Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Ja herregud vad trött jag är på det här nu! Jag lider verkligen med er som varit tvungna att gå över tiden!
I dag har jag haft så himla många sammandragningar. Jag önskar bara att de ska börja göra ont och sedan leda till värkar så vi får träffa vår bebis nån gång! Vi ska på bankmöte i morgon, så det vore ganska typiskt om det satte igång i natt eller i morgon bitti. Men det gör det väl inte. I går berättade min sambo att tanterna på jobbet säger att "första barnet kommer alltid efter beräknat datum". Jag vet ju att det inte är universell fakta och jag hoppas innerligt att bebis och jag kan bevisa det!
Men det blir väl den 10nde, som sambon har sagt hela tiden...
Tanterna på din sambos jobb har fel. Vet flera som fått sin första före och min egen dotter kom alldeles punktligt på BF.
Däremot så är det väl bäst att ställa in sig på att gå över så man inte blir så superbesviken om bebisen inte har kommit.
Här hittade jag statistik över hur många procent som sker respektive graviditetsvecka. Det framgick dock inte om det var någon skillnad för förstföderskor.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/babyn-fods-sallan-pa-ratt-dag
Jag hoppas statistiken stämmer för idag är det BF+3 så efter idag så går procenten bara ner. Så att de flesta föder inom de fyra närmsta dagarna efter BF ger mig lite hopp, om än väldigt lite ;)
Femte dagen över nu... Inga känningar tror jag. Ursäkta detaljerna men tom mindre (typ slut) på flytningar, massa toabesök (förstår inte att jag kan ha nåt kvar i tarmen!). Lite sammandragningar när jag går med hunden ibland men inget som gör ont. Känns som jag ska vara gravid för evigt. Dock har det börja ila väldigt ont och obehagligt ibland när bebis rör sig och det liksom hugger till både i underlivet/kissblåsan och ländryggen men bara någon sekund men gör väldigt ont... Får väl se när lillen vill komma ut...
Haft ännu en natt med nästan ingen sömn, haft små ont i magen o fått springa på toaletten stup i ett. Fick lov att gå upp vi 4:a för o äta något vilket inte hänt på många månader... Sen har magen varit som en betongklump så haft väldigt svårt o hitta något bra sätt att ligga på. Börjar söka tecken på att nåt är på g så kanske därför man hittar massa nya grejer hela tiden :p
Femte dagen över nu... Inga känningar tror jag. Ursäkta detaljerna men tom mindre (typ slut) på flytningar, massa toabesök (förstår inte att jag kan ha nåt kvar i tarmen!). Lite sammandragningar när jag går med hunden ibland men inget som gör ont. Känns som jag ska vara gravid för evigt. Dock har det börja ila väldigt ont och obehagligt ibland när bebis rör sig och det liksom hugger till både i underlivet/kissblåsan och ländryggen men bara någon sekund men gör väldigt ont... Får väl se när lillen vill komma ut...
Låter som om det kan börja när som helst!! Vad spännande! :D