Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Känner du varje dag, även om det bara är nån gång och inte så hårt så är det ingen fara alls. Förmodligen sover han om du rör dig mycket, eller så har han inte något riktigt sovmönster. Det kanske är fullt ös när du sover så du inte märker nåt. ![]()
Här är det full rulle på kvällarna, just då som jag måste sova lite innan mitt jobb på natten. Tyvärr kan jag ju inte somna om jag inte gör det INNAN alla sparkar och boxningsmatcher drar igång där inne. 
Jag vaknar inte av att det rör sig. Däremot om jag vaknar för att jag är kissnödig eller dör att de andra barnen behöver mig så märker jag ofta att det är värsta farten där inne.
Det enda tydliga mönstret jag märkt är att han vaknar runt halv tio varje kväll och lever rövare. Men då är Jag oftast vaken.
Hur har ni det med svullnad? Jag känner att fötter och händer svullnat en del, behöver man vara orolig för det?
Hur har ni det med svullnad? Jag känner att fötter och händer svullnat en del, behöver man vara orolig för det?
Hur mår alla? Jag gick in i vecka 30 idag och mår toppen, hade jag inte fått mage och känt en kille som sparkar där inne så hade jag inte förstått att jag är gravid. Jag tränar ca 5 gångar i veckan, mest löpning och Bodypump. Någon annan som tränar på? Jag tycker jag får mycket blickar men jag mår ju så bra och får aldrig ont så jag tar det ju inte heller speciellt lugnt. Är det dumt tro? Jag tänker att kroppen borde säga ifrån om den inte gillar vad jag gör?! Trots träning och att jag inte äter mer än vanligt så har jag gått upp 10 kg vilket känns mycket.. Min barnmorska sa att man ska gå upp mellan 10-15 och eftersom jag passerat 10 nu så kommer jag ju fortsätta gå upp.. Så minst 15 räknar jag med.
Hur mår alla? Jag gick in i vecka 30 idag och mår toppen, hade jag inte fått mage och känt en kille som sparkar där inne så hade jag inte förstått att jag är gravid. Jag tränar ca 5 gångar i veckan, mest löpning och Bodypump. Någon annan som tränar på? Jag tycker jag får mycket blickar men jag mår ju så bra och får aldrig ont så jag tar det ju inte heller speciellt lugnt. Är det dumt tro? Jag tänker att kroppen borde säga ifrån om den inte gillar vad jag gör?! Trots träning och att jag inte äter mer än vanligt så har jag gått upp 10 kg vilket känns mycket.. Min barnmorska sa att man ska gå upp mellan 10-15 och eftersom jag passerat 10 nu så kommer jag ju fortsätta gå upp.. Så minst 15 räknar jag med.
Jag tränar också, fast kampsport. Dock har jag lite problem med ryggen denna gång, så jag kan inte använda kroppen på samma sätt som jag är van vid när jag tränar, och kroppen hinner inte riktigt återhämta sig nog för att klara av tre pass i veckan. Löpningen har jag lagt av med helt (är i vecka 25). Sedan kan jag ju inte träna som vanligt, eftersom jag t.ex. inte får bli kastad hur som helst, jag vill kontrollera mina fall själv. Ibland är det frustrerande att inte kunna göra vad jag är van vid, men jag tänker att snart är det bara "min" kropp igen och då kommer jag att kunna ta i igen.
Så länge du inte tränar för hårt, inte snedbelastar (såsom utfall) eller använder magen så här sent i graviditeten, borde du kunna träna på. Tänk dock på att du kan orsaka skada på din kropp även om du inte direkt känner av det, så ta det lugnare än vanligt. Jag är också tveksam till att löpning är bra så sent i graviditeten, kan du inte ta raska promenader i stället? Det är ändå en sådan kort period det handlar om, du kan ju ta igen det senare när bebisen väl är född.
Hur mycket man går upp är individuellt. Jag har totalt gått upp mellan 11-13kg vid mina graviditeter, denna gång verkar det bli lite mer. Men så är det ju tätt inpå förra också (dottern kommer att vara 16mån när lillasyster föds) och det påverkar nog.
Jag harvar på med min gamla gymträning, dock tar det emot lite då jag börjar svettas så fort jag kommer in i lokalen. :P
Har gått upp 18 kg än så länge men brukar gå upp minst 25 och det brukar försvinna inom 2 månader efteråt så det är nog lugnt.