Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag vet. Tanterna vill nog bara ha något att säga (det är lite så många på vårt jobb är tyvärr). De har inte så roliga liv själva så allt kretsar kring alla andra hela tiden (jag är så glad över att jag är ledig!).
Jag försöker tänka att jag förmodligen kommer gå över. Dock känns det som max bf+4 av någon anledning. Jobbigt att ständigt gå och leta tecken på att det skulle vara på gång! Men samtidigt orkar jag inte mer. Fötterna och händerna är svullna och gör ont, illamående, ständigt kissnödig, foglossning, stela leder så fort jag suttit stilla ett tag, sammandragningar, extremt sötsug, svårt att äta ordentligt, törstig mest hela tiden... Listan kan göras lång. Jag blir också trött på mig själv. Jag är trött på att jag är så gnällig, på att jag är så trött och på att jag inte orkar saker längre.
I morgon ska jag visa lägenheten för ett par. Hoppas det går fort, jag känner verkligen inte för det! Typiskt nog så verkar det som att diskmaskinen gick sönder i dag också. Helt perfekt när man förväntar sig en bebis när som helst.
Andra natten med onda värkar i 10-minutersintervaller mellan kl. 1 och 4 som sedan lugnar ner sig lagom till att man hade börjat hoppas. Sedan nästan ingenting hela dagen för att sedan börja om igen på kvällen. Tortyr, skulle jag vilja kalla det! BF idag, men jag försöker ställa in mig på att gå över. Jag gissade på 10e redan från början, så vi får väl se. Men ska det hålla på såhär fram till dess säger jag nog upp mig från att vara gravid...
Ny här på tråden!! Känner mig inte alls redo för att snart föda igen! Har en 1 åring här hemma och är så less på att vara gravid så fy! Men nä inte känner man sig redo ändå. Ingen som känner lika?
3 veckor kvar till BF. Gick över sist o räknar väl med att gå över nu med även fast jag börjar få mer och mer förvärkar och lillen ligger startklar. ????
Sen är jag också så himla less på att vara gnällig.????
Usch, nu börjar jag känna att den här graviditeten bara blir hemsk. Mina sammandragningar fortsätter sporadiskt, men ofta gör det ont, så tålamodet har sjunkit till golvet typ. Inte ens att ligga i sängen och vila innan var skönt då det kommer riktigt onda sammandragningar ibland. Sitta går i perioder i alla fall. Jag hoppas på en bättre natt och en bra dag imorgon, annars börjar jag bli ganska uppgiven. Fortsätter det så här kommer jag nog sälla mig till skaran som vill få ut ungen NU.
Hur mår ni andra? Vad sysselsätter ni er med för att få tiden att gå?
Ja herregud vad trött jag är på det här nu! Jag lider verkligen med er som varit tvungna att gå över tiden!
I dag har jag haft så himla många sammandragningar. Jag önskar bara att de ska börja göra ont och sedan leda till värkar så vi får träffa vår bebis nån gång! Vi ska på bankmöte i morgon, så det vore ganska typiskt om det satte igång i natt eller i morgon bitti. Men det gör det väl inte. I går berättade min sambo att tanterna på jobbet säger att "första barnet kommer alltid efter beräknat datum". Jag vet ju att det inte är universell fakta och jag hoppas innerligt att bebis och jag kan bevisa det!
Men det blir väl den 10nde, som sambon har sagt hela tiden...
Andra natten med onda värkar i 10-minutersintervaller mellan kl. 1 och 4 som sedan lugnar ner sig lagom till att man hade börjat hoppas. Sedan nästan ingenting hela dagen för att sedan börja om igen på kvällen. Tortyr, skulle jag vilja kalla det! BF idag, men jag försöker ställa in mig på att gå över. Jag gissade på 10e redan från början, så vi får väl se. Men ska det hålla på såhär fram till dess säger jag nog upp mig från att vara gravid...
Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)
Hennes syskon är dökära.
Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.
Stort grattis!!!!