Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis!!
Ja nu längtar man verkligen... Hur känner ni andra? Har en månad kvar till bf vilket egentligen inte är lång tid alls men samtidigt, en hel månad! Börjar bli smått trött på att vara gravid.. Längtar såå mkt efter bebis nu!
Jag börjar också längta efter min dotter. Är i vecka 34, men ska ju snittas i vecka 37.
Jag har ganska ont, främst i ryggen, men även i bäckenet, ligamenten och har smärtsamma sammandragningar. Jag har svårt att sova på nätterna och är konstant trött. Att man har en pigg och nyfiken 15-månaders att springa efter om dagarna hjälper ju inte upp tröttheten precis...
Jag funderar lite på hur hon, min 15-månaders, kommer att reagera när lillasyster kommer. Hittills har hon verkligen varit familjens lill-prinsessa, med två föräldrar och fyra ganska mycket äldre syskon som leker, gosar och tar hand om henne. Vi tycker att det är bara bra att det kommer en liten "konkurrent", så riskerar hon inte att bli så bortskämd, men vad kommer hon att tycka i början? Ett sådant litet barn kan man ju inte förbereda heller, hon förstår ju inte att det ligger en bebis i min mage.
Min tanke är att inte träffa storasyster för första gången efter förlossningen med en bebis i famnen, utan att jag hälsar på henne först och sedan visar lillasyster för henne. Vi planerar att inte låta syskonen hälsa på på sjukhuset, men det är mest för att det är oktober och förkylningstider (och det är inte ens säkert att de får hälsa på med tanke på att det då är säsong för RS-viruset...). Så, mitt första möte med nyblivna storasyster blir då hemma, när jag har varit borta i tre-fyra dagar (två-tre nätter). Att då direkt få se mig med en bebis i famnen kanske inte är så lyckat.
För att komplicera det hela så får jag ju inte lyfta och bära storasyster på flera veckor efter snittet, så jag har börjat redan nu att uppmuntra henne att till exempel själv klättra upp i mitt knä när jag sitter i soffan. Jag undviker att lyfta henne också, utan ber något äldre syskon eller min man att göra det (jag får ju så ont av tunga lyft i vilket fall som helst just nu). Men helt utan lyft blir det ju inte i nuläget (och det vill jag inte heller, hon är ju så go).
Det är 14 månader mellan mina äldsta, så det var ju lite samma situation. Storebror var våldsamt svartsjuk på sjukhuset, men så fort vi kom hem var det inga problem alls.
Hur har ni andra funderat kring syskon och svartsjuka? Vad har ni för erfarenheter?.
Idag kom vår lilla tjej! Vattnet gick som sagt i tisdags men eftersom jag inte hade värkar och hon mådde så bra så ville man avvakta. Idag blev sammandragningarna kraftigare och tätare samt att jag hade öppnat mig mer så vi bokades in för akut, planerat, snitt. 14.40 fick vi träffa vår tjej, 45 cm lång och 2482 tung. Hon föddes i v33+5 och mår enligt neo väldig bra! Kommer sondmatas ett tag, men i övrigt inga konstigheter Lycka till till er andra som både fått redan och som går i väntans tider!
Tack så mycket!! Vecka 34+5 ska det vara, tappade visst en vecka
Ska bli spännande att se hur amningen kommer igång, ska få hjälp att pumpa imorgon. Nu kom ju förlossningen igång av sig själv så det borde gå lite lättare än vid en planerat snitt kan jag tycka
Idag kom vår lilla tjej! Vattnet gick som sagt i tisdags men eftersom jag inte hade värkar och hon mådde så bra så ville man avvakta. Idag blev sammandragningarna kraftigare och tätare samt att jag hade öppnat mig mer så vi bokades in för akut, planerat, snitt. 14.40 fick vi träffa vår tjej, 45 cm lång och 2482 tung. Hon föddes i v33+5 och mår enligt neo väldig bra! Kommer sondmatas ett tag, men i övrigt inga konstigheter
Lycka till till er andra som både fått redan och som går i väntans tider!
Grattis!! <3
Blir också mer och mer sugen nu... 28 dagar kvar till BF idag! Jobbar två veckor till (50%) och det tror jag blir lite räddningen, veckorna går så mycket fortare då tycker jag! Men de sista två kommer säkert gå låååångsamt... hoppas på att lillebror kommer lite tidigare, men tror inte det egentligen då storebror kom på bf+6 - men några dagar närmare BF vore trevligt!! :)
Vi har inte tänkt så mycket kring storebror ännu, han fyller 4 nu i oktober och han är väldigt medveten om vad som väntar och älskar att hjälpa till, så det kommer han få göra så mycket han vill! :) Jag tror det kommer gå bra!
Idag kom vår lilla tjej! Vattnet gick som sagt i tisdags men eftersom jag inte hade värkar och hon mådde så bra så ville man avvakta. Idag blev sammandragningarna kraftigare och tätare samt att jag hade öppnat mig mer så vi bokades in för akut, planerat, snitt. 14.40 fick vi träffa vår tjej, 45 cm lång och 2482 tung. Hon föddes i v33+5 och mår enligt neo väldig bra! Kommer sondmatas ett tag, men i övrigt inga konstigheter Lycka till till er andra som både fått redan och som går i väntans tider!