• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Troddeduja89
    Skogisen skrev 2015-09-19 23:35:33 följande:

Är det någon mer som upplever att den skakar i kroppen, jag har flera gånger den senaste tiden varit jätte skakig framför allt i händer o armar men känns nästan som att jag skakar inombords oxå, lite ångest liknande känsla men utan brännandet i bröstet. Skakar mer om jag varit ute en stund eller haft extra många sammandragningar, kan det va påfrestningarna på kroppen som ligger bakom eller borde jag bli orolig o kontakta bm? Bebisen rör sig som vanligt om än mindre knuffar o mer tryckande

Jag har också känt att den som skakar ibland. Nästan som att den hurvas. Det har blivit bättre nu men för någon vecka sen var det iallafall en gång om dagen. Nu är det väldigt sällan (v 34+4). Frågade BM vad det kunde bero på men hon hade inga svar! Fick som ingen respons alla på det. Så jag tänker att om hon inte verkar oroad så får man väl lita på det :)

Googlade lite och det fanns som inget konkret svar på vad det kan bero på. Vissa barn huttrar tydligen till när det kissar och kan göra det även när den kommer ut. Så man får väl vänta och se. Min illbatting ligger redan till rätta och har gjort det en tid men rör sig ändå som att den dansar runt där inne ;)
  • Troddeduja89
    Troddeduja89 skrev 2015-09-20 06:05:39 följande:
    Jag har också känt att den som skakar ibland. Nästan som att den hurvas. Det har blivit bättre nu men för någon vecka sen var det iallafall en gång om dagen. Nu är det väldigt sällan (v 34+4). Frågade BM vad det kunde bero på men hon hade inga svar! Fick som ingen respons alla på det. Så jag tänker att om hon inte verkar oroad så får man väl lita på det :)

Googlade lite och det fanns som inget konkret svar på vad det kan bero på. Vissa barn huttrar tydligen till när det kissar och kan göra det även när den kommer ut. Så man får väl vänta och se. Min illbatting ligger redan till rätta och har gjort det en tid men rör sig ändå som att den dansar runt där inne ;)
    Aha missförstod! Det är du som skakar? Nåja kanske någon annan blir glad över infon ;)

Kan det bero på att du får mindre syre? Kolla med BM nästa gång du är dit och blir du mkt orolig är det ju bara ringa.
  • 77michelle

Godmorgon! Efter en orolig natt vill jag höra med er hur era bebisars sovmönster är. Jag är i v34+3 och bebisen är ordentligt livlig på natten runt kl 02 och några timmar framåt. Men inte i natt. Trots att jag gick upp, vände och vred på mig och petade på magen så hände inget. Väckte min man och då- lagom när jag gjort honom orolig- så sparkade hon till igen. Nu har jag känt henne ett par ggr till så är liiite lugnare. Kan det vara så att hon ändrar läge och åker neråt i magen, eller bara ändrat sovmönster? Hur har ni det med era bebisars vaken/ sömnperioder?

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
  • Herkules
    Herkules skrev 2015-09-14 17:40:18 följande:

Hej! Är 37+3 idag och förra helgen började riktiga förvärkar. Hade inte det med vårt första barn, så när det hållit på hela dagen, så åkte vi in (då 36+1, förra kom 36+5). Var öppen 2 och värkarbetet igång..... Öppnades till 4 och låg inne över natten, men sen var det stopp! Sedan dess har slemproppen lossnat och jag har haft förvärkar till och från hela veckan. Var dessutom inne en vända till, men då hade inget mer hänt. Jag har 17 dagar kvar, så just nu är jag bara så frustrerad. Var ju så nära kändes det som hehe. Borde ju komma igång snart pga slemproppen, men det är ju ingen garanti heller. Går väl över 2 veckor och behöver bli igångsatt denna gången!!

