• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-02-12 10:40:43 följande:
    Ärligt talat vet ja inte. .. läkaren här säger att de nog är missfall då gulsäck var alldeles för liten och hcg för lågt. Blödningarna å värk e borta och hat inte haft några stora blödningar. Ena bm hemma tror missfall och ena tror gravid men inte så långt gången som vi trodde. Blir inte klok på detta! Fått tid hos gyn på Måndag för å kolla... tack för din omtanke!
    Lycka till. Vet hur det är :( 
  • bebba83
    svea74 skrev 2015-02-12 10:48:29 följande:

Lycka till. Vet hur det är :( 

Nej vad säger du? Har du också problem?
  • Korvstroganoff

Hej hej! Går med här jag :) var hos gyn idag och fick se en liten klump med ett tickande hjärta :') appen säger 27 sep men gyn sa 1 okt! I vilket fall som helst är jag i v 8!

• hannap90
    Korvstroganoff skrev 2015-02-12 17:28:51 följande:

Hej hej! Går med här jag :) var hos gyn idag och fick se en liten klump med ett tickande hjärta :') appen säger 27 sep men gyn sa 1 okt! I vilket fall som helst är jag i v 8!

Grattis :) fick du be om ett vaginalt ultraljud, och gjorde du det hos en privat gyn eller barnmorskemottagningen? :)
  • Korvstroganoff
    hannap90 skrev 2015-02-12 17:42:57 följande:

Grattis :) fick du be om ett vaginalt ultraljud, och gjorde du det hos en privat gyn eller barnmorskemottagningen? :)

Tack!! Jag fick träffa en läkare på bmmott pga att min arbetssituation är lite speciell, och han skrev en remiss till ett sjukhus eftersom de inte har utrustningen för vaginala ul där!. Men på sjukhuset var väntetiden rätt lång så jag ringde min ordinarie gyn och fick tid där. Eftersom det var en "sistaminutentid" hann jag inte få sjukhuset att skicka remissen dit, alltså fick jag betala själv! Men det var det värt <3 men jag fick alltså be om det själv :)
  • bebba83
    Korvstroganoff skrev 2015-02-12 17:28:51 följande:

Hej hej! Går med här jag :) var hos gyn idag och fick se en liten klump med ett tickande hjärta :') appen säger 27 sep men gyn sa 1 ok

[quote=74846171][quote-nick]Korvstroganoff skrev 2015-02-12 17:28:51 följande:[/quote-nick]Hej hej! Går med här jag :) var hos gyn idag och fick se en liten klump med ett tickande hjärta :') appen säger 27 sep men gyn sa 1 okt! I vilket fall som helst är jag i v 8!

Grattis! Får ja lov å fråga när du hade sista mens? ( lite personligt kanske? ) sitter i en sjukt klurig situation där ja ska vara i v 8 men det verkar som att ja inte gått så långt eller så e knytet inge vid liv längre. .. tänkte ja kunde jämför med nån som gått lika långt...
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-02-12 14:34:32 följande:
    Nej vad säger du? Har du också problem?
    Nja. Jag har inga gravsymtom längre. Som att allt avstannat, och exakt såhär kände jag förra gången med, som slutade i MA i v13 (men det hade förlorats redan i v7). Så jag går mest på nålar och tittar efter blod varje gång jag är på toaletten. Har tid hos gyn 24/2. Lång väntan dit nu.  
  • fladdertanke

Hej alla.

Hur mår ni? Jag är i vecka 8 nu (7+4)

Och jag mår så illa hela tiden. Har inte kräkts ännu men blir nästan gråtfärdig bara av att tänka på att behöva göra de. Har ni några tips?

Jag småäter för att inte bli hungrig och dricker bubbelvatten men de hjälper sådär. Har köpt hem prostafen och de tar udden av illamåendet men de försvinner inte. De är galet påfrestande för jag mår illa från de att jag får upp ur sängen och fram till middagen nästan varje dag. Svårt att sköta jobb eller någonting..

men jag får väl skylla mig själv, jag önskade mig mer graviditetstecken och här är dom :)

• bebba83
    svea74 skrev 2015-02-13 09:13:45 följande:

Nja. Jag har inga gravsymtom längre. Som att allt avstannat, och exakt såhär kände jag förra gången med, som slutade i MA i v13 (men det hade förlorats redan i v7). Så jag går mest på nålar och tittar efter blod varje gång jag är på toaletten. Har tid hos gyn 24/2. Lång väntan dit nu.  

Usch jag känner verkligen med dig!!! Skickar styrke kramar och håller tummarna för att allt går bra för dig!
  • Lazmi
    fladdertanke skrev 2015-02-13 09:18:11 följande:

Hej alla.

Hur mår ni? Jag är i vecka 8 nu (7+4)

Och jag mår så illa hela tiden. Har inte kräkts ännu men blir nästan gråtfärdig bara av att tänka på att behöva göra de. Har ni några tips?

Jag småäter för att inte bli hungrig och dricker bubbelvatten men de hjälper sådär. Har köpt hem prostafen och de tar udden av illamåendet men de försvinner inte. De är galet påfrestande för jag mår illa från de att jag får upp ur sängen och fram till middagen nästan varje dag. Svårt att sköta jobb eller någonting..

men jag får väl skylla mig själv, jag önskade mig mer graviditetstecken och här är dom :)

Jag är i vecka sju och har varit konstant illamående i en vecka och kräkts flertalet gånger . Jag är illamående hela dagarna, var på provtagning igår och har både vita blodkroppar och ketoner i urinen. Fick rådet att äta lite och ofta Och köpa åksjuketabletter. mer råd hade barnmorskan inte till mig mer än att "det går över I vecka tolv". :(
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet