Snål bröllopspresent?
Jag och mannen gifte oss över nyår, hade ett rätt litet bröllop med ca 30 gäster. Vi bjöd in till en väldigt mysig herrgård en mil utanför staden där vi och båda våra familjer bor, vi ordnade rabatt på boendet om man ville bo över men vi ordnade även en två minibussar (taxi) för de som ville åka hem om man inte ville köra själv. Vi hade ingen kuvertavgift utan vi stod för allt utom boende.
Fick många fina presenter av familj och vänner men blev lite förvånad och besviken på bröllopspresenten från ena sidan av min familj. Min moster, morbror, deras två barn (mina kusiner, båda är 30+ med egna familjer) plus kusinernas respektive var med på bröllopsfesten och från dem, gemensamt, fick ett presentkort på Interflora för 300 kr.
Jag vet att bröllopspresenten inte är någon sorts betalning för att man är med på festen men jag tycker det var lite väl snålt att tre familjer ger 100 kr var i bröllopspresent... Själva brukar vi lägga minst 500 kr på presenten, lite mer om det är ett bröllop som inte kostar så mycket för oss (vissa måste man ju ta ledigt från jobbet, resa långt, betala boende en eller två nätter o.s.v. då drar det ju i väg mer så då lägger vi mindre på presenten).
Tycker ni de var snåla eller är det jag och min man som är ovanligt generösa med våra bröllopspresenter?