Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej allihopa!
Jag är i vecka 21 och känner inte att bebisen sparkar lika hårt den här veckan mot förra då den var väldigt aktiv. Så jag blir ju lite orolig men jag känner ju iaf rörelser, det kanske är för att den har börjat sova mer.
Det står ju att de vid den här tiden börjar ha ett sovmönster, hur upplever ni bebisens sovmönster?
Ska på RUL imorgon och nu börjar nervositeten närma sig! Är i vecka 20+2 idag så har fått väntat ett tag men nu är det äntligen vår tur!! ????
Ska på RUL imorgon och nu börjar nervositeten närma sig! Är i vecka 20+2 idag så har fått väntat ett tag men nu är det äntligen vår tur!! ????
Idag har vi varit på rul och just nu ser det ut som om mina tre pojkar kommer att få en lillasyster! Jag är i chock! :D
Hej allihopa!
Jag är i vecka 21 och känner inte att bebisen sparkar lika hårt den här veckan mot förra då den var väldigt aktiv. Så jag blir ju lite orolig men jag känner ju iaf rörelser, det kanske är för att den har börjat sova mer.
Det står ju att de vid den här tiden börjar ha ett sovmönster, hur upplever ni bebisens sovmönster?
Hur tänker ni andra kring er mammaledighet? Tar ni ut 7dagar i veckan, ska ni jobba något vid sidan av och när ansöker ni om er mammaledighet?
Hur tänker ni andra kring er mammaledighet? Tar ni ut 7dagar i veckan, ska ni jobba något vid sidan av och när ansöker ni om er mammaledighet?
Tog ut 6 dagar i veckan med dottern, då jag jobbar 6 dagar i veckan. Kommer bli lika med denna. Eventuellt kommer jag försöka få jobba söndagar på jobbet denna gången, enbart för lite extra inkomst.
Jag har lämnat in papper till min arbetsgivare om graviditetspenning. Så fort de är inskickade, eller skickade tillbaka till mig, så kommer jag skicka in en ansökan om graviditetspenning 12 augusti till och med 13 oktober. Sen kommer jag nog tyvärr få plocka föräldradagar, eller om jag ska gå utan ersättning då jag inte har några semesterdagar kvar då.
Jag ska vara hemma så länge det bara går. Mina två tidigare barn är också hemma.
Om det går ska jag inte ta ut några dagar första året, och sedan jobba varannan helg så att jag "bara" behöver ta ut fyra dagar i veckan efter att barnet har fyllt ett. Räknar med att kunna vara hemma ca tre år då.