• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Orkide
    KiinaJ skrev 2017-01-02 22:34:33 följande:
    Hej! Ny här. Jag har innan jul fått reda på att jag har pcos och har fått hem Letrozol till nästa mens (vilket jag hoppas inte blir). Undrar om du haft några biverkningar av medicinen? Jag är nervös och lite orolig. Tacksam för svar
    Hej, jag är på min fjärde omgång letrozol. Inga biverkningar alls. Första omgången tog jag med ägglossningsspruta och då hade jag biverkningar.
    Lycka till
  • Sooff
    Nykär15 skrev 2017-01-02 22:16:04 följande:

Planerar samma läge alldeles strax hahaha

Så knäpp man är ;P

Men allt för att hjälpa till!
  • Nykär15
    KiinaJ skrev 2017-01-02 22:34:33 följande:

Hej! Ny här. Jag har innan jul fått reda på att jag har pcos och har fått hem Letrozol till nästa mens (vilket jag hoppas inte blir). Undrar om du haft några biverkningar av medicinen? Jag är nervös och lite orolig. Tacksam för svar

Jag känner mig uppblåst och får lite extra ont vid ÄL, annars inget. Tror inte du behöver vara orolig! Jag tar dubbeldos.
  • HoppasPåEnTill

Hjälp. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. BIM var beräknat i morgon men 1 blödde jag färskt blod. Rejält på morgonen och sen mindre under dagen. Antog att mensen börjat och räknade det som cykeldag 1.

Igår var det samma och nu på morgonen likadant. Rejält med blod på flera papper när jag torkade mig. Ingen mensvärk eller någon annan känsla av att ha mens. Väldigt ömma bröst.

Egentligen ska jag börja med Pergotime idag men jag vet inte hur jag ska göra när det är så här. Har ingen läkare att fråga itan tar dem på egen hand.

Har ni ideer?

• Sooff
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-03 10:13:49 följande:

Hjälp. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. BIM var beräknat i morgon men 1 blödde jag färskt blod. Rejält på morgonen och sen mindre under dagen. Antog att mensen börjat och räknade det som cykeldag 1.

Igår var det samma och nu på morgonen likadant. Rejält med blod på flera papper när jag torkade mig. Ingen mensvärk eller någon annan känsla av att ha mens. Väldigt ömma bröst.

Egentligen ska jag börja med Pergotime idag men jag vet inte hur jag ska göra när det är så här. Har ingen läkare att fråga itan tar dem på egen hand.

Har ni ideer?

Vad är pregotime?
  • Sooff

Morgonens äl-test, lika positivt som igår morse och igår kväll.

Tro när jag har äl?
  • Orkide
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-03 10:13:49 följande:

Har ni ideer?

Räkna den dagen som du började blöda som mensdag ett. Så börjar du med tabletterna dag tre eller fem som ordinerat.
  • HoppasPåEnTill
    Orkide skrev 2017-01-03 11:56:14 följande:

Räkna den dagen som du började blöda som mensdag ett. Så börjar du med tabletterna dag tre eller fem som ordinerat.

Ja, jag får göra så. Hoppas att det blir bra.
  • HoppasPåEnTill
    Orkide skrev 2017-01-03 11:56:14 följande:

Ja, jag får göra så. Hoppas att det blir bra.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)