• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Bf29okt

Grattis!

FrökenPD skrev 2015-10-05 11:29:18 följande:

Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)

Hennes syskon är dökära.

Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.

• Fru Hermelin

Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)

Hennes syskon är dökära.

Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.

Stort grattis!!
  • Zchimla

Hennes syskon är dökära.

Grattis
  • Zchimla

Nu har jag varit hos BM. Önsketänkande att sprattel låg rätt. Ligger lika mycket i tväre som sist. Hm jaja. Ska på ultraljud nästa vecka så får se då. SF-mått 34 och inga andra konstigheter. Är i v. 36+1 idag.

• mammalovis
    Hennes syskon är dökära.
    Grattis! Härligt att höra att någon lyckas föda barn i den här tråden när det är vår månad! Läskigt att hjärtljuden gick ner så, men skönt att allt slutade bra. Nu får ni bara mysa och njuta av det ibland intensiva bebislivet.
  • Iowhannah

Hennes syskon är dökära.

Grattis! Skönt att det gick så fort också, 3:34 känns lite lagom så där :P
  • Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-10-05 12:38:28 följande:

Nu har jag varit hos BM. Önsketänkande att sprattel låg rätt. Ligger lika mycket i tväre som sist. Hm jaja. Ska på ultraljud nästa vecka så får se då. SF-mått 34 och inga andra konstigheter. Är i v. 36+1 idag.

Har du planerat snitt? Eller, har bm tagit upp det?
  • mammalovis
    Knyttet14 skrev 2015-10-05 10:19:26 följande:
    Ny här på tråden!! Känner mig inte alls redo för att snart föda igen! Har en 1 åring här hemma och är så less på att vara gravid så fy! Men nä inte känner man sig redo ändå. Ingen som känner lika?
    3 veckor kvar till BF. Gick över sist o räknar väl med att gå över nu med även fast jag börjar få mer och mer förvärkar och lillen ligger startklar. ????

Sen är jag också så himla less på att vara gnällig.????
    Jag känner igen mig, då jag hade velat få lite bättre ordning här hemma, men är sjukskriven och beordrad vila. Jag har fortfarande inte orkat sortera undan alla urväxta och begagnade kläder jag köpt på sista tiden så klädlådorna kan åka upp ovanför garderoberna igen. Sedan har jag en runda till Jönköping kvar. Idag är jag skittrött efter förra natten, så jag orkar inte och imorgon ville inte mamma att jag skulle föda då hon har svårt att komma ifrån jobbet så jag får väl ligga lågt och ta det lugnt och se om kroppen är i skick att bege sig iväg framåt onsdag-torsdag. Jag skulle vilja få tag på några av Babyboxarna, en första body i strl 50, en spegel till bilen samt lite förvaringslådor på Ikea och ny kudde till lillasyster, så bebisen kan ärva hennes gamla.

Sedan är inte tyget till hårdliften tvättat ännu. Jag orkade inte tvätta mer än nödvändigt, så barnens mörka tvätt orkade jag inte med igår. Vi får se om jag kan tvätta i veckan igen om det är någon tid ledig. Så i dagsläget är jag ju inställd på att föda tidigast den 17/10 som beräknat ... så jag hinner med lite mer.

Dessutom finns ju lite tänkta sy-och virkprojekt, men vi får se om jag ens får tummen ur att börja.

Jag önskar också att kroppen mådde bättre så livet vore enklare.
  • mammalovis
    Fru Hermelin skrev 2015-10-05 10:24:55 följande:
    Usch ja, jag känner likadant. Jag drar mig t.o.m för att få och lägga mig på kvällarna för att jag veta att jag bara ligger och vänder och vrider mig hela natten och har ont/obekvämt. Vilket förstås bara leder till sömnbrist, mer ont i kroppen och ännu taskigare humör. Dessutom ligger han ofta och trycker på samma ställe fram på magen så det gör så jäkla ont/ömt. Trycker antagligen på en nerv säger bm, men det gör så jääääkla ont emellanåt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Bränner som om jag har ett stort blåmärke som han kör in ett knä i och liksom håller kvar! Schysst! Försöker sysselsätta mig med att få klart det sista här hemma. Sy färdigt bäddmadrass och sånt till vagga och vagn, sortera kläder osv. BB-väskan är så gott som packad och jag tror att slemproppen gick i torsdags. Känner ändå på mig att han dröjer åtminstone till nästa vecka. Men, säger som du, får jag inte chans att sova/vila snart blir jag knäpp! Bf 20:e. När är det du har bf?
    Ja, jag har ändå haft turen att ha en bra natt med bara två onda sammandragningar och bara varit uppe för någon enstaka kisspaus, efter jag väl kom till ro. Sedan hämtade jag tvätten vid 8 och spelade lite på telefonen innan jag dåsade till för att bli väckt av lillasyster vid kvart över elva. Trots mycket sömn är jag ändå helt slut och orkeslös idag. Jag hoppas dagen går fort då det är så trist att inte orka någonting, men jag får väl äta lunch och gå och vila middag igen.

Dock verkar kroppen stundtals må lite bättre idag, även om det hugger när jag rör mig.

Jag har bf 17/10, så det är mindre än 2-4 veckor kvar ...
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-10-05 10:53:30 följande:
    Har försökt säga upp mig i en månad nu men går som halvdant :P hihi
    Säga upp dig? Du får väl lägga in en vräkning av hyresgästen snarare, de är ju ändå så dåliga på att betala hyra.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015