• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • LeiaBus2010

Nu ikväll efter en hektisk dag så fick jag, efter att jag var tvungen att rusa in på toa för nr 2,

en pytteliten orangefärgad spotting. .. har aldrig varit med om det här förut. ..

och det känns som att jag antingen har en väldigt annorlunda mens eller precis blivit gravid faktiskt Det märker vi med tiden Har aldrig mellanblödningar och har aldrig haft. Men man vet ju aldrig.

Dessa vattniga ljusrosa/bruna flytningarna jag fick varade ju bara i ett dygn

Och igår inte mer än genomskinligt "vatten"

O så nu ikväll den här lilla orangea spottingen?

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • KiinaJ

Behöver lite hjälp.

På tisdagen innan jul var jag på gyn som konstaterade pcos. Hon sade då att jag antagligen skulle få ägglossning om två dagar då (alltså torsdagen den 22/12).

Jag använder även appen p tracker deluxe som berättade att jag skulle ha ÄL den 30/12. Mens bör enligt appen komma runt den 12-14/1. Men om det är så att det är som hon sa på gyn så borde väl mensen vara beräknad innan?

Det jag egentligen vill veta är om jag bör vänta till den 14/1 för att ta gravtest eller om ni tror att jag kan göra det innan? Jag har vanligtvis väldigt oregelbunden mens/ÄL. Jag har mått lite konstigt och hoppas att det är graviditet, men blir galen av tanken på att vänta ända tills den 14:e! Stöd och råd tas tacksamt emot!

• Beebii
    LeiaBus2010 skrev 2017-01-03 20:03:44 följande:

Nu ikväll efter en hektisk dag så fick jag, efter att jag var tvungen att rusa in på toa för nr 2,

en pytteliten orangefärgad spotting. .. har aldrig varit med om det här förut. ..

och det känns som att jag antingen har en väldigt annorlunda mens eller precis blivit gravid faktiskt Det märker vi med tiden Har aldrig mellanblödningar och har aldrig haft. Men man vet ju aldrig.

Åh jag håller alla tummar och tår för er!
  • LeiaBus2010
    Beebii skrev 2017-01-03 21:53:17 följande:

Åh jag håller alla tummar och tår för er!

Vågar jag kanske tro lite iaf?

Det är ju inte direkt "normalt" för just min kropp. Vet att jag hade lite spotting i början med min första. Andra minns kan inte så väl..
  • Orkide
    KiinaJ skrev 2017-01-03 21:45:34 följande:

Behöver lite hjälp.

På tisdagen innan jul var jag på gyn som konstaterade pcos. Hon sade då att jag antagligen skulle få ägglossning om två dagar då (alltså torsdagen den 22/12).

Jag använder även appen p tracker deluxe som berättade att jag skulle ha ÄL den 30/12. Mens bör enligt appen komma runt den 12-14/1. Men om det är så att det är som hon sa på gyn så borde väl mensen vara beräknad innan?

Det jag egentligen vill veta är om jag bör vänta till den 14/1 för att ta gravtest eller om ni tror att jag kan göra det innan? Jag har vanligtvis väldigt oregelbunden mens/ÄL. Jag har mått lite konstigt och hoppas att det är graviditet, men blir galen av tanken på att vänta ända tills den 14:e! Stöd och råd tas tacksamt emot!

Då borde du ha BIM ca torsdag. Då kan du testa nu. Lycka till
  • LeiaBus2010
    KiinaJ skrev 2017-01-03 21:45:34 följande:

Behöver lite hjälp.

Det är ju alltid mest säkert att vänta. Men vem kan det?!?!?! Hihi
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-01-03 20:03:44 följande:

Jag hoppas verkligen det är symptom för att en liten växer där inne
  • LeiaBus2010
    Sooff skrev 2017-01-03 10:24:02 följande:

Morgonens äl-test, lika positivt som igår morse och igår kväll.

Tro när jag har äl?

Bara kör på. Om man faktiskt har äl kan man aldrig veta. Sexa på som vanligt
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2017-01-03 22:00:45 följande:

Jag hoppas verkligen det är symptom för att en liten växer där inne

Ja det är ju märkligt annars... orkar inte kontakta gyn igen.

Men man googlar ju sol en tok säger fort det är något nytt och jag har verkligen försökt att inte tänka så mkt på alla "symtom" o så kommer detta!

Helkonstigt.

Man har ju läst om många som fått "spotings" före plus..

Så jag hoppas ju såklart att jag är en av dom
  • Sooff

Någon av er som har som konstant mensvärk?
    Jag har haft molande/brännande värk långt mer i magen och liksom mellan benen i över 3 veckor nu.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)