• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • hannap90
    Mira14 skrev 2015-03-23 20:07:42 följande:

Är det någon här som väntar sitt första barn och redan fått mage? Jag gick in i v.13 idag och min mage har vuxit till rejält, den börjar bli svår att dölja och putar ut precis under naveln :-/ Jag som gärna ville vänta några veckor till med att berätta på jobbet..

Men jag är ju glad ändå förstås

Jag gick in i v 12 idag, och har jag klänning eller en tajt tröja så ser man direkt, tycker den är lite väl stor för att endast vara i v 12 haha.
  • Mrspalsson

Okej, tack ändå! Det slutade igår kväll idag har det varit lite brunaktig flytning så hoppas att det bara är "resterna" från igår.. Jo verkligen, de kan gnaga sönder en totalt!:(

Kram

Flerattälska skrev 2015-03-23 20:30:30 följande:

Mina mf har skiljt dig från gång till gång. Första gången kände jag lite värk i ryggen och sedan en liten blödning. Någon dag efter så fick jag jätteont och gick från att ligga i fosterställning till att störtblöda över toaletten.

Senaste gången hade jag inte ont alls. Jag fick några droppar blod på pappret när jag torkade mig en vecka och hade då lite molvärk men inte mer än vanligt. Sedan tog det någon vecka innan jag började blöda på riktigt. Jag hade inte ont alls denna gång. Mellan dessa mf så var det flera år och en fullgången graviditet.Sorry att jag inte kan ge dig något bättre eller lugnande svar. Fortsätter det så kontakta gyn och be om ett ultraljud. Man kan bli galen av oro för mindre.

Kram

• Zam96

Herregud... Jag går en behandling just nu, en liten grupp med tjejer är vi. Idag var det dags för mig att berätta om graviditeten eftersom jag flera gånger innan fått undanhålla det och även saker runtomkring. Jag skakade ordentligt och började gråta och kunde knappt få ur mig orden! Hormonell eller vad?!

• Tramses

Idag har jag varit ett nervvrak. Ont i magrn heeeela dagen så jag har sprungit på toa femtioelva gånger för att se om det är något blod i trosan. Blir galen på den här oron. Vet att den kommer att bestå livet ut, det är tredje barnet, men den här första tiden under graviditeten är verkligen hemsk.

• Flerattälska
    Mrspalsson skrev 2015-03-24 11:02:15 följande:

Okej, tack ändå! Det slutade igår kväll idag har det varit lite brunaktig flytning så hoppas att det bara är "resterna" från igår.. Jo verkligen, de kan gnaga sönder en totalt!:(

Kram

Jag förstår verkligen din oro. Jag håller tummarna för att det bara var en skör slemhinna som orsakade blödningen och att blödningar håller sig borta i fortsättningen.
  • lindstroom

Jag går in i v. 10 på torsdag med första barnet.

BF är alltså 28 oktober :)

Var på UL igår och allt såg bra ut och man såg hjärtat slå. Fick komma på tidigare UL för att jag hade en blödning i söndags förra veckan, så det var väldigt skönt att få bekräftat att allting var bra.

• Flerattälska
    lindstroom skrev 2015-03-24 20:00:03 följande:

Jag går in i v. 10 på torsdag med första barnet.

BF är alltså 28 oktober :)

Var på UL igår och allt såg bra ut och man såg hjärtat slå. Fick komma på tidigare UL för att jag hade en blödning i söndags förra veckan, så det var väldigt skönt att få bekräftat att allting var bra.

Grattis till graviditeten och till att allt såg bra ut på ultraljudet. Blödningar är så skrämmande innan man vet att allt gått bra.

Spännande med första barnet :)
  • Emsan87

Hoppar gärna in här. Är gravid i vecka 12 och beräknat bf 10/10 än så länge.

Har mått illa sen v6 och mår mer illa nu än då. Måste äta något hela tiden känns de som. Är även sjukskriven sen v 9 med foglossning! Så denna graviditet känns tung. Är andra barnet för oss, har en dotter förr januari -13.

Är det någon mer som fått foglossning så tidigt?

• Lillyros

Hej!får jag hoppa in här? Bf 7/11! Trivdes inte i nov gruppen:( andra barnet, har försökt med syskon i 2 år drygt med ett missfall i maj 2013 hoppas den lille stannar denna gången!:) är iaf i vecka 8...svullen som bara den! En kund på jobbet (är frisör) fråga mig igår om jag var gravid!!!! Mår illa mest på morgonen, men kommer å går hela dagen! Brösten har blivit mindre ömma...?!

Gick på pergotime okt-dec utan resultat! Denna bebis is made in Thailand:):) skulle bokat ivf till hösten...hoppas jag slipper:)

• Elesif

Hej.
    Jag är så otroligt orolig och livrädd rent ut sagt. I förrgår gick jag på toa och det kom blod, inte rosa eller brunt utan "rent blod" och en klump med koagulerat blod kom ut. Panik som jag fick så fiskade jag på klumpen och jag såg inget som liknade ett foster alls.

Så nu gråter jag hela dagarna och väntar på att få en tid av min fertilitetsläkare att komma på vul, annars bokar jag privat. Jag skulle ha åkt in på akuten men sist så verkade de lite smått sura att vi kom mitt i natten för rosabruna flytningar.
    Så nu ringde jag 1177 och såklart gav jag dem en ledande fråga om det kunde vara missfall så då var det bara det som gällde fast att jag inte ens har ont. Jag blir så jävla förbannad. Min bm sa att det var normalt och min läkare sa att det inte alls behövde vara mf men att man fick vänta och se.

Jag orkar inte med det här, jag är så orolig. Vi har försökt i tre år och vill inte förlora vår lilla bebis =( Jag är i vecka 11.
    Någon som blött och det visat sig gå bra ändå?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015