• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • loppis93

Hej!

Jag väntar mitt första barn. Är i vecka 5+2.

Är 21 år och bor i Helsingborg. Någon mer som bor i Skåne?

• villbildafamilj
    Tog ett test nu ni ikväll bara för att se hur det såg ut! :) Det blev väääldigt starkt. Hur kan det komma sig? Urinen var ganska så utspädd (väldigt ljus iallafall). Här är bilder på testet. Även en bild på jämförelse på testet från igår morse till nu ikväll.

• carrolinea
    villbildafamilj skrev 2015-02-11 19:39:39 följande:

Tog ett test nu ni ikväll bara för att se hur det såg ut! :) Det blev väääldigt starkt. Hur kan det komma sig? Urinen var ganska så utspädd (väldigt ljus iallafall). Här är bilder på testet. Även en bild på jämförelse på testet från igår morse till nu ikväll.

För att hormonerna dubbleras ungefär varannan dag.
  • villbildafamilj
    carrolinea skrev 2015-02-11 21:38:03 följande:

För att hormonerna dubbleras ungefär varannan dag.

Men detta är ju bara dagen efter? och på kvällen, alltså inte koncentrerat urin.
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-02-02 20:47:41 följande:

På semester i Thailand och fick en blödning för några timmar sen.... håll tummarna tjejer att det inte är ett mf igen....

Hur har det gått? 
  • carrolinea
    villbildafamilj skrev 2015-02-11 22:23:46 följande:
    Men detta är ju bara dagen efter? smile1.gif och på kvällen, alltså inte koncentrerat urin.
    När jag testade gjorde jag det mitt på dagen dagarna efter varandra och det var stor skillnad på testerna. Jag tror mest att testa på morgonen med koncentrerat urin gäller väldigt tidigt.
  • villbildafamilj
    carrolinea skrev 2015-02-12 09:06:25 följande:
    När jag testade gjorde jag det mitt på dagen dagarna efter varandra och det var stor skillnad på testerna. Jag tror mest att testa på morgonen med koncentrerat urin gäller väldigt tidigt.
    Aha okej! :) Tack för svar! 
  • bebba83
    svea74 skrev 2015-02-12 08:41:36 följande:

Hur har det gått? 

Ärligt talat vet ja inte. .. läkaren här säger att de nog är missfall då gulsäck var alldeles för liten och hcg för lågt. Blödningarna å värk e borta och hat inte haft några stora blödningar. Ena bm hemma tror missfall och ena tror gravid men inte så långt gången som vi trodde. Blir inte klok på detta! Fått tid hos gyn på Måndag för å kolla... tack för din omtanke!
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet