• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • Lazmi
    hellohello84 skrev 2015-02-13 17:28:11 följande:

Hej!

Kommer du få någon behandling för de vita blodkropparna? Jag fick också besked idag om att jag har pyttelite vita blodkroppar, men att de inte behandlade om man inte hade problem. Jag behöver bara gå på toa lite oftare än vanligt, men inget alltför besvärande.

Nej det kommer jag inte, hon frågade om jag hade ont när jag kissar och det har jag inte. Hon bad mig att höra av mig om det börjar göra ont för då behövs antibiotika sa hon. Hon verkade mer orolig över att jag inte får tillräckligt med näring, att min kropp är i "nedbrytningsfas " som hon kallade det. Men jag äter och dricker så gott jag kan, får behålla ibland och ibland inte. Är väldigt, väldigt sliten. Men det är bara att stå ut och hoppas att det går över snart tänker jag. :) och tänka att anledningen till att jag mår som jag gör är så himla värt det ändå! hoppas det inte blir mer besvärande för dig! :)
  • Lazmi
    fladdertanke skrev 2015-02-13 10:04:58 följande:

Urk! Din stackare. Jag har iaf inte börjat spy ännu men de är inte långt bort..

Hålla ut till vecka 12 alltså.. suck

Ja min barnmorska sa att efter vecka tolv brukar man må bättre en period innan man börjar bli stor och får problem pga det (inte kunna sova på vissa sätt osv). Det är fan inte lätt att vara gravid! :p
  • bebba83

Det gick inte min väg...Denna gången Heller. .. skickar kramar till er alla och hoppas ni får bra graviditeter!

• Annster

Hej!

Vi fick plus igår så jag hänger på här!

Det hela började i torsdags på BIM, vaknade två gånger under natten med en fruktansvärd smärta men inte hade jag en tanke på att jag kunde vara gravid (trott vi missat äl). Natten efter va det likadant. Först igår när en vän tillkännagav sin graviditet slog det mig! Testade så fort jag kom hem och fick plus direkt. Såå lycklig! Någon mer som varit med om kraftig smärta så här tidigt? Är det tidigt för smärta? Aldrig varit gravid innan!

• Korvstroganoff
    bebba83 skrev 2015-02-15 14:47:02 följande:

Det gick inte min väg...Denna gången Heller. .. skickar kramar till er alla och hoppas ni får bra graviditeter!

:( styrkekramar!!
  • Korvstroganoff
    Annster skrev 2015-02-15 15:57:13 följande:

Hej!

Vi fick plus igår så jag hänger på här!

Det hela började i torsdags på BIM, vaknade två gånger under natten med en fruktansvärd smärta men inte hade jag en tanke på att jag kunde vara gravid (trott vi missat äl). Natten efter va det likadant. Först igår när en vän tillkännagav sin graviditet slog det mig! Testade så fort jag kom hem och fick plus direkt. Såå lycklig! Någon mer som varit med om kraftig smärta så här tidigt? Är det tidigt för smärta? Aldrig varit gravid innan!

Grattis till plusset!! Jag hade rätt mycket motvärn i början. Tyckte det kändes jättekonstigt eftersom jag var gravid men det kändes precis som att jag skulle få mens. Samma smärta alltså! Vad jag har förstått så är den värken vanlig, livmodern växer ju och har sig :) i en av mina appar står det att värken kan komma tillbaka för vissa i v 9 och att det kan göra väldigt ont!
  • Annster87
    Korvstroganoff skrev 2015-02-17 17:54:11 följande:

Grattis till plusset!! Jag hade rätt mycket motvärn i början. Tyckte det kändes jättekonstigt eftersom jag var gravid men det kändes precis som att jag skulle få mens. Samma smärta alltså! Vad jag har förstått så är den värken vanlig, livmodern växer ju och har sig :) i en av mina appar står det att värken kan komma tillbaka för vissa i v 9 och att det kan göra väldigt ont!

Tack!! Jag pratade med BM som sa det samma så nu är jag lugn. Hon sa att sålänge inte smärtan sitter i hela tiden är det ok. Håller på 10-15 minuter när det är som värst.

PS får man lov att skylla på graviditeten att man två dagar efter skapande av inloggning glömmer den igen? ;p
  • Skrevspark

Läst lite om era berättelser ang illamåendet..

Jag är i v.6+1 och igår började illamåendet på allvar så jag va tvungen att lämna jobbet (vill inte att dom ska veta något om min graviditet än)..

Nu undrar jag hur ni gör, på jobbet och så? Jag jobbar som badvakt/simlärare och är livrädd att tvärkräkas medans jag har lektion..

Hjälp?

Oktober mamma
  • Korvstroganoff
    Annster87 skrev 2015-02-17 18:59:30 följande:

Tack!! Jag pratade med BM som sa det samma så nu är jag lugn. Hon sa att sålänge inte smärtan sitter i hela tiden är det ok. Håller på 10-15 minuter när det är som värst.

PS får man lov att skylla på graviditeten att man två dagar efter skapande av inloggning glömmer den igen? ;p

Det tycker jag att du kan göra ;)
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet