• JCA

Junibebisar del 3

Separationsångest ja... Det hade jag med Maja med. Vi lämnade inte bort henne förren efter hon var ett år, inte ens kortare stunder. Men egentligen ser jag inget fel på det. Varför lämna bort bara för att nån vill vara barnvakt liksom? Bättre då att ta den tiden på sig som man behöver Jag hade också väldigt tajta rutiner och ville _inte_ att dom skulle störas.

• JCA

Jag sänkte botten när Erik stog upp på alla fyra. Bättre att vara tidit än sen tänkte jag. Och en vecka efter stog han upp i sängen

• JCA

Camilla: Nej, det är verkligen inget kul med magsjuka. Erik hade ju i tisdags och igår kväll/inatt var det min och Majas tur. Ingen har nån vidare aptit men diarrén på Erik försvann snabbt.

Nu tycker jag det får vara slut med sjukdomarna!

Emmamaria: Inotyolsalva är det bästa av allt till röda rumpor. Iallafall tycker jag det. Rena mirakelmedlet...

• JCA

Hoppas ni kryar på er fort.

Troll: Det viktigaste är att du får i henne vätska, maten är inte lika viktig.
    Ha på henne lite eller inga kläder, ta ur täcket från påslakanet och ha det svalt i rummet där hon sover.
    Du kan även bada henne om du vill, men inte i varmt vatten (fast inte kallt heller). Något svalare än ljummet.
    Jag kommer itne ihåg om du ammar eller inte men om hon får välling så kan du ge henne tunnare välling än vanligt, ta hälften av pulvret. Då blir det inte så slemmigt sen och risken är mindre att det kommer upp sen.

Maja har fått Ahlgrens bilar till lördagsgodis och nu har jag plockat ur två stycken ur Eriks mun. Han är snabb, den lille rackaren!

Idag tog han några steg själv mellan mig och B-O. Det gick riktigt bra (emellanåt).

• JCA

emmamaria: När jag slutade med Maja (i juni) kunde jag fortfarande läcka ett halvår efteråt, så det blev små prickar på tröjan. Nu har jag inte läckt på länge efter Erik, slutade ju när han var 5½ månad.

• JCA

Petre: Oj, det låter jobbigt...

Erik kryper som en galning, ställer sig upp överallt och går utmed allt som går att gå utmed. Han tar även några steg utan stöd när vi släpper honom mellan oss. Han har ingen rädsla för att släppa överhuvudtaget utan kan bara få för sig det helt plötsligt, då gäller det att vara med fär balansen finns inte riktigt än.
    Han har 5 tänder och det syns spår av 2 till.

• JCA

Helen, det är ju så med barn i denna åldern... DOm ramlar ju och slår sig hela tiden. Inte så mycket att göra åt liksom...

Vi har en brio race som jag tycker jättemycket om. Har inte haft den till Erik än, bara till Maja.

• JCA

Klumpen: Välkommen!! Min Erik är också född den 10 juni Sen har jag en tjej som är tre år cokså, hon är född 030320. Hoppas du ska trivas hos oss Och hoppas att han blir bra i öronen snart.

Helen: Usch, det ser så läskigt ut när dom ramlar! Huvva... Hoppas allt gick bra iallafall

Kan ju dela med mig av en grej också... Min man snusar och jag tycker itne att Erik ska få leka med alla tomma snusdosor som hamnar överallt...
    Iallafall så var det just vad han gjorde. Han hade fått tag på en tom portionssnusdosa. Helt plötsligt ser jag hur han håller på å tuggar. Då har han fått in en (använd) portionssnus i munnen. Jag blev totalt vansinnig på min man, men framförallt blev jag livrädd att Erik hade svalt nån eller så. "Men jag tror inte att det var mer än en" sa min man. (Den låg alltså i locket på dosan) "Men du trodde ju för f*n inte att det var NÅGON ALLS!!!" skrek ajg tillbaka.
    Ja, det gick bra iallafall, men Erik smakade illa i munnen länge efteråt och min man fick sig nog en läxa...

• JCA

majflickan: Erik sätter sigupp innan han knappt har vaknat ens... Det är som att man bara måste upp om man är på väg att vakna, spelar ingen roll hur trött man är...

Svar på tråden Junibebisar del 3