Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Idag hände nåt konstigt. Tror jag fick nåt slags blodsockerfall för jag glömde äta lunch, blev trött och svettades som en tok. Efter att ha ätit och sovit två timmar känns det bättre. Nån som vart med om nåt liknande? Är i vecka 31.
Idag hände nåt konstigt. Tror jag fick nåt slags blodsockerfall för jag glömde äta lunch, blev trött och svettades som en tok. Efter att ha ätit och sovit två timmar känns det bättre. Nån som vart med om nåt liknande? Är i vecka 31.
Tack för era inlägg, skönt att veta att det verkar va "normalt".
Har fått samma , börjar svettas , varmt yr o helt svimfärdig. Har helt normala värden och blodtrycket är helt normalt , varken för högt eller lågt ! Detta har hänt mig kanske ett tiotal gånger . Barnmorskan sa att det kan bero på att bebis ligger mot någon stor kroppspulsåder som gör att det blir så , kan ju vara så . Har ätit och druckit bra också de gånger det har hänt. Obehagligt och läskigt men enligt barnmorskan inte helt vanligt , skönt man inte är ensam om det .
Inte helt "ovanligt ska det naturligtvis stå :)
Går in i vecka 30 imorgon. Är det någon mer som har massa sammandragningar och menssmärtor dagligen och flera flera gånger per dag? Pratade med barnmorskan om det men enda svaret jag fick var att det är så få bebisar som är födda för tidigt. Förstår inte hur det svaret ska lugna en. Ja, det är få men det händer ju fortfarande.
Är det någon här som fått brutal ont på ena sidan av ryggen typ från en bit upp på revbenen o ner längs sidan och har någon aning om vad det kan bero på?
Måste få skriva av mig lite! Är i v 28 nu och har rejält med sammandragningar. Igår var de ca 40 se långa och kom med 4-5 min mellanrum. Känns ganska rejält i ryggen och håller i oavsett om jag vilar eller gör något. Fick en liten blodblandad flytning. Har varit samma sak de tre senaste veckorna, regelbundet och smärtsamt. I förra veckan var jag på fl för koll men under de 30 min de körde ctg var det lugnt. Kom en otrevlig läkare som inledde med att "jag skulle få åka hem" , jag hade inte väntat mig annat...Sedan undrade hon varför jag kom ensam (för att min man är hemma med vår sovande tvååring kanske). Hon mätte tappen till 3,8 cm och sa att allt var normalt. Efter det gick hon. Jag kände mig så överkörd och oönskad där så nu vill jag inte kontakta fl här igen... Kan läggas till att förlossningen med sonen drog igång i v 32 och resulterade i ambulans till ett annat sjukhus där jag blev inlagd I 5 dagar tills de fick ordentligt stopp på det. Känns så hopplöst, sitter med mina regelbundna sammandragningar och "vågar" inte ringa förlossningen :S Ska träffa min BM på fredag och prata med henne
Oh vilka fina minnen. Jag var med i en BF oktober tråd år 2013. Underbart med oktober bebisar, finns ingen bättre månad att föda på än just oktober. Önskar er alla lycka till!
Födda andra barnet i april och det är jobbigare pga vädret och inte kunna göra något nu när det äntligen är ljust ute.
I oktober bäddar man ändå in sig och har det mysitt i stugorna. Sedan är barnet ganska mobilt fid nästa sommar och då kan man göra saker.
Kramar alla!
Måste få skriva av mig lite! Är i v 28 nu och har rejält med sammandragningar. Igår var de ca 40 se långa och kom med 4-5 min mellanrum. Känns ganska rejält i ryggen och håller i oavsett om jag vilar eller gör något. Fick en liten blodblandad flytning. Har varit samma sak de tre senaste veckorna, regelbundet och smärtsamt. I förra veckan var jag på fl för koll men under de 30 min de körde ctg var det lugnt. Kom en otrevlig läkare som inledde med att "jag skulle få åka hem" , jag hade inte väntat mig annat...Sedan undrade hon varför jag kom ensam (för att min man är hemma med vår sovande tvååring kanske). Hon mätte tappen till 3,8 cm och sa att allt var normalt. Efter det gick hon. Jag kände mig så överkörd och oönskad där så nu vill jag inte kontakta fl här igen... Kan läggas till att förlossningen med sonen drog igång i v 32 och resulterade i ambulans till ett annat sjukhus där jag blev inlagd I 5 dagar tills de fick ordentligt stopp på det. Känns så hopplöst, sitter med mina regelbundna sammandragningar och "vågar" inte ringa förlossningen :S Ska träffa min BM på fredag och prata med henne