• JCA

Junibebisar del 3

Erik säger också mamma-mamma-mamma och så blir han jätteglad och skiner upp som värsta solen när man svarar med mamma-mamma-mamma tillbaka

Han har kommit på kryptekninken, men det är inte precis så att han rusar fram. Nä, det går ganska långsamt men tekniken finns helt klart där.

Usch, jag är fortfarande väldigt dålig. Vågar knappt skriva det men idag var jag tvungen att lägga mig på sängen och vila trots att båda Maja och Erik var vakna. (fast i samma rum) Jag visste inte vad annars jag skulle göra, jag orkade helt enkelt inte. Usch och fy vilken hemsk mamma jag är Sen vaknade jag av att Erik gnölade över att han inte kom över en tröskel så då gick jag och hämtade honom och lade honom jämte mig i sängen. Så vi somnade om båda två medans Maja tittade på film.

• JCA

Maja blir 3 nu i mars, den 20:e och har precis börjat på 15 timmar. Det funkar jättabra! Jag ska börja jobba 18:e september och så ska min man vara hemma till januari. Så Erik ska börja dagis i januari tänkte vi, då är han ju 1,5 ungefär. Lite tidigare än Maja kan man säga, men det får bli så...

• JCA

Men om du står i kö till i januari och det blir en plats ledis till dig i augusti så är ju den platsen din även om du inte vill ha den förren i januari. Jag menar, det är ju ingen som kan gå före dig i kön bara för att dom vill ha platsen före dig i tid!

• JCA

Ja, gör det! Jag tycker att det låter konstigt, särskilt att de går efter ålder... De borde ju gå efteromsorgsbehovet isåfall skulle man ju kunna tycka. Men prata direkt med dom så blir det ju inga missuppfattningar!

• JCA

bea: Äsch, det är klart att det är så... Jag vet inte riktigt VAD jag svamlade om innan... Jag får skylla på att hjärnan inte funkar som den ska nu när jag är sjuk... Men man hamnar inte sist i kön va? Man kan väl välja att tacka nej men ändå stå kvar i kön?

• JCA

Jag har tur, jag bor på rätt ställe i kommunen. Granndagiset har en kö på 50-60 barn skulle jag tro. Många av dom barnen måste ju börja på "vårt" dagis i väntan på plats på "sitt" dagis. Jag är inte alls orolig över när Erik ska börja, är helt övertygad om att Erik kommer att få plats där. Där jag jobbar är lite heller nån speciell kötid vad jag vet. Men i resten av kommunen är byggnaden i full gång eftesom det är så dåligt med platser.

• JCA

Bea:

Mild fullkornsvälling är 8 månader på. Fullkornsvällingen är 1 år.

• JCA

Men vad är det för märke då? För både sempers och nestlés heter mild fullkornsvälling från 8 månader. Sen är det fullkornsvälling från 1 år.

Svar på tråden Junibebisar del 3