Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis till bebisen FrökenPD!
(Jag kan inte citera inlägg, det bara hänger sig. Jag är så sjukt irriterad på FL och alla dessa buggar!!)
Grattis till bebisen! Låter som en bra förlossning!
Själv släpade jag ut mamma och hund på vad jag trodde var en lite lagom femkilometersrunda i skogen men vi kom in på fel spår och promenaden blev över två timmar och bra över milen istället :-P men tror ni det startar någon förlossning ändå? Nej nej trots att det är vecka 41 nu :-P vad mer ska man göra liksom...
Jag känner igen mig, då jag hade velat få lite bättre ordning här hemma, men är sjukskriven och beordrad vila. Jag har fortfarande inte orkat sortera undan alla urväxta och begagnade kläder jag köpt på sista tiden så klädlådorna kan åka upp ovanför garderoberna igen. Sedan har jag en runda till Jönköping kvar. Idag är jag skittrött efter förra natten, så jag orkar inte och imorgon ville inte mamma att jag skulle föda då hon har svårt att komma ifrån jobbet så jag får väl ligga lågt och ta det lugnt och se om kroppen är i skick att bege sig iväg framåt onsdag-torsdag. Jag skulle vilja få tag på några av Babyboxarna, en första body i strl 50, en spegel till bilen samt lite förvaringslådor på Ikea och ny kudde till lillasyster, så bebisen kan ärva hennes gamla.
Sedan är inte tyget till hårdliften tvättat ännu. Jag orkade inte tvätta mer än nödvändigt, så barnens mörka tvätt orkade jag inte med igår. Vi får se om jag kan tvätta i veckan igen om det är någon tid ledig. Så i dagsläget är jag ju inställd på att föda tidigast den 17/10 som beräknat ... så jag hinner med lite mer.
Dessutom finns ju lite tänkta sy-och virkprojekt, men vi får se om jag ens får tummen ur att börja.
Jag önskar också att kroppen mådde bättre så livet vore enklare.
Ni vet den där känslan när magen känns som att den kommer spricka och det spänner precis överallt. Så är det!
Sista veckan med bebisen i magen i stället för i famnen. Om precis en vecka är det snitt.
Jag ska hinna med att ta fram och rengöra liggvagnen och vaggan, sängkläder till dessa, babysittern. Handla blöjor, tillägg (utifall att) och annat. Koka nappar och nappflaskor. Vi har en familjefotografering inbokad (inklusive en s.k. newborn-fotografering, det ser jag fram emot!) till nästa helg, så jag tänkte handla/stryka kläder till detta så att det är gjort innan. Vi har också en del födelsedagar nära inpå, så fixa present och kort (jag gör egna grattiskort) till dessa tänkte jag också göra i förväg.
Och se till att det är ordentligt städat och rent hemma. Jag vill inte komma från sjukhuset till ett smutsigt hem.
Ni vet den där känslan när magen känns som att den kommer spricka och det spänner precis överallt. Så är det!
Avundas alla er som känner något! Här har alla känningar avtagit :( knappt några sammandragningar, ingen molande värk, inte ont bak i ryggen bara en mycket livligare bebis som sparkar sönder mina revben...