Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Nån mer som känner att det kommer nog inte hända, det kommer inte starta! :) Har knappt 2 v kvar till bf och känt mkt sammandragningar senaste dagarna men inget som gör ont... Lite lätt "mensvärk" emellanåt, men börjar ändå tvivla på att det kommer dra igång på riktigt av sig självt..
Min mage spricker verkligen! Får bara mer o mer bristningar också.. Inte skönt nu!
Min son låg förresten i säte/tvärläge fram till v 38/39 sen vände han sig själv innan vi behövde göra vändningsförsök. Så mirakel kan ske.. :)
Vad jobbigt med barnvakt som bor en bit bort. Vi har båda våra föräldrar bara 10 min bort. Även våra syskon bor i närheten. Jag är mest orolig för att inte få tag i sambon i tid. Han är ute och jobbar och hör inte alltid telefonen. Han är lite för avslappnad kan jag tycka:) när min förra förlossning drog o gång och jag väckte honom undrade han om vi var tvungna att åka direkt, nä sa jag, vi kan nog vara hemma någon timme till och då somnade han om!!!
Nån mer som känner att det kommer nog inte hända, det kommer inte starta! :) Har knappt 2 v kvar till bf och känt mkt sammandragningar senaste dagarna men inget som gör ont... Lite lätt "mensvärk" emellanåt, men börjar ändå tvivla på att det kommer dra igång på riktigt av sig självt..
Är skittrött men kan inte sova. Har lite som molvärk både framtill och baktill som strålar ner i benen, en blandning av värk och att det ilar. 37+6 i morgon. Har haft lite molvärk och sammandragningar då och då, sen ett par veckor tillbaka. Irriterande med en massa falska alarm hela tiden. Skulle hellre ha det som med första att det sa ploff och sen satte igång
Tror bebisen kommer några dagar innan BF... (Det blir väl 42+1 bara för att jag säger så nu...)
Angående hur vi löser det med barnvakt när det är dags... får hem min 6-åring på onsdag, och sätter det igång under någon av dagarna han är här så ringer vi min mamma, hon är här på 30-40 min. Men jag tänker på hur det blir om det sätter igång typ strax innan hämtning på fritids, det ligger nämligen ca 2 mil härifrån (ytterligare 20 min för mamma), då får det nog lösas genom att ringa sonens pappa el farmor om det blir bråttom. Enklare såklart om lillebror kan tänka sig att titta ut medan storebror är hos sin pappa, men det vet man ju aldrig
När det gäller barnvakt så har vi en klar fördel som ska få barn med planerat snitt, vi vet ju exakt när det blir. Jag hoppas komma hem onsdag (snitt på måndag) , senast torsdag (om inga komplikationer tillstöter, men det får vi lösa om så blir fallet) och vi har ordnat barnvakt mån-torsdag. De stora barnen går ju i skolan, så det är vår 15-månaders som kräver mest, och så måste de äldre barnen ha någonstans att gå efter skolan och få mat. Vi har flera släktingar och vänner inom gångavstånd och som kan ställa upp med det ena eller det andra, en eller flera av dagarna. Vi räknar inte med att min man ska sova över på sjukhuset, utan att han åker på morgonen när de äldre kommit iväg till skolan, och kommer hem på kvällen innan barnen ska lägga sig.
Jag är lite orolig för hur min yngsta ska reagera, för detta blir första gången som hon är hos barnvakt så länge och dessutom flera dagar i sträck, och inte minst utan något syskon (extra trygghet) större delen av tiden. Första dagen passas hon hemma hos oss, men tisdag och onsdag ska hon dessutom vara i barnvakternas hem (relativt okänd miljö). Jag oroar mig säkert i onödan, och i värsta fall får väl min man åka hem till henne.
Nu ikväll ha jag haft ganska stark mensvärk i magen och ryggen . Och ha sprungit på toa titt som tätt..och haft rosa flytningar kan dr va ett tecken kanske på att de är på G ? V40 +2.