• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Pojkmamma86

V.19+0 idag och ÄNTLIGEN dags för RUL imorgon!!! Har känt den lille varje dag i över en månad nu ska bli så skönt att få se den imorgon, jag hoppas verkligen att den är frisk och mår bra där inne

• Missma01
    emeloi skrev 2015-05-29 14:01:29 följande:
    Vilken fin mage
    Tack, din med! Är så fint med gravidmagar :) Nu när den börjat synas på riktigt och det inte längre gör något att alla får veta är det så kul att ta på sig något tajt och visa upp den :)
  • Missma01
    Bullen11 skrev 2015-05-31 16:42:15 följande:

Här är dagens mage, v.20+1 (herregud vad fort tiden går!!)

Jätte fin mage :) Och ja, visst går tiden fort :O
  • Bullen11

Tack och desamma hörrni! Det är roligt att kunna visa upp den, särskilt nu när det är officiellt och man inte enbart känner sig lite extra pluffsig - och innan den blir för stor ;)

• mammalovis

Jag har suttit och funderat över varför jag är så ickesugen på att handla något till bebisen. Allt i affärerna känns så trist. Visst är det lång tid kvar och fel säsong, men ändå. Det mesta har vi väl hemma efter de två andra. Senare får vi väl fixa snuttefilt, nappar och en filt i alla fall plus första babyplaggen.

Hur tänker ni andra med ytterplagg i oktober? Vi har ju någon kofta då vi fick i juni sist och en vinteroverall i 56 sedan decemberbebisen. Frågan är om det kommer behövas en tunn overall?

• Rulltrappa

Jag tänkte nöja mig med fleeceoveraller och åkpåsar av varierande tjocklek under höst/vinter/vår.

mammalovis skrev 2015-06-01 20:17:44 följande:

Jag har suttit och funderat över varför jag är så ickesugen på att handla något till bebisen. Allt i affärerna känns så trist. Visst är det lång tid kvar och fel säsong, men ändå. Det mesta har vi väl hemma efter de två andra. Senare får vi väl fixa snuttefilt, nappar och en filt i alla fall plus första babyplaggen.

Hur tänker ni andra med ytterplagg i oktober? Vi har ju någon kofta då vi fick i juni sist och en vinteroverall i 56 sedan decemberbebisen. Frågan är om det kommer behövas en tunn overall?

• Judiths

Dottern är född i augusti, till henne körde vi bara fleeceovarall och åkpåsen första vintern, blir nog samma den här gången.

• Judiths

Har för övrigt inte heller något sug efter att shoppa bebisgrejor ännu den här gången, inte köpt något än. Tror att det är för att det är andra barnet och vi ändå har det viktigaste, det vi inte har kan man springa på Ica och köpa på väg hem från bb i princip :). Har dock ett par större grejor vi tänkt köpa men det är ingen panik om det inte hinns med innan lillen kommer.

Är också lite förvånad över mig själv eftersom jag hade jättesvårt för att hålla mig från bebisshopping förra gången :)

• tjockobbe
    mammalovis skrev 2015-06-01 20:17:44 följande:

Fick i slutet på september med förra. Vi hade fleeceoveraller och köpte en vinteroverall på H&M då det blev en del minus. Vi hade henne på ett täcke i vagnen och på henne filt av microfleece. Det behövdes inte nån sån där fårskinnspläd eller åkpåsar eller gud vet allt som finns att slösa pengar på till ingen nytta. Hon var aldrig kall i vagnen när vi var ute och det var inte heller då jobbigt att ta av henne när man kom in. För glöm för guds skull inte att barnen bli glödheta och gnälliga med för mycket på sig, precis som vem som helst.
    Vera 130923 | Bebis 151024 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Judiths
    tjockobbe skrev 2015-06-03 14:01:53 följande:

Fick i slutet på september med förra. Vi hade fleeceoveraller och köpte en vinteroverall på H&M då det blev en del minus. Vi hade henne på ett täcke i vagnen och på henne filt av microfleece. Det behövdes inte nån sån där fårskinnspläd eller åkpåsar eller gud vet allt som finns att slösa pengar på till ingen nytta. Hon var aldrig kall i vagnen när vi var ute och det var inte heller då jobbigt att ta av henne när man kom in. För glöm för guds skull inte att barnen bli glödheta och gnälliga med för mycket på sig, precis som vem som helst.

Vi hade som sagt ingen vinteroverall, däremot en åkpåse som användes flitigt tills dottern var 2,5 år. För oss kändes det inte som bortslösade pengar. Ofta praktiskt att kunna ha henne i åkpåsen med vanliga kläder i, t ex om vi rörde oss in och ut ur bussar och affärer. Perfekt också om barnet somnat under promenaden och man inte vill att h*n ska bli för varm, bara att öppna upp åkpåsen så ligger bebisen där i vanliga kläder.

För någon annan kanske den är onödig men för oss har den underlättat mycket.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015