Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Sängliggande med foglossning som hindrar mig från att röra på mig.. V 33+2.. Känns illavarslande för resten av graviditeten. Bebisen är dock glad och pigg i magen och struntar i att mamman grinar av smärta
Usch, vad tråkigt för dig. Jag hoppas du hittar något roligt att sysselsätta dig med.
Här funkar det bra att röra sig fortfarande, men jag märker ju att jag går inte så fort precis och jag sätter mig gärna ner så fort jag får tillfälle. Vi har haft skolstart idag och det var ju skönt att det bara var en röris-låt jag kunde fuska mig igenom.
Nån som känner av något liknande mensvärk..? Är kan det vara förvärkar.. Är
i v 32
Nån som känner av något liknande mensvärk..? Är kan det vara förvärkar.. Är
i v 32
Någon mensvärk känner jag inte av, däremot har jag haft väldigt mycket sammandragningar och tryck neråt efter jag var hos barnmorskan idag när jag gick till och från förskolan ca 40 min. De gör ju inte ont, utan spänner bara.
Jag tycker det känns lite olustigt då det har kommit efter hon kände hur bebisen låg idag. Som jag trodde hade den lagt sig neråt, men var ruckbar. Vi pratade om att bebisen ju kunde komma redan från ikväll till slutet av oktober, även om vi båda tyckte att det var lite tidigt och att jag har planer på att jobba till 9 oktober. Hon trodde dock att jag kunde räkna med liknande datum som sist och gissade på 17 eller 18 (har bf 17/10). Så vi får väl se hur det går.
Jag hoppas att dagens sammandragningar inte gör någon nytta i alla fall, utan helst bara är att jag missar att det är bebisen som lägger sig med ryggen så det ger tryck utåt ... Än vill jag inte ha någon bebis med tanke på två barn till som behöver sin mamma, så neonatalvård hoppas jag slippa.
Är det någon annan som fått mer tryck neråt efter bm känt hur huvudet ligger neråt?
Hon sa något om att det är vanligt att få tidigare som omföderska med tätare graviditeter. Jag kommer ha knappt 5 år mellan första och tredje barnets födelse. Lillasyster är nu 2 år och 2 månader.
Kommer ni eller har ni börjat skriva förlossningsbrev? Jag hade ett sist, som varje bm vi hade var noga med att berätta att dom läst så jag tänker ha med ett denna gången med. Men skillnaden på detta brev och förra ä'r att förra var mycket kortare för jag hade inga direkta åskiter om förlossningen för jag kände att jag inte visste mycket. Nu vet jag mer och vill förmedla mer men helst inte skriva en hel roman :P Jag har skrivit mitt brev i punktform med mindre rubriker ovan som t ex "jag vill gärna", "Smärtlindring" och "detta oroar mig". Jag tänker att dte blir lättare att ögna igenom brevet då.
Kommer ni eller har ni börjat skriva förlossningsbrev? Jag hade ett sist, som varje bm vi hade var noga med att berätta att dom läst så jag tänker ha med ett denna gången med. Men skillnaden på detta brev och förra ä'r att förra var mycket kortare för jag hade inga direkta åskiter om förlossningen för jag kände att jag inte visste mycket. Nu vet jag mer och vill förmedla mer men helst inte skriva en hel roman :P Jag har skrivit mitt brev i punktform med mindre rubriker ovan som t ex "jag vill gärna", "Smärtlindring" och "detta oroar mig". Jag tänker att dte blir lättare att ögna igenom brevet då.
Det enda vi kommer skriva i nåt slags förlossningsbrev är att min sambo gärna vill klippa navelsträngen om det är möjligt. Sen känner jag att jag inte vill bli "daltad" med av nån sköterska. Lite påhejad är ju en sak, men att nån ska låta söt och gullig i örat på mig känns lika lockande som att föda barn i virvelvinden på Liseberg. Jag vet ju dock inte om det blir så puttinuttigt det eller om det är ett larvigt antagande att göra.. Vet ju inte hur det funkar iom att det är första barnet.
Det enda vi kommer skriva i nåt slags förlossningsbrev är att min sambo gärna vill klippa navelsträngen om det är möjligt. Sen känner jag att jag inte vill bli "daltad" med av nån sköterska. Lite påhejad är ju en sak, men att nån ska låta söt och gullig i örat på mig känns lika lockande som att föda barn i virvelvinden på Liseberg. Jag vet ju dock inte om det blir så puttinuttigt det eller om det är ett larvigt antagande att göra.. Vet ju inte hur det funkar iom att det är första barnet.