Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Måste få skriva av mig lite! Är i v 28 nu och har rejält med sammandragningar. Igår var de ca 40 se långa och kom med 4-5 min mellanrum. Känns ganska rejält i ryggen och håller i oavsett om jag vilar eller gör något. Fick en liten blodblandad flytning. Har varit samma sak de tre senaste veckorna, regelbundet och smärtsamt. I förra veckan var jag på fl för koll men under de 30 min de körde ctg var det lugnt. Kom en otrevlig läkare som inledde med att "jag skulle få åka hem" , jag hade inte väntat mig annat...Sedan undrade hon varför jag kom ensam (för att min man är hemma med vår sovande tvååring kanske). Hon mätte tappen till 3,8 cm och sa att allt var normalt. Efter det gick hon. Jag kände mig så överkörd och oönskad där så nu vill jag inte kontakta fl här igen... Kan läggas till att förlossningen med sonen drog igång i v 32 och resulterade i ambulans till ett annat sjukhus där jag blev inlagd I 5 dagar tills de fick ordentligt stopp på det. Känns så hopplöst, sitter med mina regelbundna sammandragningar och "vågar" inte ringa förlossningen :S Ska träffa min BM på fredag och prata med henne
Går in i vecka 28 idag o är sjukskriven på halvtid pga sammandragningar, porvoade jobba heltid 4dagar förra veckan o resulterade i typ 20sammandragningar per dag + ca 5 på natten, ju längre dagen gick desto längre o mer intensiva blev dem för att på kvällen efter ett par timmar i soffan lugna ner sig igen. Min bm och läkare va båda osäkra på om jag borde jobba alls, så verkar ju va väldigt olika hur sammandragningar hanteras av vården...
Oh vilka fina minnen. Jag var med i en BF oktober tråd år 2013. Underbart med oktober bebisar, finns ingen bättre månad att föda på än just oktober. Önskar er alla lycka till!
Födda andra barnet i april och det är jobbigare pga vädret och inte kunna göra något nu när det äntligen är ljust ute.
I oktober bäddar man ändå in sig och har det mysitt i stugorna. Sedan är barnet ganska mobilt fid nästa sommar och då kan man göra saker.
Kramar alla!
Hej hur mår alla? Det var ett tag sedan någon skrev något här i tråden
Jag har mått helt tipp topp tills i måndags.. Nu känner jag mig helt plötsligt gigantisk, har lite molvärk, lite ryggont och är trött. Får en hel del sammandragningar vilket jag fått sedan vecka 20 typ men nu gör de lite ont.
Lillkillen i magen bökade som tusan i magen i söndags så han har säkert sjunkit ner och fixerat sig och det är därför jag plötsligt mår såhär?! Han har vid alla kontroller legat med huvudet nedåt men varit rörlig.
Imorgon har jag barnmorskebesök så ska höra med henne då.
Jag är så van att kunna springa några mil i veckan och träna styrka men nu får jag sammandragningar av att bara gå. Sprang sista gången i måndags.
Vad tror ni, går det över eller kommer det fortsätta såhär? Är i vecka 33. Eftersom jag mått så himla bra hela tiden så känner jag mig helt plötsligt lite knäckt :-/
Hej hur mår alla? Det var ett tag sedan någon skrev något här i tråden ![]()
Jag har mått helt tipp topp tills i måndags.. Nu känner jag mig helt plötsligt gigantisk, har lite molvärk, lite ryggont och är trött. Får en hel del sammandragningar vilket jag fått sedan vecka 20 typ men nu gör de lite ont.
Lillkillen i magen bökade som tusan i magen i söndags så han har säkert sjunkit ner och fixerat sig och det är därför jag plötsligt mår såhär?! Han har vid alla kontroller legat med huvudet nedåt men varit rörlig.
Jag är så van att kunna springa några mil i veckan och träna styrka men nu får jag sammandragningar av att bara gå. Sprang sista gången i måndags.
Vad tror ni, går det över eller kommer det fortsätta såhär? Är i vecka 33. Eftersom jag mått så himla bra hela tiden så känner jag mig helt plötsligt lite knäckt :-/
Hej hur mår alla? Det var ett tag sedan någon skrev något här i tråden ![]()
Jag ska ta gravidpenning från 31/8. Känns jätteskönt att det är klart. Arbetar på förskolaså mycket lyft och upp och ner på golvet som är nästan omöjligt nu. Har haft en hel del sammandragningar på sistone så kroppen tycker nog det är dags att varva ner. Min yngsta son kom också nästan en månad för tidigt så det är nog klokt att ta det lite lugnare nu.
Hej! Jag har börjat få riktigt jobbig foglossning och graviditetsdiabetes, men mår kanon för övrigt
nu är allt handlat och klart inför bebisens ankomst och det känns skönt. Har ni mycket kvar att handla?
Nu är jag i v 32+4..
Jag har gått på gravpenning nu och det känns jätteskönt!