Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tyvärr så gav det sig efter ett tag. Vaknade endast en gång inatt och då hade jag lite ont, men somnade om nästan direkt. Nu har jag som molande mensvärk vilket jag har hela tiden känns det som så tar inte det som ett tecken...
Hur går allt för dig?
Jag är alltid lite "småsnuvig" när jag är gravid. Likaså snarkar jag förskräckligt, jag väcker t.o.m. mig själv ibland.
Nej, usch, nu är jag orolig.
Vi var ju inne på extra kontroll i tisdags för att bebisens rörelsemönster förändrats drastiskt. Allt såg normalt ut då, och läkaren sade att så länge jag kände rörelser överhuvudtaget var det troligen bra.
Efter det har det varit fortsatt mindre och svagare rörelser, för att igår komma några rejäla kickar. Inte många, men ett par. Då andades jag ut lite grand och tänkte att bebisen kanske hade haft en "viloperiod".
Och idag har jag inte känt någonting alls, förutom någon svag buff alldeles nyss, när jag klämde på magen för att provocera fram en reaktion.
Jag har som sagt varit gravid fem gånger tidigare, men detta har jag aldrig varit med om. Jag som annars är ganska lugn och inte hetsar upp mig för minsta lilla, börjar nu känna en gnagande oro. En del av mig vill ringa förlossningen och åka in, medan min rationella sida (som brukar vara starkast) tycker att jag trots allt känner rörelser och kan vänta tio dagar till snittet. Kanske är det hormonerna som ökar oron, jag har varit känslig denna graviditet.
Jag vill ha ut henne nu!
Vad spännande att det börjar hända lite grejer här i tråden! Ni som är oroliga, ring förlossningen!
Själv har jag fått vad jag tror är delar av slemproppen. Eller jag vet att jag fick ut en bit igår kväll iaf, men sedan har jag som bruna flytningar som jag tror hänger ihop med det, det var i alla fall samma färg på klegget som kom igår (ursäkta den grafiska beskrivningen =P)
Har en del mensvärk, ungefär en kramp i timmen skulle jag säga. BF på måndag, så jag hoppas att det är på gång!
Födda:
14/9 Silverguld, pojke 37+1 2630g 46cm
14/9 Rulltrappa, Nora 36+0 2460g 45 cm
17/9 Nollfantasi, flicka 34+5 2482 g 45 cm
17/9 Herkules, Ida
28/9 Sofie mamma till 2 prinsar, fjärde barnet Runa 35+2 3,4 kg 51 cm
30/9 SmultronSöt, flicka bf 8/10
Bf-lista
21/9 Godisråttan, första barnet
21/9 Ccvd, första barnet
30/9 Mijjan
2/10 Damdis, första barnet
2/10 emeloi 28 år Örebro
4/10 Mira 14
5/10 MyRoundabout
6/10 Filuribur1 Södra Skåne, första barnet väntar en Lykka
6/10 kaksinmutyksin, planerat snitt
7/10 Karriärskvinna
8/10 FrökenPD, fjärde barnet
9/10 Garin Borås, andra barnet väntar pojke, son april-14
9/10 Lemon
9/10 Angelica123
10/10 Saahaaraa88, 27 år Göteborg, första barnet
10/10 Angelica1984 Norrköping, väntar en pojke
11/10 Simone 22 år Norrköping, första barnet väntar flicka
11/10 Svejo 32 år, tredje barnet, söner -09, -11
12/10 Embla Twopointoh 36 år Värmland, sjätte barnet, planerat snitt, syskon 13år, 12år, 10år, 7år och 15 månader.
12/10 Joannabelle 22 år, första barnet väntar pojke
12/10 Iowhannah 28 år Norrköping, första barnet tror flicka
13/10 Janet 1980, fjärde barnet
15/10 Larissa Vimmerby, tredje barnet väntar flicka, två döttrar -09, -12
15/10 Hoppanloppan, fjärde barnet
15/10 Chazbo, tredje barnet
15/10 Bf29okt, väntar pojke, planerat snitt
15/10 Carroo92, första barnet
16/10 Tramses,tredje barnet
16/10 Bullen11, 29 år, storebror född oktober-11
16/10 Zero
17/10 Mammalovis 39 år Nässjö, tredje barnet tror pojke, 2 döttrar dec-10, jun-13
17/10 Elesif
18/10 Irlais 29 år, andra barnet
20/10 Fru Hermelin 31 år Stockholm/Växjö, andra barnet väntar pojke, dotter-10
21/10 Pojkmamma86 Skåne, tredje barnet
23/10 Vitvanilj, andra barnet
25/10 Dandelionkid 29 år Stockholm, andra barnet väntar flicka, dotter -11
28/10 77michelle 38 år Örebro, sjätte barnet väntar flicka, döttrar -99, -01, -07, söner -03, -13
30/10 Mallis2
30/10 Oldy, andra barnet
31/10 Skogisen 34 år Umeå, första barnet
31/10 Zchimla 35 år Norra Skåne, andra barnet, dotter 3 år
6/11 Annapanna 25 år, första barnet
Igår hade jag som vanligt ont vid minsta steg, troligen fogarna, men idag har det varit förvånansvärt lugnt på den fronten. Visst sammandragningar har jag som vanligt, men det hör ju till och att plocka ut en paj ur ugnen var inte minsta kul, så böja mig ner får jag fortfarande undvika. Så jag kunde faktiskt våga mig iväg på en klädmarknad idag utan smärta. Visst trött i ryggen blev jag, men det var ändå skönt att få komma iväg. Sedan var jag hemma och vände och gjorde det sista på en virkad prinsessbakelse innan vi åkte på kombinerat 1- och 3-årskalas. Så tröttheten i ryggen består, men det får man ju ta. Jag hoppas kroppen kan hålla sig på den här nivån för då kan jag ju faktiskt få min sista shoppingtur i Jönköping och bli klar med förberedelserna, samt även kunna göra lite mer hemma och inte bara vara förvisad till att sitta still om jag ska slippa ha ont. För säkerhets skull åkte dock bb-packningen med idag för första gången.
Jag känner rörelser, och nyss var det hyfsat livligt, så jag avvaktar med att ringa. Dock rör hon sig inte alls så mycket som hon gjorde förut. Men, det KAN ju vara så att hon vänt på sig och sparkar med "inåt", och att det är därför jag inte uppfattar henne som lika livlig. Jag ska till BM på onsdag, så få vi se hur hjärtljuden är.