Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag har hämtat boxar på apoteket hjärtat, apoteksgruppen, babyproffsen, kronans droghandel och liberos box. Kronans droghandel tyckte vi va bäst.
Är i vecka 29 (28+5) nu och tycker att tiden tickar på rätt så fort tack och lov. Har en väldigt livlig och stark gosse i magen.
Ska bara jobba 2 veckor till sen går jag hem på gravidpenning, ska bli så skönt!
Detta blir min andra förlossning, jag känner mig rätt så lugn inför den nu när jag vet lite vad som väntar. Det kan ju gå hur som, men det gick bra sist så det är bara till att ta det som det kommer.
Just nu ligger han i säte, men än finns det plats att röra sig säger BM så hoppas han vänder sig snart.
Längtar ihjäl mig efter min bebis!
Fler som går från ett till två barn? Oroliga inför tvåbarnschocken?
Hur mycket sparkar era bebisar? Vet att det kan vara rättså svårt att svara på .. Tycker att min e väldigt lungt iallafall de senaste veckorna (har kollat upp det och allt såg bra ut) .. Rör sig då och då men inte så livligt som många brukar säga att deras gör .. Blir lite orolig ibland .. Är i vecka 31
Är i vecka 29 (28+5) nu och tycker att tiden tickar på rätt så fort tack och lov. Har en väldigt livlig och stark gosse i magen.
Ska bara jobba 2 veckor till sen går jag hem på gravidpenning, ska bli så skönt!
Detta blir min andra förlossning, jag känner mig rätt så lugn inför den nu när jag vet lite vad som väntar. Det kan ju gå hur som, men det gick bra sist så det är bara till att ta det som det kommer.
Just nu ligger han i säte, men än finns det plats att röra sig säger BM så hoppas han vänder sig snart. ![]()
Längtar ihjäl mig efter min bebis!
Fler som går från ett till två barn? Oroliga inför tvåbarnschocken?
Jag bara väntar på att green peace ska komma och slänga tillbaka mig i havet, strandad val som man har blivit. Nätterna är värst. Är det inte att man har svårt att hitta en bekväm ställning att sova i så har man svårt att andas eller halsbränna/sura uppstötningar eller alla sjuttioelva toalettbesök man måste göra. Men lill-tjejen i magen verkar nöjd och tränar friskis och svettig för fullt i magen vilket är skönt så man vet att hon lever o mår bra. Det börjar bli så verkligt nu när det bara är 7 veckor kvar till bf, att hon kan komma om 5 veckor och är här garanterat om 9 v. Känner mig inte ett dugg beredd på förlossning eller nånting. Hur känner ni inför fl?
Jag har hämtat boxar på apoteket hjärtat, apoteksgruppen, babyproffsen, kronans droghandel och liberos box. Kronans droghandel tyckte vi va bäst.
Ni som fått barn förut, hur har slemproppen sett ut? Har den kommit i en enda stor klump eller lite då och då?
Jag upptäckte precis något som jag inte sett förut. Ganska mycket, segt och ljusgult (ursäkta..).. Jag har förstått att det inte är ovanligt att det kan komma lite men att det då ombildas när det är så långt kvar. Verkar det osannolikt?
Vad är en babybox? Hur hämtar man ut den (måste man ha något intyg eller så?).
Jag fick mitt första barn för 13 år sedan, och då fanns det inte, det måste vara relativt nytt?
Vad är en babybox? Hur hämtar man ut den (måste man ha något intyg eller så?).
Jag fick mitt första barn för 13 år sedan, och då fanns det inte, det måste vara relativt nytt?