Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag går också och letar efter tecken! Eftersom jag har känt förvärkar ett tag nu så tänker jag varje kväll att "i natt kanske det sätter igång", men än så länge ingen bebis.
Känner du dig klar med bebisförberedelserna? Annars finns det ju alltid nåt att göra där :P Ett tips är att dela upp saker. Gör en sak om dagen så ska du se att det går snabbare.
Ni som inte blir sjukskrivna etc, hur länge innan bf slutar ni jobba?
Haha ja så går jag också runt och tänker! Har haft mycket förvärkar den senaste veckan, så man går verkligen och hoppas att dom ska gå över till riktiga värkar :)
Jag är så jäkla otålig så har redan fixat och ordnat med allt, något jag ångrar lite nu när dagarna är så långa... Men det är väl nu man ska passa på att ta det lugnt och vila mycket, lär väl inte bli så mycket av det sen :)
Jag insåg precis en grej, är en sån som mår skit av hormonförändringar i kroppen o kom o tänka på att nu är ju kroppen van vid gravid hormoner så vad händer när man slutar va gravid jo en ny omställning hur kommer det att gå? Ni som har barn redan hur hade ni det efter förlossningen? Mådde ni bra eller kräks man o har sig då oxå när hormonerna ställer om?
Hallå :) har bf den 11:e oktober och det går inte att beskriva hur segt det här börjar bli! Varje dag känns som en evighet och man letar små tecken på att förlossningen är g hela tiden... Lilltjejen verkar trivas där inne, sparkar för fullt, mindre roligt för mig när det känns som att mina revben ska gå av eller när det känns som hon bokstavligen ska gräva sig ut ur underlivet haha.
Vad sjutton gör ni om dagarna för att tiden ska gå snabbare? Jag har slut på idéer :(
Jo så är det väl. Men det är så svårt och tråkigt att bara vila! Jag försöker mig på promenader ibland. Går lite så där kan man säga. Det är nästan så att jag vill gå till bm oftare, bara för att ha nåt att göra! Korta promenader, långa bad och en hel drös dokumentärer går åt nu. Och så har jag turen att ha en sambo som jobbar oregelbundna tider så han är hemma ganska mycket, vilket är jätteskönt när jag blir uttråkad ;)
Jag insåg precis en grej, är en sån som mår skit av hormonförändringar i kroppen o kom o tänka på att nu är ju kroppen van vid gravid hormoner så vad händer när man slutar va gravid jo en ny omställning hur kommer det att gå? Ni som har barn redan hur hade ni det efter förlossningen? Mådde ni bra eller kräks man o har sig då oxå när hormonerna ställer om?
Förstår precis vad du menar! Ska till bm på onsdag och har räknat ner dagarna den senaste veckan haha!
Åh vad lyxigt! Min sambo jobbar 7-16 blir långa och tråkiga dagar själv för min del.
Är det ditt första barn? :)
Jag hade min första hemmadag idag, BF 7/10. Har lite kvar att fixa med för bäbisen, packa BB-väskan och så passar jag på att träffa lite kompisar så jag har nåt inbokat i all fall några dagar kommande veckor. Känner ingenting ännu så det känns som en stor risk att jag kommer gå över tiden...
När ska man egentligen köpa amnings-bh? Är det bättre att vänta tills bäbisen är ute? Kan man inte köpa en som är lite stor nu bara?
Japp, första barnet här! Ska bli så spännande att träffa den lilla när det väl är dags! Vi längtar jättemycket :D
Är det ditt första med?