• JCA

Junibebisar del 3

Nä, nu måste jag gå och diska...

• JCA

Vi har lämnat Eik 3-4 gånger. Inga problem, men han har ju varit så svår på nätterna så han har ju hjälpt till väldigt mycket själv för att man inte ska tycka att det är jobbigt
    Med Maja var det mycket svårare. Henne lämnade vi inte förren hon var över ett år. Jag har stor förståelse för de som tycker att det är svårt och jobbigt att lämna bort sina barn, även om det inte är under nattetid.
    Gör vad ni själva känner för och bry er inte om vad andra säger.

• JCA

Jag gick ju ända till i julas med Maja, som blir 3 i mars. Jag har tänkt att gå med Erik nu när Maja går på dagis, bara jag har nån som kan hämta Maja då...

• JCA

Här har som babysim på dropin varje onsdag mellan 10.30-13.00. Man behöver inte anmäla sig innan utan man bara dyker upp. Jättesmidigt

• JCA

Helen: Dom säger att när barnen vänder sig själva till mage då dom sover så är det ok. Men var och en gör ju som de själva tycker... Erik gillar itne att ligga på mage, hade han gjort det så hade jag antagligen låtit honom ligga på mage nu.

• JCA

Erik har börjat ställa sig upp i krypställning och kan sätta sig upp själv nu. Ålar han så kommer han bara bakåt. Och ibland hoppar han fram på rumpan lite.

• JCA

Jag är sjuk igen Jättekul å vara själv med barnen när man har hög feber och halsont... *inte*

Jag har lagt ut en karta från när vi var hos fotografen i mitt bildgalleri.

• JCA

Jag har märkt på Erik nu att han fått bättre rutiner på en gång nu när jag måste väcka honom varje morgon för att ta MAja till dagis. Det har hjälpt oss mycket faktisk. Förut sov han till 9 på mornarna men jättedåligt på natten. Nu väcker jag honom vid 7 och oftast vaknar han bara och äter 1 gång/natt nu. Han brukar sova mellan 9-10.30 ungefär och sen mellan 14.30-16 ungefär. Sen lägger han sig vid 20.30. Skulle också vilja att han la sig tidigare egentligen men bättre att det är såhär än att han vaknar en massa om natten.

Svar på tråden Junibebisar del 3