• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Embla twopointoh

Grattis till bebisen FrökenPD!

(Jag kan inte citera inlägg, det bara hänger sig. Jag är så sjukt irriterad på FL och alla dessa buggar!!)

• Mijjan

Grattis till bebisen! Låter som en bra förlossning!

Själv släpade jag ut mamma och hund på vad jag trodde var en lite lagom femkilometersrunda i skogen men vi kom in på fel spår och promenaden blev över två timmar och bra över milen istället :-P men tror ni det startar någon förlossning ändå? Nej nej trots att det är vecka 41 nu :-P vad mer ska man göra liksom...

• Knyttet14
    mammalovis skrev 2015-10-05 13:06:15 följande:

Jag känner igen mig, då jag hade velat få lite bättre ordning här hemma, men är sjukskriven och beordrad vila. Jag har fortfarande inte orkat sortera undan alla urväxta och begagnade kläder jag köpt på sista tiden så klädlådorna kan åka upp ovanför garderoberna igen. Sedan har jag en runda till Jönköping kvar. Idag är jag skittrött efter förra natten, så jag orkar inte och imorgon ville inte mamma att jag skulle föda då hon har svårt att komma ifrån jobbet så jag får väl ligga lågt och ta det lugnt och se om kroppen är i skick att bege sig iväg framåt onsdag-torsdag. Jag skulle vilja få tag på några av Babyboxarna, en första body i strl 50, en spegel till bilen samt lite förvaringslådor på Ikea och ny kudde till lillasyster, så bebisen kan ärva hennes gamla.

Sedan är inte tyget till hårdliften tvättat ännu. Jag orkade inte tvätta mer än nödvändigt, så barnens mörka tvätt orkade jag inte med igår. Vi får se om jag kan tvätta i veckan igen om det är någon tid ledig. Så i dagsläget är jag ju inställd på att föda tidigast den 17/10 som beräknat ... så jag hinner med lite mer.

Dessutom finns ju lite tänkta sy-och virkprojekt, men vi får se om jag ens får tummen ur att börja.

Jag önskar också att kroppen mådde bättre så livet vore enklare.

Min lista ser ungefär ut som din, tvätta/fixa med bebis kläder, måste köpa spegel till bilen, ta fram babyskydd, skulle gärna sitta och sy jag med men ryggen går av när jag sitter vid symaskinen. Nä tusen saker har jag o göra men orkar inte alls något. Att ta hand om sonen om dagarna är nog så slitsamt nu när han börjat springa runt som en tok och hittar på bus. En annan går som en sengångare pga foglossning så jag hinner ju knappt med hans takt. Jag önskar också att kroppen mådde bättre:/ Dock så hann jag bocka av Ikea i helgen så klädlådor och nya kuddar både till bebis och sonen är fixat iaf.

Hur många barn har du?
  • Zchimla

Ni vet den där känslan när magen känns som att den kommer spricka och det spänner precis överallt. Så är det!

• mammalovis
    MyRoundabout skrev 2015-10-05 15:26:58 följande:
    Nä, det ska tydligen vara alldeles omöjligt. =P Väldigt ensidigt beslutsfattande i det här förhållandet! 

Nyss rann det lite vatten när jag klev upp ur soffan, men det var verkligen lite, typ en matsked kanske, så jag vet inte alls vad det betyder. Eller om det ens var vatten...
    Så hade jag med mitt första barn trodde jag, men det var bara vattniga flytningar, de kunde inte se någon vattenavgång när jag var inne, men vi fick ett besök på förlossningen på juldagskvällen och sedan kom hon faktiskt två dagar senare. Dock fick vi välja ett annat ställe, men det gick det med.

Använd en binda så de kan kontrollera det om du åker in för kontroll, om det fortsätter.
  • mammalovis
    Mijjan skrev 2015-10-05 17:39:37 följande:
    Grattis till bebisen! Låter som en bra förlossning!

Själv släpade jag ut mamma och hund på vad jag trodde var en lite lagom femkilometersrunda i skogen men vi kom in på fel spår och promenaden blev över två timmar och bra över milen istället :-P men tror ni det startar någon förlossning ändå? Nej nej trots att det är vecka 41 nu :-P vad mer ska man göra liksom... smile2.gif
    Tja, du verkar ha fixat en för välinredd lya till bebisen, så h*n kanske inte vill flytta ut alls, utan behöver verkligen en ordentlig vräkningsorder.
  • Embla twopointoh

Sista veckan med bebisen i magen i stället för i famnen. Om precis en vecka är det snitt.

Jag ska hinna med att ta fram och rengöra liggvagnen och vaggan, sängkläder till dessa, babysittern. Handla blöjor, tillägg (utifall att) och annat. Koka nappar och nappflaskor. Vi har en familjefotografering inbokad (inklusive en s.k. newborn-fotografering, det ser jag fram emot!) till nästa helg, så jag tänkte handla/stryka kläder till detta så att det är gjort innan. Vi har också en del födelsedagar nära inpå, så fixa present och kort (jag gör egna grattiskort) till dessa tänkte jag också göra i förväg.

Och se till att det är ordentligt städat och rent hemma. Jag vill inte komma från sjukhuset till ett smutsigt hem.

• Knyttet14
    Zchimla skrev 2015-10-05 19:23:21 följande:

Ni vet den där känslan när magen känns som att den kommer spricka och det spänner precis överallt. Så är det!

Min mage spricker verkligen! Får bara mer o mer bristningar också.. Inte skönt nu!

Min son låg förresten i säte/tvärläge fram till v 38/39 sen vände han sig själv innan vi behövde göra vändningsförsök. Så mirakel kan ske.. :)
  • MyRoundabout
    mammalovis skrev 2015-10-05 19:32:20 följande:
    Så hade jag med mitt första barn trodde jag, men det var bara vattniga flytningar, de kunde inte se någon vattenavgång när jag var inne, men vi fick ett besök på förlossningen på juldagskvällen och sedan kom hon faktiskt två dagar senare. Dock fick vi välja ett annat ställe, men det gick det med.

Använd en binda så de kan kontrollera det om du åker in för kontroll, om det fortsätter.
    Nej, man vet ju inte! Men vattniga flytningar har jag haft i flera dagar och använder trosskydd för det, men det här kändes annorlunda. Jag tror ändå att det dröjer några dagar dock =)
  • Simone

Avundas alla er som känner något! Här har alla känningar avtagit :( knappt några sammandragningar, ingen molande värk, inte ont bak i ryggen bara en mycket livligare bebis som sparkar sönder mina revben...

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015