Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis!!
Vad skönt att du mår bra trots skrapningen ![]()
Hej! I torsdags morse kl 00:43 kom Ida till oss! Vattnet gick 22:45, så det gick illans fort. Allt gick bra, trots att jag gick skrapas efter förlossningen. Hemma sedan igår och mår trots lågt blodvärde mycket bra. Efter min förra dotter för 4 år sedan var jag nedstämd och stressad, men just nu mår jag bara toppen och kan äntligen förstå vad det innebär att faktiskt kunna njuta av sin nya fina bebis!
Hej
bf 15/10 så det är några veckor kvar. Men idag känns allt lite hopplöst. Nästan lite deppigt, trött som 17 med huset upp och ner då vi bygger ut med 2 rum, en mammig och klängig 3 åring och en frågvis 6 åring. Tur dagarna går fort, men vill slippa gå över tiden:-P mitt i älgjaktsveckan är vår tror det är en till flicka (enligt bm som utförde ul). Hoppas den kan komma veckan innan så sambon är hemma. Svårt att få tag i jägarna så här års
men massa sparkar tyder på att "hon" övar upp sig innan det är dags att träffa syskonen.
Godmorgon! Efter en orolig natt vill jag höra med er hur era bebisars sovmönster är. Jag är i v34+3 och bebisen är ordentligt livlig på natten runt kl 02 och några timmar framåt. Men inte i natt. Trots att jag gick upp, vände och vred på mig och petade på magen så hände inget. Väckte min man och då- lagom när jag gjort honom orolig- så sparkade hon till igen. Nu har jag känt henne ett par ggr till så är liiite lugnare. Kan det vara så att hon ändrar läge och åker neråt i magen, eller bara ändrat sovmönster? Hur har ni det med era bebisars vaken/ sömnperioder?
En förvärk för mig innebär ju att magen är stenhård och gör ont i vila, så några sparkar från bebisen går ju inte känna samtidigt vad jag vet. Men du kanske menade att en ny sammandragning som gör ont/förvärk triggas av barnets sparkar först.
Å andra sidan är ju läkarspråket annorlunda, då jag är sjukskriven för förvärkar, men har sammandragningar som inte gör särskilt ont, utan mest bara är obehagliga och magen blir totalt stenhård. Dock är de i vila/sittandes så att de kommer och sprider sig som tentakler som kommer närmare och närmare varandra tills magen är stenhård. Läkaren som undersökte mig i gynposition (för att mäta tappen) tyckte tydligen att magen var hård även när jag inte hade en sammandragning.
Nu börjar min lilla gå mig på nerverna, sparkar o sprattlar o snurrar som värsta karate-kid inne i magen, kan ju tycka att den ska sova nångång men nä idag har den varit helt omöjlig oavsett vad jag gjort så har den gett sig till känna, helt mör i magen o bröstkorgen nu o ilningar framtill i bäckenet, men men med lite tur kanske den tänker sova hela natten nu istället, inte för att den har börjat lugna ner sig än eller så :P
Ja, det är mitt första :D Vi är så förväntansfulla!
Jag känner alltför mycket tycker jag. Förvärkar varje dag den senaste veckan, känns som att de skulle påverka livmodertappen också men jag vet inte. Ska ta upp det med bm på tisdag, men jag misstänker att det är "heeelt normalt".
Jag känner alltför mycket tycker jag. Förvärkar varje dag den senaste veckan, känns som att de skulle påverka livmodertappen också men jag vet inte. Ska ta upp det med bm på tisdag, men jag misstänker att det är "heeelt normalt".
Oj var inte meningen att den frågan skulle komma 100 gånger ..
Ganska spännande faktiskt! Varje kväll känns det som "i natt kanske det sätter igång", haha ;P
Svårt att förklara hur de känns dock. De börjar som en sammandragning, magen blir hård och är i vägen, och sen börjar bebis röra sig som fan och liksom trycker sig neråt. Hårt! Så att det gör ont i magen, ljumskarna, ryggslutet och även neråt i slidgången. De brukar komma i perioder om typ 30-45 minuter och efteråt är jag oftast lika slut och hungrig som efter ett tungt träningspass. De känns som mest vid vila, men i går kände jag av dem även under en promenad. Tydligen behöver det inte innebära att bebis kommer före BF, men vi hoppas för fullt! Vore inte kul att behöva gå med det här i tre veckor till :S Nu kommer de dock oftare och känns mer intensiva, så det skulle verkligen inte göra nåt om bebis kommer om en vecka!