Hej! I torsdags morse kl 00:43 kom Ida till oss! Vattnet gick 22:45, så det gick illans fort. Allt gick bra, trots att jag gick skrapas efter förlossningen. Hemma sedan igår och mår trots lågt blodvärde mycket bra. Efter min förra dotter för 4 år sedan var jag nedstämd och stressad, men just nu mår jag bara toppen och kan äntligen förstå vad det innebär att faktiskt kunna njuta av sin nya fina bebis!
  • garin
    Herkules skrev 2015-09-20 07:38:40 följande:
    Hej! I torsdags morse kl 00:43 kom Ida till oss! Vattnet gick 22:45, så det gick illans fort. Allt gick bra, trots att jag gick skrapas efter förlossningen. Hemma sedan igår och mår trots lågt blodvärde mycket bra. Efter min förra dotter för 4 år sedan var jag nedstämd och stressad, men just nu mår jag bara toppen och kan äntligen förstå vad det innebär att faktiskt kunna njuta av sin nya fina bebis!
    Stort grattis till fina lilla Ida! Ja det var väldans snabbt! Jobbigt att behöva skrapas efteråt men skönt att allt är bra nu! Ta hand om er <3
  • Skogisen
    Embla twopointoh skrev 2015-09-19 23:51:32 följande:
    Äter du ordentligt? Hur är ditt järnvärde?

Jag känner inte igen det du beskriver, men visst kan det vara så att kroppen reagerar när du varit spänd. Kontakta BM för säkerhets skull.
    Järnvärdet är helt ok o äter hela tiden tycker jag, äter som jag gjorde när jag gymade 3h/dag o nu är jag ju mer eller mindre sängliggande...
  • Skogisen
    Helenisen skrev 2015-09-20 02:41:10 följande:
    Nu vet jag ju inte alls om det är så, men kan bero på blodsockerfall. Jag kan (kunde även innan graviditeten) bli skakig och darrig så jag blir rädd för mig själv, men märkt att om jag äter något snabbt så går det över.
    Senast igår när jag blåste håret fick jag avbryta, trycka i mig ett kex och dricka ett glas juice, för jag trodde jag skulle tuppa av. Var absolut INTE hungrig, kan tilläggas. Efter ca 10 min var jag som vanligt igen, men innan dess kunde jag inte ens hålla fönen still, så mycket som jag skakade.
    Skulle kunna va blodsockret men upplever inte att det blir bättre av o äta, nästan tvärtom för då blir jag ofta illamående oxå :/
  • Sommarsolen

Har ca 4 v kvar till bf och känner då och då ihållande lite molande värk ibland långt ner i ryggen och ibland framtill nedanför magen, som mensvärk fast ganska svag. Det håller i sig länge varje ggn (säkert 10-20 min) så funderar på vad det är? Kan ju inte vara förvärkar då de väl ska komma i kortare perioder... Nån som vet? Är det bara att livmodern fortfarande växer...

• Iowhannah
    Herkules skrev 2015-09-20 07:38:40 följande:

Stort grattis! :D
  • Iowhannah
    77michelle skrev 2015-09-20 07:12:28 följande:

Godmorgon! Efter en orolig natt vill jag höra med er hur era bebisars sovmönster är. Jag är i v34+3 och bebisen är ordentligt livlig på natten runt kl 02 och några timmar framåt. Men inte i natt. Trots att jag gick upp, vände och vred på mig och petade på magen så hände inget. Väckte min man och då- lagom när jag gjort honom orolig- så sparkade hon till igen. Nu har jag känt henne ett par ggr till så är liiite lugnare. Kan det vara så att hon ändrar läge och åker neråt i magen, eller bara ändrat sovmönster? Hur har ni det med era bebisars vaken/ sömnperioder?

Min bebis har nästan hela tiden sovit på nätterna. Den brukade vakna till vid 23, men sen somnade den efter typ en halvtimme och sov till 06-07. Det var jätteskönt! Men nu mot slutet har den bestämt sig för att vara vaken på nätterna. Kan väl ha att göra med att jag får förvärkar hipp som happ och då är bebis EXTREMT aktiv.

Om du är orolig så tycker jag att du ska ringa förlossningen. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015