligen livrädd för hormoner men min bm var väldigt förstående och förklarade så bra. Och gav mig dessutom en trygghet att jag får ta ut den när som helst.
Klart man kan göra egen kräm, mycket bättre ju.
Med nyponsoppa ska man tänka på att det är vätskedrivande, så man inte ger för mycket/ofta av det. Särskilt inte om de är sjuka eller så. Det är ju otroligt sött med nyponsoppa men man gör som man själv vill. Finns det inte osockrad nyponsoppa? För det finns det väl med blåbärssoppa om jag inte minns fel.
Helen: Det är ju jobbigare för tarmarna att jobba med det, därför kan det resultera i att de blir lösa i magen och får ont i magen och så. Men lite halvgrovt borde man ju kunna jge nu när de kan äta mild fullkornsvälling/gröt.
Erik äter på nätterna, jo. Inatt har han varit hos min storasyster och hennes man, då har han bara vaknat en gång, halv tre, för att äta. Men men, så är det...
Jag har precis fått min stora tjej på 3 att sluta äta välling på natten. Hon hade ju slutat men började igen när Erik kom. Nu har jag dealat bort det, efter en vecka utan välling på natten så åkte vi till leksaksaffären så fick hon välja vad hon ville. Haha, hon valde ett pussel för 74.50...
babyboom: Pulvermos är ju färdigkryddat och det innebär även att det är salt i. Jag kommer inte ge Erik det innan han är ett år iallafall.
Maiana: Erik äter bara välling till kvällen och natten. En stund efter han har vaknat får han gröt sen är det lunch, mellanmål och sen middag vid 18. Runt 20-21 får han välling innan han somnar. Inatt vaknade han bara en gång
Majflickan: Jag har köpt 8-månadersvällingen nu med, väntar bara på att den sista förpackningen på 6-månaders ska ta slut
Ja, det var skönt
Och för dig med
8-månadersgröten tycker Erik är väldigt go! Han hade verkligen tröttnat på den andra... Fick truga och hålla på men inte nu mera.
Ja, förhoppniongsvis