Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Eftersom detta är barn nummer sex, och storasyster bara är 14 månader (det är ett längre hopp till de äldre), så har vi i princip allt och behöver inte handla något. Möjligtvis att vi investerar i en syskonvagn, och en till spjälsäng behövs så småningom (våra bebisar sover i vagga första tiden).
Jag är föräldraledig med det yngsta barnet, så jag har varit "ledig" hela graviditeten. Det tär på ryggen att ha en ettåring och samtidigt vara gravid...
Någon som vet hur barnmorskan gör när de ska kolla hur barnet ligger i magen? Känner de med händerna eller gör man ultraljud..?
Någon som vet hur barnmorskan gör när de ska kolla hur barnet ligger i magen? Känner de med händerna eller gör man ultraljud..?
Vad kul att det blev lite aktivitet här inne igen
Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna mig tung. Efter den här veckan har jag 5 veckors arbete kvar, sen tar jag semester 2 veckor fram till jag är beräknad 4/10. Jag har en känsla av att han kommer att komma innan beräknat, jag gissar på 27/9 men vi får väl se om jag har rätt eller går över tiden..
Det är först denna vecka som kollegor kommit fram till mig på jobbet och frågat om jag är gravid så det har synts sent på mig. Jag träffade en bekants föräldrar för en vecka sedan och hon är också gravid och beräknad 6 veckor före mig och de frågade om jag hade börjat känna sparkar än, haha. De trodde nog jag var kortare gången än vad jag var men jag orkade inte tala om det för dom.
Har ni hämtat ut sånna där gratis babyboxar man kan få? Tips på ställen?
Min lilla killes profil från dagens ultraljud. Som jag längtar tills jag får träffa honom! 
Hur mycket sparkar era bebisar? Vet att det kan vara rättså svårt att svara på .. Tycker att min e väldigt lungt iallafall de senaste veckorna (har kollat upp det och allt såg bra ut) .. Rör sig då och då men inte så livligt som många brukar säga att deras gör .. Blir lite orolig ibland .. Är i vecka 31
Hej! Är ganska ny här på fl och är beräknad 13 oktober med mitt 4de barn! :). Hur känner ni i era graviditeter? Själv har jag plötsligt blivit väldigt gravid!! Kan ej sova om nätterna, har väldigt ont i ryggen och så himla svårt att sitta mm för bebin trycker på högst upp i magen, käns ibland som att han kommer ut från munnen ;). Och för att inte tala om sura uppstötningar. Börjar bli trött på detta!
Jag bara väntar på att green peace ska komma och slänga tillbaka mig i havet, strandad val som man har blivit. Nätterna är värst. Är det inte att man har svårt att hitta en bekväm ställning att sova i så har man svårt att andas eller halsbränna/sura uppstötningar eller alla sjuttioelva toalettbesök man måste göra. Men lill-tjejen i magen verkar nöjd och tränar friskis och svettig för fullt i magen vilket är skönt så man vet att hon lever o mår bra. Det börjar bli så verkligt nu när det bara är 7 veckor kvar till bf, att hon kan komma om 5 veckor och är här garanterat om 9 v. Känner mig inte ett dugg beredd på förlossning eller nånting. Hur känner ni inför fl?
Vad kul att det blev lite aktivitet här inne igen ![]()
Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna mig tung. Efter den här veckan har jag 5 veckors arbete kvar, sen tar jag semester 2 veckor fram till jag är beräknad 4/10. Jag har en känsla av att han kommer att komma innan beräknat, jag gissar på 27/9 men vi får väl se om jag har rätt eller går över tiden.. ![]()
Det är först denna vecka som kollegor kommit fram till mig på jobbet och frågat om jag är gravid så det har synts sent på mig. Jag träffade en bekants föräldrar för en vecka sedan och hon är också gravid och beräknad 6 veckor före mig och de frågade om jag hade börjat känna sparkar än, haha. De trodde nog jag var kortare gången än vad jag var men jag orkade inte tala om det för dom.
Har ni hämtat ut sånna där gratis babyboxar man kan få? Tips på ställen? ![]()