• JCA

Junibebisar del 3

A lie: Vilken underbart kort!!!

Erik är typ kortare och tyngre än dom flesta... MEn vad gör det, ingenting faktisk

Gonatt med er

• JCA

Ja, Felixmor, hur har det gått? Jag längtar efter eget sovrum nu, men det dröjer ännu ett tag innan övervåningen är färdigrenoverad och vi kan flytta upp

• JCA

majflickan: Men jag tror att det kan vara bra med 1-5 också. Där finns kankse int eså många småbarn så personalen har antagligen mer tid för din lilla prins. Och dom andra barnen brukar vara väldigt hjälpsamma och goa mot dom misnta ckså.

• JCA

troll77: Det hade jag och barnen nu i höst/vinter. Det blir liksom små gula klumpar i ögat, alltså det varar typ. Och bara rinner hela tiden och bara kommer mer och mer och mer. Det är oerhört smittsamt så handhygienen är jätteviktig, även att man ska tvätta sig innan man tvättar det friska ögat och så.
    Tvätta med ljummet vatten på bomullstuss, utifrån och in i ögat.

Det kan behövas antibiotikadroppar om det inte går över.

• JCA

MarLe71: Jag är inte rätt person att uttala mig om sömn egentligen för det har i princip inte funnits i Eriks liv känns det som. Nämen han har precis börjat sova ordentligt om nätterna, jag vågar knappt skriva det men denna och förra natten sov han faktiskt HELA natten! Det har hänt 1 gång förut bara. På dagarna sover han två gånger ungefr 1-1½ timmar varje gång. Kankse det krånglar för att ni är bortresta och itne kan hålla samma rutiner som ni brukar?

Angående sötsaker... Maja var 1 år innan hon ens smakade på glass. Varför ha bråttom liksom? Nu är hon 3 år och har sen ett tag tillbaka fått lördagsgodis.
    Erik har vi också tänkt hålla på ett-årsgränsen. Vi ger honom ingen saft och absolut inget godis! Däremot har han fått tag på själv ett par gånger, eftersom han stoppar allt i munnen och Maja inte alltid har koll på sina saker...

• JCA

Jag har cyklat mycket med Maja. Jobbigt nu när man har två bara, vet inte riktigt hur det ska gå till. Det finns väl ingen annan lösning än cykelkärra då eller? Nån som vet?

• JCA

Jaha, det kanske skulle vara en lösning då? Får kolla upp det lite närmare tror jag Fast Erik är ju itne så liten, en klump på drygt 11 kilo (eller nästan 12) kanske inte är så lätt att ha fram på styret...

• JCA

Helen: Ja, köp med grönt spänne, det är ju det allra bästa. Dessutom kan dom ju ha hjälmen ett bra tag framöver, Maja har ju fortfarande sin som jag köptenär hon var 1...

• JCA

Är det nån av er som har börjat med 1-årsvälling än? Eriks är precis på väg att ta slut så idag blandade jag ut lite med Majas välling, den som är från 1 år. Men et borde väl itne vara nån fara att börja med den nu? Eller...?

Svar på tråden Junibebisar del 3