• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • fladdertanke
    Lazmi skrev 2015-02-13 09:43:24 följande:

Jag är i vecka sju och har varit konstant illamående i en vecka och kräkts flertalet gånger . Jag är illamående hela dagarna, var på provtagning igår och har både vita blodkroppar och ketoner i urinen. Fick rådet att äta lite och ofta Och köpa åksjuketabletter. mer råd hade barnmorskan inte till mig mer än att "det går över I vecka tolv". :(

Urk! Din stackare. Jag har iaf inte börjat spy ännu men de är inte långt bort..

Hålla ut till vecka 12 alltså.. suck
  • Korvstroganoff
    bebba83 skrev 2015-02-13 06:37:41 följande:

Grattis! Får ja lov å fråga när du hade sista mens? ( lite personligt kanske? ) sitter i en sjukt klurig situation där ja ska vara i v 8 men det verkar som att ja inte gått så långt eller så e knytet inge vid liv längre. .. tänkte ja kunde jämför med nån som gått lika långt...

Tack!! Inga problem :) hade senaste mensen 21/12! Hoppas det bara blivit en felräkning och att knytet mår bra!! Kram
  • hellohello84
    Lazmi skrev 2015-02-13 09:43:24 följande:
    Jag är i vecka sju och har varit konstant illamående i en vecka och kräkts flertalet gånger . Jag är illamående hela dagarna, var på provtagning igår och har både vita blodkroppar och ketoner i urinen. Fick rådet att äta lite och ofta Och köpa åksjuketabletter. mer råd hade barnmorskan inte till mig mer än att "det går över I vecka tolv". :(
    Hej!

Kommer du få någon behandling för de vita blodkropparna? Jag fick också besked idag om att jag har pyttelite vita blodkroppar, men att de inte behandlade om man inte hade problem. Jag behöver bara gå på toa lite oftare än vanligt, men inget alltför besvärande.
  • Novas

Hej går gärna med här. V7 enligt bms sätt att räkna.V 6 om man utgår från äl. Jag har inte så my symptom än, ömma bröst, lite känningar i livmodern och lätt illamående om jag är småhungrig och kvällstid.... det oroar mig lite att jag känner så lite. Ni som är längre hur mådde ni v 6-7? Någon mer som är över 35?

• Fröken JB

Jag Känner knappt några gravidsymtom, det oroar mig lite också.. Har bara lite ömmande bröst och den veckan jag + hade jag mensliknande värk i livmodern. Är i vecka 6+5

• Korvstroganoff

Efter att jag plussat mådde jag liiiite illa, som att jag var åksjuk. När jag gick in i v 8 så började jag må illa hela tiden. Har inte kräkts, men illamåendet har verkligen eskalerat!

Novas skrev 2015-02-13 17:38:05 följande:

Hej går gärna med här. V7 enligt bms sätt att räkna.V 6 om man utgår från äl. Jag har inte så my symptom än, ömma bröst, lite känningar i livmodern och lätt illamående om jag är småhungrig och kvällstid.... det oroar mig lite att jag känner så lite. Ni som är längre hur mådde ni v 6-7? Någon mer som är över 35?

Fröken JB skrev 2015-02-13 18:33:07 följande:

Jag Känner knappt några gravidsymtom, det oroar mig lite också.. Har bara lite ömmande bröst och den veckan jag + hade jag mensliknande värk i livmodern. Är i vecka 6+5

• Novas

Tack korvstroganof ! Detsamma! Intressant att få höra andras erfarenheter speciellt er som nyss varit här. Ni har det ju färskt i minnet

• Rädisan26

Jag är 7+0 idag och jag har väl inte heller mängder med symtom. Har lite ömma bröst som varierat i ömhet mellan dagar och tid på dagen. För några dagar sedan började jag må illa, främst morgon. Nu räcker det att jag inte ätit på ca 2timmar så blir jag illamående och känner mig väldigt hungrig. Är även trött på em/kväll och är hård i magen.
  • svea74

Jag är 35 om 1,5 vecka :) Första barnet. Andra graviditeten.
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet