• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • chazbo

Vi har barnvakt som bor 15-20 min bort. Hon är stand by hela tiden. Det är killarnas förra fsk fröken och hon kan vår sons diagnos och medicinering. Så vi kommer betala henne per timme. Så man får hoppas det går snabbt!
    Vi har en till fsk fröken som back up till den första om ngt hänt med henne.

• Zchimla

Vi flyttade lite lägligt i somras så från att ha haft barnvakt 1 1/2 timme bort så har vi nu barnvakt 30 min bort som längst Mina föräldrar har ju fått rycka in vid ett par tillfällen redan då vi fått åka in pga blödningarna, så vi vet ju att det fungerar.

Idag tänjer jag lite på min sjukskrivning och ska ta dottern till BVC. Ska vara där vid 9 och sedan till dagis. Få väl se om hon blir "godkänd". Säger de nått annat så kan de tro att jag inte kommer hålla klaffen - det är MYCKET hormoner i farten idag..

• Mira14

Ni som fött barn tidigare, hur känns latensfasen, hur vet man att man kommit in i den?

Jag har hela natten haft ont i ryggen och den molande värken i magen kommer och går plus att det känns som att jag har magknip. Jag är dessutom hur hungrig som helst, var upp och åt 3 i natt och håller på att dö av hunger nu...

Men det gör ju inte så ont att jag inte kan andas. Än..

• svejo

När jag väntade mitt första barn började det med sammandragningar 1/1. Längre stunder var de regelbundna för att sedan ta paus. Så där höll det på till kvällen 3/1. Då kom även slemproppen i omgångar. Sen blev de mer starka natten till 4/1 och han föddes på kvällen den dagen. Lång latensfas så jag var helt slut när det drog igång på riktigt. Men jag var nervös och spände mig vilket gjorde det värre. Andra gången gick det betydligt snabbare.

• Elesif
    Sommarsolen skrev 2015-10-05 21:14:28 följande:

Nån mer som känner att det kommer nog inte hända, det kommer inte starta! :) Har knappt 2 v kvar till bf och känt mkt sammandragningar senaste dagarna men inget som gör ont... Lite lätt "mensvärk" emellanåt, men börjar ändå tvivla på att det kommer dra igång på riktigt av sig självt..

Hej!
    Jag har bara ELVA dagar kvar till BF och har bara haft en smärtsam förvärk i förrgår som höll i sig ca en kvart, innan och efter har jag bara sammandragningar.
    Bm tjatar om att han borde komma snart för han är ju klar men har jag inga värkar så antar jag att det kommer att dröja tyvärr. Vill ju så gärna att han ska komma den här veckan =)
  • Iowhannah
    Elesif skrev 2015-10-06 09:04:06 följande:

Hej!

Jag har bara ELVA dagar kvar till BF och har bara haft en smärtsam förvärk i förrgår som höll i sig ca en kvart, innan och efter har jag bara sammandragningar.

Bm tjatar om att han borde komma snart för han är ju klar men har jag inga värkar så antar jag att det kommer att dröja tyvärr. Vill ju så gärna att han ska komma den här veckan =)

Åh, min bm säger också såna saker! Typ "nu kan den komma när som helst", men inte fan händer det nåt! Det känns som falska förhoppningar :(
  • Angelica1984

Min lille pojke kom igår på BF-4.
    Kände lindriga förvärkar till och från under hela förmiddagen för att sen komma igång ordentligt vid 15 och 19:04 var han ute :)

Hade på många sätt en toppenförlossning och väntar nu på att få komma hem från BB :)

• Mira14
    svejo skrev 2015-10-06 08:55:19 följande:

När jag väntade mitt första barn började det med sammandragningar 1/1. Längre stunder var de regelbundna för att sedan ta paus. Så där höll det på till kvällen 3/1. Då kom även slemproppen i omgångar. Sen blev de mer starka natten till 4/1 och han föddes på kvällen den dagen. Lång latensfas så jag var helt slut när det drog igång på riktigt. Men jag var nervös och spände mig vilket gjorde det värre. Andra gången gick det betydligt snabbare.

Ok då får jag kanske räkna med att gå med detta ett tag till då :)
    Jag får hoppas att det börjar göra ont för nu är det för diffust för att ta tid på värkarna.
  • Iowhannah
    Angelica1984 skrev 2015-10-06 09:39:12 följande:

Min lille pojke kom igår på BF-4.

Kände lindriga förvärkar till och från under hela förmiddagen för att sen komma igång ordentligt vid 15 och 19:04 var han ute :)

Hade på många sätt en toppenförlossning och väntar nu på att få komma hem från BB :)

Grattis! :D

Vad snabbt det går för en del här! Jag hoppas det går snabbt för mig med, och att bebis bestämmer sig för att komma innan bf!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015