• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • oldy
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-06-10 20:44:30 följande:

Vad kul! Då har vi samma bf! :)

Kul! :)

Dottern föddes i vecka 38, så vi får se om lillebror går i samma fotspår..
  • Sofie mamma till 2 prinsar
    oldy skrev 2015-06-11 10:19:44 följande:
    Kul! :)

Dottern föddes i vecka 38, så vi får se om lillebror går i samma fotspår..
    Ja det är ju det som är spännande att se! Här blir det några dagar innan bf då jag har tre snitt i bagaget och så även snitt denna gång men senaste kom i 35+6 så man vet ju aldrig när de tänker dyka upp! ;)
  • BebiBebisoktober

Äter ni fortfarande vitaminer? Typ aco gravid? Jag slutade som med dom i vecka 15-17 när aptiten blev normalt och de mest folsyrakrävande veckorna passerat..

• Lemon
    BebiBebisoktober skrev 2015-06-13 09:25:08 följande:

Äter ni fortfarande vitaminer? Typ aco gravid? Jag slutade som med dom i vecka 15-17 när aptiten blev normalt och de mest folsyrakrävande veckorna passerat..

Jag åt folsyratabletter fram till v12 sen bytte jag till "gravid"-tabletter som finns på burk på apoteket. Äter de fortfarande nu i v24 och läste att man kan äta de även vid amningen för extra vitaminer

• mammalovis

Jag åt folsyra tills de tog ut och bytte sedan till Aco gravid, men då jag lätt mår dåligt så håller jag mig till en tablett om dagen på morgonen.

• Ulrika82

Känner mig så fet.. Vikten bara ökar och ökar.. Det ända som cirkulerar i huvet känns det som..

• garin
    Ulrika82 skrev 2015-06-18 08:10:42 följande:

Känner mig så fet.. Vikten bara ökar och ökar.. Det ända som cirkulerar i huvet känns det som..

Jag känner mig med fet, är i v24 och har gått upp 4kg MEN då hade jag även 8kg kvar sen förea grav. Ligger lite "back" nu än vad jag gjorde förra gången i ökning i samma vecka, men det värsta har inte kommit på mig än.
    Lär bli en hel del vätska fr o m v28-30 nånstans även denna gång, dessutom eftersom det kommer vara mitt i sommaren nu också.... Jobbigt att liksom veta att nu ska det bara gå åt "fel" håll ett bra tag till.
    Däremot gör jag inte mkt för att hålla igen, jag "måste" liksom ändå äta rätt mkt och får rejäla sötsugsattacker osv. Men tror inte det hade gjort nån jätteskillnad för då hade jag nog snarare gått upp 20kg redan nu med tanke på hur jag kan äta..

Försöker lägga det åt sidan och det funkar större delen av tiden men visst känns det jobbigt!!!! :/
  • Ulrika82
    garin skrev 2015-06-18 09:00:30 följande:

Jag känner mig med fet, är i v24 och har gått upp 4kg MEN då hade jag även 8kg kvar sen förea grav. Ligger lite "back" nu än vad jag gjorde förra gången i ökning i samma vecka, men det värsta har inte kommit på mig än.

Lär bli en hel del vätska fr o m v28-30 nånstans även denna gång, dessutom eftersom det kommer vara mitt i sommaren nu också.... Jobbigt att liksom veta att nu ska det bara gå åt "fel" håll ett bra tag till.

Däremot gör jag inte mkt för att hålla igen, jag "måste" liksom ändå äta rätt mkt och får rejäla sötsugsattacker osv. Men tror inte det hade gjort nån jätteskillnad för då hade jag nog snarare gått upp 20kg redan nu med tanke på hur jag kan äta..

Försöker lägga det åt sidan och det funkar större delen av tiden men visst känns det jobbigt!!!! :/

Jag gick upp 20kg st med mina 2, men det va för 10 år sen så mina kilo va borta efter nått års kämpande... Så har legat jämt på vågen flera år men nu bara skjuter den i väg... Jag äter inte jätte mycket godis mm men mat!! Älskar mat just nu!

Sen rör jag mig knappt har ett jobb där jag sitter framför datan. Men i morse ställde jag klockan tidigare och va ute 30 min promenad. Vet inte exakt vad jag gått upp men över 10 kg och är i v 25. Visste det skulle bli så här igen... Vissa dagar bryr jag mig inte för jag vet och hoppas att jag kan gå ner igen.. Men vissa dagar får jag ångest över vikten. Speciellt när man ska träffa vänner man inte sett på ett tag och vad dem ska tycka... Blir ledsen över att höra oj vad du blivit stor... Fick höra det av en nära släkting att det va inte magen bara utan även mina armar som växt... Tack för den.... Det vill man ju höra.. Bölade den dagen..
  • sarasessi
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-06-10 10:33:54 följande:

Har ni några namn klara än? Vi har ju tre pojkar sedan innan Loke, Grimm och Vide och stämmer läkarens utlåtande om att det är en tös i magen så kommer det antagligen bli en liten Runa.

Lillebror ska heta Julius, storebror heter Edvin. Reservnamn är Ludvig, men det heter mannens kusin så det lutar åt att det blir en Julius. Andranamn är än så länge osäkert. Edvin heter Edvin Oscar William, Oscar efter mannens morfar och William för att vi tycker att det är ett vackert och klassiskt namn.

Lillebror ska eventuellt heta Julius Theodor men vet inte än vilket släktnamn han ska få bära. De släktnamn vi har och som betyder mycket för mig/oss är: Per, Inge, Kjell, Martin, Lennart, John, men det är inget namn förutom eventuellt John som jag tycker är så fint. Per heter dock i princip alla män på min sida så det namnet har verkligen sin historia, men mannen här hemma gillar det inte alls. Och att även Julius ska få Oscar som andranamn känns fantasilöst plus att vi gärna vill "hylla" en annan släkting denna gång. Vad heter dina barn i andranamn? Har de andranamn? I så fall, är de släktnamn?  
  • lindstroom
    sarasessi skrev 2015-06-18 09:50:11 följande:
    Lillebror ska heta Julius, storebror heter Edvin. Reservnamn är Ludvig, men det heter mannens kusin så det lutar åt att det blir en Julius. Andranamn är än så länge osäkert. Edvin heter Edvin Oscar William, Oscar efter mannens morfar och William för att vi tycker att det är ett vackert och klassiskt namn.

Lillebror ska eventuellt heta Julius Theodor men vet inte än vilket släktnamn han ska få bära. De släktnamn vi har och som betyder mycket för mig/oss är: Per, Inge, Kjell, Martin, Lennart, John, men det är inget namn förutom eventuellt John som jag tycker är så fint. Per heter dock i princip alla män på min sida så det namnet har verkligen sin historia, men mannen här hemma gillar det inte alls. Och att även Julius ska få Oscar som andranamn känns fantasilöst plus att vi gärna vill "hylla" en annan släkting denna gång. Vad heter dina barn i andranamn? Har de andranamn? I så fall, är de släktnamn?  
    Vi har båda kommit överens om att Kevin är ett fint namn, så isåfall blir det Kevin Ralph för Ralph hette min morfar. Vi gillar även Kian, Henry och Lucas.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015