Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Ni som fått barn förut, hur har slemproppen sett ut? Har den kommit i en enda stor klump eller lite då och då?
Jag upptäckte precis något som jag inte sett förut. Ganska mycket, segt och ljusgult (ursäkta..).. Jag har förstått att det inte är ovanligt att det kan komma lite men att det då ombildas när det är så långt kvar. Verkar det osannolikt?
Hej hej! Jag är helt ny här, men tycker detta verkar vara både spännande och bra att få dela upplevelser och erfarenheter med andra, skall få mitt första barn, har BF 10/10. Börjar med en fråga direkt; Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med någon form av föräldragrupp/kurs? Eller är det BM som hjälper en med sådant? Haha har ju nollkoll
Hej hej! Jag är helt ny här, men tycker detta verkar vara både spännande och bra att få dela upplevelser och erfarenheter med andra, skall få mitt första barn, har BF 10/10. Börjar med en fråga direkt; Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med någon form av föräldragrupp/kurs? Eller är det BM som hjälper en med sådant? Haha har ju nollkoll
Ja okej, skall dit imorgon på kontroll, får kolla med min BM då, tack för svar!:)
Det brukar vara via mödravården. Hör med din barnmorska.
Ja, vad som är mycket och vad som är lite är ju så individuellt! Jag upplevde min första son som väldigt lugn i magen, och den här lille grabben är igång betydligt mer och gärna sent på kvällarna. Hela magen hoppar omkring men det är väldigt sällan nån spark eller knuff känns obehaglig men fasiken vad det kan kittlas!! Särskilt när jag ligger på sidan!
Du ska känna rörelser varje dag helt enkelt, och så länge du gör det bör allting vara normalt
Märkte inte heller av slemproppen förra gången, men den kan släppa långt innan och återbildas vet jag.
Kul med lite liv i tråden igen!
Jag är i v30 nu och mår jättebra! Förutom det där med illamående och kräkningar, men det känns så uttjatat nu så jag försöker bara härda ut dom dagar det är som värst och är glad för dom dagar då det är som minst. Jag har sex veckor kvar på jobbet, just nu känns det helt överkomligt, vissa dagar börjar bli tyngre än andra men jag måste erkänna att det mest känns i huvudet. Kroppen klarar sig bra än så länge.
Lillasyster är vaken mest hela tiden känns det som! Men kvällar, nätter och tidiga morgnar är hon som mest aktiv. Då kan det röra sig hej vilt där inne! Sist jag var hos bm i v27 låg hon med huvudet uppåt men barnmorskan sa att det fanns gott om plats att vända sig än. Jag ska dit imorgon igen så får se hur hon ligger då.
Jag har börjat läsa böcker om förlossningen (att föda, att möta förlossningssmärta, föda utan rädsla) mest för att jag ska kunna hitta ett sett att slappna av och strategier att ta till. Förra förlossningen gick jättebra, men tog fyra dygn allt som allt och jag tror att det mest handlade om att jag var så "övertaggad" och kunde inte slappna av. Jag liksom gick och gick och gick bara för att jag läst att det var det man skulle göra. Men sen glömde jag bort att försöka slappna av mellan varven, äta och försöka vila i pauserna :P Det var en fin förlossning ändå men tänkte jag skulle prova på en ny strategi den här gången :)