• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Elesif

Hej!
    Jag har BF 17 oktober och igår så gjorde det verkligen ont i ca en kvart, samma smärta som när bebisen försöker fixera sig fast mycket värre såklart och ungefär som mensvärk, plus att jag började huttra.

Vad tycker ni? Låter det som en förvärk?

• Mijjan
    Zchimla skrev 2015-10-02 13:12:38 följande:

Jag får inte ut och gå ens. Ut och trampa runt lite på trädgården, men promenader är big no no.

Hoppas det kommer igång för dig typ i eftermiddag.

Oj din stackare!! Jag har både simmat och varit på spinning den här veckan men nu har jag sagt upp gymkortet för det är enda sättet att hålla mig därifrån :-P är det pga mycket sammandragningar eller? Jag hade inte känt några alls till förra veckan typ men nu kommer de väldigt tätt speciellt under promenaderna men inte så pass obehagligt att jag måste stanna... Hoppas ju på att få igång någon här :-P
  • Damdis
    mammalovis skrev 2015-10-02 11:04:14 följande:

Damdis och emeloi: En klen tröst för er, men det är ju bara 4,5% som föder på bf, så chansen är ju inte så stor. Försök ställ in er på en vecka eller möjligen två till, då det är mer troligt, framför allt om man är förstföderska.

Jag har fött ett barn på bf, så jag har nog uppfyllt min kvot. Imorgon har jag 2 veckor till bf eller 4 tills det definitivt är klart. Självklart hoppas jag som ni att det räcker med bf, då det är jobbigt att inte kunna ut och röra på sig som man vill för det mesta gör ont. Skönt att solen skiner, men tveksamt att det är värt besväret att gå ut ...

Nä det är ju inte det, hoppas på att slippa gå över hela två veckor men ett par dagar har jag räknat med. Finns det möjligtvis något samband mellan hurvida min mamma gick över tiden eller inte? Min bm frågade nämligen hur länge hon gick med mig och syskonen och alla har kommit +/- 2-3 dagar i förhållande till bf datum enligt min mamma. Kan ju hoppas på ett samband ;)
  • Zchimla
    Mijjan skrev 2015-10-02 14:18:54 följande:

Oj din stackare!! Jag har både simmat och varit på spinning den här veckan men nu har jag sagt upp gymkortet för det är enda sättet att hålla mig därifrån :-P är det pga mycket sammandragningar eller? Jag hade inte känt några alls till förra veckan typ men nu kommer de väldigt tätt speciellt under promenaderna men inte så pass obehagligt att jag måste stanna... Hoppas ju på att få igång någon här :-P

Vad skönt det lät med simning. Hoppas du får igång bebis. Ni får väl färdknäppa ikväll?

Det är pga risken för att moderkakan ska börja blöda. Så jag får inte lyfta eller något. Skitjobbigt
  • Mijjan
    Zchimla skrev 2015-10-02 14:40:34 följande:

Vad skönt det lät med simning. Hoppas du får igång bebis. Ni får väl färdknäppa ikväll?

Det är pga risken för att moderkakan ska börja blöda. Så jag får inte lyfta eller något. Skitjobbigt

Usch vad jobbigt hoppas bebisen kommer snart! Jo vi får väl göra det. Problemet är ju att jag typ somnar så fort jag lägger mig i sängen
  • Zchimla
    Mijjan skrev 2015-10-02 14:54:55 följande:

Usch vad jobbigt hoppas bebisen kommer snart! Jo vi får väl göra det. Problemet är ju att jag typ somnar så fort jag lägger mig i sängen

Jag har ju inte bf förrän 31 som känns som en evighet iväg.

Hahahaha ni får ta en svängom innan du lägger dej
  • LadyViolet

Någon här som vet något om hur livmodertappen ska kännas eller brukar bete sig så här på slutet? Jag är i v. 38 (37+2) och när jag känner försiktigt så hittar jag den inte? Sist jag kände, för en månad sen typ, så var den där fast väldigt mjuk, men nu har den typ försvunnit uppåt eller bakåt eller jag vet inte? Tänker inte hålla på att leta efter det då det antagligen inte är bra att grotta runt, men vore mest intressant att veta. Jag väntar mitt andra barn om det spelar någon roll. Nån som vet?

Trevlig helg till alla tappra i väntans tider

• Sommarsolen
    LadyViolet skrev 2015-10-02 18:02:13 följande:

Någon här som vet något om hur livmodertappen ska kännas eller brukar bete sig så här på slutet? Jag är i v. 38 (37+2) och när jag känner försiktigt så hittar jag den inte? Sist jag kände, för en månad sen typ, så var den där fast väldigt mjuk, men nu har den typ försvunnit uppåt eller bakåt eller jag vet inte? Tänker inte hålla på att leta efter det då det antagligen inte är bra att grotta runt, men vore mest intressant att veta. Jag väntar mitt andra barn om det spelar någon roll. Nån som vet?

Trevlig helg till alla tappra i väntans tider

Läste idag om detta på 1177's graviditetskakender, vecka 39, kolla där!
  • Angelica1984

Här är det 8 dagar kvar till BF. Var inne för en hinnsvepning idag för att dom inte vill att jag går över tiden pga hepatos.

Dom sa att dom trodde att förlossningen var nära så håller tummarna!

• LadyViolet
    Sommarsolen skrev 2015-10-02 18:15:53 följande:

Läste idag om detta på 1177's graviditetskakender, vecka 39, kolla där!

Tack för tipset! Det står om livmoderhalsen, att den blir kortare. Är det samma som att tappen kryper tillbaka kanske...
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015