• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-05 13:05:17 följande:

Har du planerat snitt? Eller, har bm tagit upp det?

Jag ska till sjukhuset nästa vecka och då kommer de planera för snitt om bebisen fortfarande ligger på tvären. Just nu tycker jag det är jobbigt att inte veta.
  • mammalovis
    Zchimla skrev 2015-10-05 13:29:04 följande:
    Jag ska till sjukhuset nästa vecka och då kommer de planera för snitt om bebisen fortfarande ligger på tvären. Just nu tycker jag det är jobbigt att inte veta.
    Jag känner igen den där osäkerheten med att inte veta. Jag hade det så med första barnet om jag skulle få en upprepad infektion på nytt som krävde kejsarsnitt för att inte smitta bebisen. Sedan vet man ju aldrig då det kan bli snitt om hjärtljuden går ner eller p g a värksvaghet och annat ändå, så man behöver ju ändå vara inställd på båda möjligheterna tänker jag, även om du i ditt fall inte har så mycket att välja på om bebisen fortsätter ligga på tvären.
  • Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-10-05 13:29:04 följande:

Usch vad jobbigt :/ Har de gjort nåt vändningsförsök än?
  • Zchimla
    mammalovis skrev 2015-10-05 13:51:02 följande:

Jag känner igen den där osäkerheten med att inte veta. Jag hade det så med första barnet om jag skulle få en upprepad infektion på nytt som krävde kejsarsnitt för att inte smitta bebisen. Sedan vet man ju aldrig då det kan bli snitt om hjärtljuden går ner eller p g a värksvaghet och annat ändå, så man behöver ju ändå vara inställd på båda möjligheterna tänker jag, även om du i ditt fall inte har så mycket att välja på om bebisen fortsätter ligga på tvären.

Nej man kan ju inte veta om utgången blir kejsarsnitt ändå, jag tänker att vid ett planerat snitt så behöver jag liksom inte ens fundera på den vaginala delen. Medan tvärtom så kan man tänka sig att utgången trots allt kan bli kejsarsnitt. Ja det är allt lite snurrigt men det viktigaste är att bebisen kommer ut och mår bra.
    Iowhannah skrev 2015-10-05 13:54:06 följande:

Usch vad jobbigt :/ Har de gjort nåt vändningsförsök än?

Nej eftersom moderkakan ligger lågt i framvägg med blödningsbenägenhet så kommer de inte försöka vända, så mycket vet jag iaf.
  • Skogisen
    mammalovis skrev 2015-10-05 13:17:44 följande:
    Säga upp dig? Du får väl lägga in en vräkning av hyresgästen snarare, de är ju ändå så dåliga på att betala hyra.
    Hahaha har testat den oxå men hon är en tjurig hyresgäst som tydligen trivs alldeles för bra för o flytta :P
  • MyRoundabout
    Skogisen skrev 2015-10-05 10:53:30 följande:
    Har försökt säga upp mig i en månad nu men går som halvdant :P hihi
    Nä, det ska tydligen vara alldeles omöjligt. =P Väldigt ensidigt beslutsfattande i det här förhållandet! 

Nyss rann det lite vatten när jag klev upp ur soffan, men det var verkligen lite, typ en matsked kanske, så jag vet inte alls vad det betyder. Eller om det ens var vatten...
  • Skogisen
    MyRoundabout skrev 2015-10-05 15:26:58 följande:
    Nä, det ska tydligen vara alldeles omöjligt. =P Väldigt ensidigt beslutsfattande i det här förhållandet! 

Nyss rann det lite vatten när jag klev upp ur soffan, men det var verkligen lite, typ en matsked kanske, så jag vet inte alls vad det betyder. Eller om det ens var vatten...
    Åh då kanske det är något på g ändå, min bm pratade om att det kunde börja sippra lite vatten när förlossningen närmar sig, håller tummarna för dig :) själv lär jag väl få vänta 6veckor till innan lilla fröken tjurig bestämmer sig för att kika ut :/
  • Simone
    FrökenPD skrev 2015-10-05 11:29:18 följande:

Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)

Hennes syskon är dökära.

Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.

Stort grattis till dig och din familj! Skönt för dig att det fick så fort :)
  • MyRoundabout
    Skogisen skrev 2015-10-05 15:43:14 följande:
    Åh då kanske det är något på g ändå, min bm pratade om att det kunde börja sippra lite vatten när förlossningen närmar sig, håller tummarna för dig :) själv lär jag väl få vänta 6veckor till innan lilla fröken tjurig bestämmer sig för att kika ut :/
    Då hoppas jag att din bm vet vad hon pratar om! =)
  • Skogisen
    MyRoundabout skrev 2015-10-05 15:58:07 följande:
    Då hoppas jag att din bm vet vad hon pratar om! =)
    Jag oxå, annars är jag grundlurad, men hon har fått bra "kritik" av andra som gått hos henne tidigare :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015