• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • villbildafamilj

Jag hoppar in här om det är okej! :) Plussade i fredags! :) är i vecka 5 (4+3). Jag och sambon har försökt få barn i 1,5 år ungefär. Och nu äntligen lyckades vi! :) Tjoohoo.. Det känns verkligen helt ofattbart..Bf är 15/10. :)

Jag är 24 år (25 år den 19/10) och sambon är 28 år (29 år den 26/9) och vi bor en bit från Ulricehamn och en bit från Borås! :) 

• Emelie23
    Dockan123 skrev 2015-02-06 09:11:51 följande:

ookej :). vi bor i salem men flyttar till tullinge/riksten i juni :)

Ja okej :)
  • Shibby
    hannap90 skrev 2015-02-08 11:59:11 följande:

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna in här :) Plussade i början av veckan efter att ha försökt i ungefär 6 månader. Jag är 24 och min sambo är 28.

Jag är inte helt hundra om jag har bf i september eller oktober då jag inte haft mens på 3 månader, så vet inte hur långt gången jag är :) Skall till barnmorskan den 16:e, och hoppas man får veta det då. Då borde de väl kanske göra ett vul för att se, eller vad tror ni?

Hur som helst är vi överlycklig båda två, och kul att följa er i er resa också :)

Grattis och välkommen Glad 

Beroende på mvc så gör de inte ultraljud öht, de kan däremot kanske skriva en remiss eller rekommendera någon de samarbetar med.
    Alternativt att du söker reda på en egen gyn som kan kolla upp det om inte mb gör det.Tungan ute

• Shibby
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 13:14:22 följande:

Jag hoppar in här om det är okej! :) Plussade i fredags! :) är i vecka 5 (4+3). Jag och sambon har försökt få barn i 1,5 år ungefär. Och nu äntligen lyckades vi! :) Tjoohoo.. Det känns verkligen helt ofattbart..Bf är 15/10. :)

Jag är 24 år (25 år den 19/10) och sambon är 28 år (29 år den 26/9) och vi bor en bit från Ulricehamn och en bit från Borås! :) 

Välkommen och grattis till pluset Skrattande  
  • Skrevspark

Hoppar in här också! =) är i vecka 5 (4+3) första barnet, hoppas så att liten vill stanna kvar! :)

Oktober mamma
  • hannap90
    Shibby skrev 2015-02-09 10:55:00 följande:

Grattis och välkommen Glad 

Beroende på mvc så gör de inte ultraljud öht, de kan däremot kanske skriva en remiss eller rekommendera någon de samarbetar med.
    Alternativt att du söker reda på en egen gyn som kan kolla upp det om inte mb gör det.Tungan ute

Ja jag har förstått det. Jag får söka upp en privat gyn om de inte vill göra det på mvc, så får snällt vänta en vecka till då jag ska dit nästa måndag! :)
  • villbildafamilj
    Skrevspark skrev 2015-02-09 10:59:45 följande:

Hoppar in här också! =) är i vecka 5 (4+3) första barnet, hoppas så att liten vill stanna kvar! :)

Grattis! :) Så härligt.
  • hannap90
    Mijjan skrev 2015-02-11 06:49:15 följande:

Hoppar också in. :) Första barnet, 28 år och är nu i v. 8

Roligt :) grattis! När har du bf?:)
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet