• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Godisråttan
    Mijjan skrev 2015-10-06 21:20:09 följande:

Grattis godisråttan! Hoppas snart på att få höra dig sällskap. Tror slemmis gått nu iaf #enveckaöver

Hoppas det händer nåt snart för dig!

Min slempropp gick på BB när dom skulle sätta igång mig.
  • Embla twopointoh

Jag var på min sista kontroll innan snittet idag. Det närmar sig!

Jag tycker det känns overkligt. Trots att jag har fem barn och borde vara "van", tycker jag att tanken på en ny liten person känns svår att greppa.

Det enda jag hoppas på, förutom att allt ska gå bra och hon vara frisk, är att jag denna gången ska slippa nervpåverkan i armen. Att råka ut för det igen har jag varit rädd för sedan plusset på stickan. Det var den absolut hemskaste och vidrigaste smärtan jag varit med om, och då är jag ändå ganska smärttålig (jag tränar ju trots allt en kampsport som bygger en del på smärta...), och så fick man ju ingen som helst vila ifrån den heller. Dygnet runt i över tre veckor, innan den successivt började bli bättre. Och då följde nio månader av återhämtning, återuppbyggnad av rörlighet och besök varje vecka hos sjukgymnast. Nej, det vill jag helst slippa!

• Mira14

Nu börjar det hända grejer här :)

Vattnet gick strax efter två, verkligen som på film då det bara forsade precis när jag skulle gå och hämta posten. Jag ringde förlossningen och har precis varit in på kontroll, de tyckte att värkarna kom regelbundet men eftersom jag var såpass opåverkad så skickade de hem mig så nu sitter jag här i soffan och väntar och väntar.. På grund av infektionsrisken ville de inte kolla om jag var öppen. Drar det inte igång blir det igångsättning imorgon förmiddag. Åh det är så kul och jag blir så glad vid minsta värk men oj vad det sipprar vatten hela tiden. Barnmorskan kollade med ultraljud och såg att det var tomt men eftersom vattnet ombildas hela tiden så rinner det ju direkt ut.. Börjar kännas i huvudet nu då jag måste dricka ordentligt.

Vid 11 idag var jag hos barnmorskan och bokade in igångsättning den 18/10 men det kommer jag ju att slippa nu!

• Karriärskvinna
    Mira14 skrev 2015-10-07 16:44:12 följande:

Vattnet gick strax efter två, verkligen som på film då det bara forsade precis när jag skulle gå och hämta posten. Jag ringde förlossningen och har precis varit in på kontroll, de tyckte att värkarna kom regelbundet men eftersom jag var såpass opåverkad så skickade de hem mig så nu sitter jag här i soffan och väntar och väntar.. På grund av infektionsrisken ville de inte kolla om jag var öppen. Drar det inte igång blir det igångsättning imorgon förmiddag. Åh det är så kul och jag blir så glad vid minsta värk men oj vad det sipprar vatten hela tiden. Barnmorskan kollade med ultraljud och såg att det var tomt men eftersom vattnet ombildas hela tiden så rinner det ju direkt ut.. Börjar kännas i huvudet nu då jag måste dricka ordentligt.

Vid 11 idag var jag hos barnmorskan och bokade in igångsättning den 18/10 men det kommer jag ju att slippa nu!

Åh vad spännande! Lycka till!
  • Hallonmaja

Hej! Här är en till som väntar på oktoberbebis Har planerat snitt på tisdag 13/10 så det närmar sig! Är mitt tredje barn och de andra två har varit hemma förkylda denna veckan. Idag har jag också fått ont i halsen och känt mig risig. Så typiskt, har inte varit sjuk på hela graviditeten hittills. Undrar hur de gör med snitt om man skulle vara sjuk, nån som vet?

Tycker dagarna segar sig fram i snigelfart, har allt klart och vill bara att dagarna ska gå! Blir ju inte bättre av att vara sjuk och tvingas vara hemma hela dagarna.

Fördriver tiden med att klura på namn. Har ni andra redan bestämt namn eller tar ni det sedan när bebben kommit?

• garin

Oooh spännande!! Snart är du mamma!!! :)
  • Iowhannah

Så spännande! Hoppas värkarna kommer igång ordentligt så du slipper igångsättning. Lycka till!
  • garin

Och grattis till er andra som redan fått, tror jag missat att gratta några av er som uppdaterat nu senast! :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015