Solidaritet skrev 2015-01-21 16:47:43 följande:
Detta är en klassisk halmgubbe.
Det du tar upp här är extrema exempel.
Vet du att det var ett sådant extremt exempel som avsågs? Kanske du ska ta reda på det?
En nej det var inte en halmgubbe som h*n gjorde.
En halmgubbe är när man gör en karikatyr av motståndarens åsikt/ståndpunkt och angriper den i stället för att bemöta den verkliga innehållet.
Jag kan inte se vad "kariaktyren" är någonstans med det inlägget.
Då det inte finns någon "karikatyr".
Ehh Jaha så det är extrema exempel som tas upp..
Ja ja jag skall komma i håg detta när du svara om SD politikers framfrart..
Det är ju bara extrema exempel som tas upp. *sarkasmen droppar i fall du missar detta*
Alltså med ditt resonemang så kan man ju undra var du bor.
Vill du ha en del av vardagen vi har från min förort? Jag skriver det med risk att Dorian (och eventuellt DU ) skall sitta och göra ÄKTA halmgubbar.
Alla problem rapporteras inte i tidningen. Jag kan ju säga så här.
I bland så blir det våldsamma bråk (inblandat med kniv/skjutvapen) mellan nationalisterna som ligger i krig i mellan deras hemländer så har de tagit med sig kriget hit.
Vi pratar om flyktingar som skulle ha flytt dessa krig.
Vi har mycket illegal vapenhandel. Polisen är väl medveten om att den finns, dock så kan de inte få fram tillräckligt med bevis så att de kan sätta dit "vapenhandlarna".
Rånmord har förekommit, lite då och då. Stenkastningar som gör att det kan bli problem med utryckningsfordon att komma fram. Vandalism (inte något så mesigt som klotter) av kommunaltrafikens bussar så att säkerheten sätt ur spel.
Det händer också i bland att Taxichaufförer utsätts för dödsskjutningar.
Användande av grön laser (den oligalig gröna lasern) som de riktar in i busschaufförers/bilisters/brandsoldaters/polisers etc ögon både av vuxna och barn.
Grön laser kan ge svåra permanenta skador.
Rasism förkommer i mycket hög utsträckning bland olika invandrar nationaliteter, även rasism riktad mot oss svenskar.
De svenska rasisterna har flyttat här i från.
Om tidningarna skulla rapotera precis allt som sker i förorterna så skulle nog tidningarn bli dubbelt så tjocka. Därför tar de bara det som till och med kan klassas
extremfall även i förorters mått mätt. Inte som du så felaktikt hävdar "att det är bara extremfallen" och sedan försöker attt framställa att det inte är sådan problem alls egentligen i förorterna.
Men det är en del av det bistra verkligheten i många multikulturella förorter. I vissa svenska förorter med extremare än andra.
Det som är lite lustigt med min förort och som gör den lite "unik" är att vi sällan har vanliga inbrott i källare/lägenhet.
Oh kan ju säga så här.. Våra problem i denna förort är "snälla" ändå i jämförelse med Rosengård och hur det ser ut där, i Rosengårds vardag.
Och vad gör politikerna som tillhör 7klövern? Jo de ökar anslagen för att kunna ta emot mer flyktingar och minskar anslagen för integrationspolitiken. Sossarna, med stöd av vänstern, (förra mandat poerioden) har ju till och med lagt som förslag att avskaffa integration, utan att lämna ett förslag på alternativ. De har kvar förslaget om det dock så har de inte lagt in motion om det.
Avslutar med att säga också....
Sådana problem hade vi inte i min förort, (innan den blev en multikulturell problemområde) då den var en vanlig sketen svensk arbetarklass förort, bestående av svennar och finnar i huvudsak.
Då var det till och med så att ett knivslagsmål tillhörde extrema ovanligheterna på den tiden även för en sketen hopplös arbetarklassförort med barn utan framtidstro standader. ..
Utan man slogs med nävarna till en låg ned och sen var det bra.
Varför bor jag kvar? Jo jag bor kvar här tills vi har råd att skaffa hus. Då min förort ligger vackert till i närheten av en skog och vi har en av de friskaste luften i staden min förort tillhör.
Och jag är inte rädd av mig, eller aldrig lyckats bli "rasist"/rasist, fast jag har blivit mordhotad (pistol) , och även mordhotad (kniv), blivit utsatt för försök till våldtäkt och hot om misshandel.