• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav
    lindstroom skrev 2015-03-24 20:00:03 följande:

Jag går in i v. 10 på torsdag med första barnet.

BF är alltså 28 oktober :)

Var på UL igår och allt såg bra ut och man såg hjärtat slå. Fick komma på tidigare UL för att jag hade en blödning i söndags förra veckan, så det var väldigt skönt att få bekräftat att allting var bra.

Grattis :D

Jag går också in i vecka 10 imorgon torsdag :p. Har också bf 28/10 .

Vi kanske bakade bebis samma dag :p
  • MLIJH
    Emsan87 skrev 2015-03-25 07:24:54 följande:

Hoppar gärna in här. Är gravid i vecka 12 och beräknat bf 10/10 än så länge.

Har mått illa sen v6 och mår mer illa nu än då. Måste äta något hela tiden känns de som. Är även sjukskriven sen v 9 med foglossning! Så denna graviditet känns tung. Är andra barnet för oss, har en dotter förr januari -13.

Är det någon mer som fått foglossning så tidigt?

Känner av fogarna efter jobbet eller en ansträngande dag är nu i v 10. Fick min son i januari 13 och minns inte alls dessa symtom tyckte jag mådde hur bra som helst med honom men nu mår jag som en påse nötter!
  • Lazmi
    Elesif skrev 2015-03-25 11:15:31 följande:

Hej.

Jag är så otroligt orolig och livrädd rent ut sagt. I förrgår gick jag på toa och det kom blod, inte rosa eller brunt utan "rent blod" och en klump med koagulerat blod kom ut. Panik som jag fick så fiskade jag på klumpen och jag såg inget som liknade ett foster alls.

Så nu gråter jag hela dagarna och väntar på att få en tid av min fertilitetsläkare att komma på vul, annars bokar jag privat. Jag skulle ha åkt in på akuten men sist så verkade de lite smått sura att vi kom mitt i natten för rosabruna flytningar.

Så nu ringde jag 1177 och såklart gav jag dem en ledande fråga om det kunde vara missfall så då var det bara det som gällde fast att jag inte ens har ont. Jag blir så jävla förbannad. Min bm sa att det var normalt och min läkare sa att det inte alls behövde vara mf men att man fick vänta och se.

Jag orkar inte med det här, jag är så orolig. Vi har försökt i tre år och vill inte förlora vår lilla bebis =( Jag är i vecka 11.

Någon som blött och det visat sig gå bra ändå?

Jag har men det gick bra, var förmodligen ett blodkärl som brast men inget som påverkade bebis. Stod i köket när det helt plötsligt började rinna, som en mensblödning. Förstår din oro men det behöver inte betyda missfall :) jag trodde jag var i vecka 11 då men vul sade vecka 12 och visade en liten knodd och hjärtat slog, är i vecka 13 nu . ^^

Mår du för dåligt så åk in till akuten, det gjorde jag. Att gå runt med den oron är fruktansvärt. . skit i om de blir sura, din hälsa är viktigare! Tänker på dig, lycka till!
  • Elesif
    Lazmi skrev 2015-03-25 11:48:06 följande:
    Jag har men det gick bra, var förmodligen ett blodkärl som brast men inget som påverkade bebis. Stod i köket när det helt plötsligt började rinna, som en mensblödning. Förstår din oro men det behöver inte betyda missfall :) jag trodde jag var i vecka 11 då men vul sade vecka 12 och visade en liten knodd och hjärtat slog, är i vecka 13 nu . ^^

Mår du för dåligt så åk in till akuten, det gjorde jag. Att gå runt med den oron är fruktansvärt. . skit i om de blir sura, din hälsa är viktigare! Tänker på dig, lycka till!
    Tack att du delar med dig! Jag hoppas på ett brustet blodkärl jag med för annars har bara hjärtat slutat slå och det är ju väldigt ovanligt tydligen men kan ju hända.
    Jag åker in på akuten om jag inte får komma på ett bokat besök snarast.
    Tack. Nu känns det lite bättre iaf! =)
  • sokrut
    Marie14 skrev 2015-03-25 11:59:56 följande:

Ni som är i vecka 12 ungefär. Hur känner ni er?

Jag går in i vecka 13 imorgon. Jag har ätit postafen sen vecka 7 men i förrgår var det första gången jag inte spydde, samma igår. Börjar tro på att jag äntligen börjar må bättre! :)

Magen står rätt ut känns det som, kan knappt knäppa byxorna och har lös överdel för att ingen ska ana något än..

Hur mår du ?
  • Rädisan26

Jag är i v.12+0 idag och känner mig faktiskt ganska ogravid. Känner mig lite svullen om magen, förstoppad och mycket flytningar. Lite ömma bröst som varierar lite. Har mått ganska bra hela tiden, lätt illamående när jag blivit hungrig, inte sugen på lagad mat och lite ömma bröst. Ska på KUB imorgon och känner mig supernervös att det inte är som det ska..
  • Marie14
    sokrut skrev 2015-03-25 12:28:44 följande:
    Jag går in i vecka 13 imorgon. Jag har ätit postafen sen vecka 7 men i förrgår var det första gången jag inte spydde, samma igår. Börjar tro på att jag äntligen börjar må bättre! :)

Magen står rätt ut känns det som, kan knappt knäppa byxorna och har lös överdel för att ingen ska ana något än..

Hur mår du ?

Jag har börjat känna mig mer yr. Inte illamående. Har inte varit det sen vecka 9-10 någonting.

Samma med min mage-känner mig som en ballong. Kan nog känna min livmoder lite grann. Är 11+2.

Har torkat mig lit för hårt alla gånger jag kissat så det blöder från småsår i underlivet. (Ursäkta infon) Blir livrädd att det ska vara riktig blödningar..men de är det inte vad jag kan se :)

• Emsan87

Illamående, yr så fort jag inte ligger ner, svårt att äta, trött och foglossning. Lite svårt att inte känna av denna graviditet .
  • Elesif
    Elesif skrev 2015-03-25 11:15:31 följande:

Hej.
    Jag är så otroligt orolig och livrädd rent ut sagt. I förrgår gick jag på toa och det kom blod, inte rosa eller brunt utan "rent blod" och en klump med koagulerat blod kom ut. Panik som jag fick så fiskade jag på klumpen och jag såg inget som liknade ett foster alls.

Så nu gråter jag hela dagarna och väntar på att få en tid av min fertilitetsläkare att komma på vul, annars bokar jag privat. Jag skulle ha åkt in på akuten men sist så verkade de lite smått sura att vi kom mitt i natten för rosabruna flytningar.
    Så nu ringde jag 1177 och såklart gav jag dem en ledande fråga om det kunde vara missfall så då var det bara det som gällde fast att jag inte ens har ont. Jag blir så jävla förbannad. Min bm sa att det var normalt och min läkare sa att det inte alls behövde vara mf men att man fick vänta och se.

Jag orkar inte med det här, jag är så orolig. Vi har försökt i tre år och vill inte förlora vår lilla bebis =( Jag är i vecka 11.
    Någon som blött och det visat sig gå bra ändå?

Jag blev uppringd och de sa att jag inte fick komma på nåt mer vul för de brukar inte göra de så ofta och jag kommer ju att vara lika orolig hela graviditeten iaf. Fy fan så opedagogiskt. Jag ångrar att jag inte åkte in på akuten!! Nu ska jag leta nummer till någon privat för jag vägrar vänta i 6-7 för att få komma på rul.
    SUCK!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015