• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • LyckSkywalker

Jag skulle också vara intresserad av en FB grupp för oss som inte bor i Sthlm, eller kanske en för oss som bor i Gbg?

• dandelionkid
    Annis82 skrev 2015-04-04 21:19:14 följande:
    Är det för Stockholmare så är det "min" grupp :)

Anna-Karin Christiansen fd Eriksson
    Jag skrev till dig på FB, vill också gärna gå med i Stockholmsgruppen!
  • Silverguld

Har ni andra börjat kika på gravidförsäkring? Jag har, men det är en hel djungel! Just nu lutar vi mot Länsförsäkringar eller trygg hansa..

• noctura
    Silverguld skrev 2015-04-06 08:10:25 följande:

Har ni andra börjat kika på gravidförsäkring? Jag har, men det är en hel djungel! Just nu lutar vi mot Länsförsäkringar eller trygg hansa..

Jag har börjat kika över försäkringar och det lutar mest åt länsförsäkringar. Det står ju på alla försäkringar att de börjar gälla från v.22 men att man ska teckna dem tidigt? Jag är i v. 13 och jag vet inte när vi ska börja teckna? Har någon annan tecknat gravidförsäkring?
  • dandelionkid

Vi har både barn och hundförsäkring hos IF så kommer nog ta gravidförsäkringen där med.

En annan sak. Det är tidigt men fler som börjat fundera på vagnar? Sist hade vi en BRIO HAPPY som vi var väldigt nöjda med. Enda minuset var att blev så himla tung att vända/styra när dottern blev 1-1,5. Den här gången vill jag ha med svängbara framhjul så att vi förhoppningsvis kan ha vagnen hela småbarnstiden. 
  • Silverguld
    noctura skrev 2015-04-06 09:02:55 följande:
    Jag har börjat kika över försäkringar och det lutar mest åt länsförsäkringar. Det står ju på alla försäkringar att de börjar gälla från v.22 men att man ska teckna dem tidigt? Jag är i v. 13 och jag vet inte när vi ska börja teckna? Har någon annan tecknat gravidförsäkring?
    Som jag förstår det (kan vara fel!) så ska man teckna tidigt av två anledningar: den gäller barnet från den veckan men mamman från dagen man tecknar (är nog olika från bolag till bolag) och att man helst ska teckna innan RUL för att försäkringen ska gälla eventuella "problem" som syns där, annars kan försäkringsbolaget säga att man redan visste det och att försäkringen därför inte gäller.
  • Silverguld
    dandelionkid skrev 2015-04-06 09:10:05 följande:
    Vi har både barn och hundförsäkring hos IF så kommer nog ta gravidförsäkringen där med.

En annan sak. Det är tidigt men fler som börjat fundera på vagnar? Sist hade vi en BRIO HAPPY som vi var väldigt nöjda med. Enda minuset var att blev så himla tung att vända/styra när dottern blev 1-1,5. Den här gången vill jag ha med svängbara framhjul så att vi förhoppningsvis kan ha vagnen hela småbarnstiden. 
    Vi har småkikat på brio go, den har svängbara hjul framtill som man kan spänna fast så att de är stilla också. Men är så svårt att ge sig ut i denna djungel!
  • Judiths
    Silverguld skrev 2015-04-06 09:14:56 följande:

Vi har småkikat på brio go, den har svängbara hjul framtill som man kan spänna fast så att de är stilla också. Men är så svårt att ge sig ut i denna djungel!

Vi bytte till Brio Go när dottern 1,5 år, helt suverän vagn så den ska vi ha till den här bebisen också. Lättkörd, bra gung och dottern sitter jättebra i den.
  • Judiths

Förra graviditeten tecknade vi betalvarianten hos Trygg Hansa. Den gav mig 3000:- eftersom jag förlorade 2l blod vid förlossningen. Det gick väldigt smidigt att få pengarna, jag ringde bara och sa att jag förlorat blod och uppgav mitt kontonr så sattes pengarna över inom ett par dagar. Jag kommer nog teckna samma försäkring igen.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015