Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Åh vad jag avundas er som fött eller er som har en tid för igångsättning. Har två dagar kvar till BF. I fredags vaknade jag med värkar som kom regelbundet och som gjorde ont bak i ryggen. Blev jätteglad att nånting hände och att det verkade vara på gång. Tog en alvedon och ett bad, gick o la mig för att vila lite o samla krafter då jag precis varit sjuk med feber o grejer och när jag vaknade var allt som bortblåst. Har inte känt nånting sen dess. Blev så himla besviken! Vill bara att det ska sätta igång nu men inte det minsta lilla tecken på någon förlossning. Denna väntan gör mig galen...
Jaha, då befinner man sig där i osäkerhetens land igen. Jag vaknade vid 3 av sammandragningar som inte gjorde direkt ont, men inte ville släppa. Sedan har jag varit 2 omgångar på toa för magens skull och ena gången kändes det som att det fortsatte rinna trots att jag inte var kissenödig längre, men det var nog bara falskt alarm då jag kunde knipa av strålen. Jag har även börjat få rosa på papperet. Sedan 4.50 har jag haft ondare sammandragningar, men inte värre än att de gått att härda ut, så jag har tagit en dusch och ätit frukost. Sambon har fått flytta ut bilen till gatan så den är klar, men frågan är om allt har börjat klinga av nu? Det pratas ju om den luriga trean ...
Det är ju inte helt optimalt idag då sambons mamma jobbar dag till halv tolv och mina föräldrar har drygt 2 timmar hit. Sedan ska äldsta tösen till sin pappa vid nio och klockan 10 ska vi vara på gudstjänst där sambons dotter ska sjunga i kören och det är tårtkalas efter.
Visserligen sa min 4,5-åring igår "Jag vill att bebis ska komma i natt". Jag försökte visa henne på att det kunde vara länge kvar även om det är rätt månad, så hon fick ta fram alla fingrarna och tårna samt mina fingrar och räknade till "tjugotio". Så vi får se var någonstans det hamnar mellan en och tjugotio dagar kvar. Jag har ju bf först den 17/10, så det var ju två veckor kvar igår.
Jaha, då befinner man sig där i osäkerhetens land igen. Jag vaknade vid 3 av sammandragningar som inte gjorde direkt ont, men inte ville släppa. Sedan har jag varit 2 omgångar på toa för magens skull och ena gången kändes det som att det fortsatte rinna trots att jag inte var kissenödig längre, men det var nog bara falskt alarm då jag kunde knipa av strålen. Jag har även börjat få rosa på papperet. Sedan 4.50 har jag haft ondare sammandragningar, men inte värre än att de gått att härda ut, så jag har tagit en dusch och ätit frukost. Sambon har fått flytta ut bilen till gatan så den är klar, men frågan är om allt har börjat klinga av nu? Det pratas ju om den luriga trean ...
Det är ju inte helt optimalt idag då sambons mamma jobbar dag till halv tolv och mina föräldrar har drygt 2 timmar hit. Sedan ska äldsta tösen till sin pappa vid nio och klockan 10 ska vi vara på gudstjänst där sambons dotter ska sjunga i kören och det är tårtkalas efter.
Visserligen sa min 4,5-åring igår "Jag vill att bebis ska komma i natt". Jag försökte visa henne på att det kunde vara länge kvar även om det är rätt månad, så hon fick ta fram alla fingrarna och tårna samt mina fingrar och räknade till "tjugotio". Så vi får se var någonstans det hamnar mellan en och tjugotio dagar kvar. Jag har ju bf först den 17/10, så det var ju två veckor kvar igår.
Lika spännande varje gång nu att klicka in sig här och se att nån uppdaterat. Hoppas på fler bebisar nuuu!!!
Har sjäöv 5 dagar till bf och vore "tacksam" om jag hann med modgondagens bokade frisörbesök samt bvc för storebrorsan. Men framemot kvällen så, eller egentligen vilken dag som helst i veckan, är lillebror mer än gärna välkomnen ut ;)
Inga större känningar annat än att jag har ungefär 3000 sammandragningar per dygn varav vissa näääästan gör liiiite ont ibland. Försöker vara uppmärksam på minsta avvikelse, inte så jag tänker mig galen på det men när en sd trycker på lite mer än de övriga hajar man ju till lite... Det blir förmodligen en mkt snabb förlossning även denna gången, därav!
Bf +2 idag.. Idag var med i striden om att bli bf-datum ett tag.. Men det blev 2/10.. Fast tror inte den kommer idag heller.. Myser vidare i magen
Spännande! Hoppas det drar igång för er. Här händer absolut ingenting. Knappt några sammandragningar trots bowling igår:) nyfiken på att få höra fortsättningen.
Förresten är det någon mer än jag som har problem med karpaltunnelsyndrom? Vaknar ca 20 ggr per natt av att det gör så ont i händerna. Tips?
Igår hade jag värkar hela dagen, och när det var 6-7 min emellan så åkte jag in.
Tyvärr var det bara pinvärkar som inte hjälper något, så jag fick lite tabletter med mig hem så att jag skulle kunna sova.
På kurvan var det tydliga värkar och jag frågade hur jag skulle veta om det var de riktiga eller inte. Fick veta att de känns likadant, men ska komma lite tätare, så nu kommer jag att vara på helspänn framöver.
Tredje barnet, men det blev igångsättning med de andra, så det är nytt för mig att känna värkar hemma.
Spännande! Hoppas det drar igång för er. Här händer absolut ingenting. Knappt några sammandragningar trots bowling igår:) nyfiken på att få höra fortsättningen.
Förresten är det någon mer än jag som har problem med karpaltunnelsyndrom? Vaknar ca 20 ggr per natt av att det gör så ont i händerna. Tips?
BF idag men grabben verkar inte hitta ut..
Jag går och tränar och hoppas inte allt för många på gymmet lägger sig i och strösslar kommentarer som "är du inte rädd att skada barnet?" och ännu värre "DU skadar barnet!!". Vad trött jag blir på sånt prat.. Alla mina värden är perfekta, magmåttet ligger exakt på kurvan och har inte en tillstymmelse till ont i ryggen så jag tror nog att både jag och min fina kille i magen mår bra <3
Dock har jag den senaste veckan lagt på mig mycket vätska och fått problem att andas genom näsan vilket är lite jobbigt :-/
Hoppas ni andra mår bra och att någon har turen att få träffa sin plutt på självaste kanelbullens dag!