• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • angelica123
    77michelle skrev 2015-10-07 11:53:26 följande:

Tillbaka från bm. Hade nu SF mått 36 i v 37+0 så det har inte dragit iväg utan hon följer sin kurva. Låg fortfarande högt och rörligt och vid vattensvgång skulle jag också åka in direkt så inte andra kroppsdelar eller navelsträng gled ut först...

Hur tänker du med aktiviteter på dagarna?

Jag är iväg och hittar på saker ändå, tänker att det är så liten chans att det startar med vattenavgång ändå och skulle bli tokig av att bara sitta hemma nu när tiden ändå går så långsamt!

Men samtidigt vill man ju inte att vattnet ska gå när man är iväg någonstans heller, eftersom man måste hålla sig stilla och åka in direkt.

Sambon får väl helt enkelt komma och hämta där man är isf så det löser sig nog

Idag har jag lunchat med några kollegor på stan och ska nu trotsa min tunga kropp och ta mig ut på en promenad i "rask" takt 2-3 km för att försöka promenera ut ungen

Bf-2 idag.

Brukar hålla mig till max 1 km annars promenadmässigt pga orken/ryggen men nu vill jag ha ut honom!
  • Iowhannah
    angelica123 skrev 2015-10-07 13:39:41 följande:

Hur tänker du med aktiviteter på dagarna?

Jag är iväg och hittar på saker ändå, tänker att det är så liten chans att det startar med vattenavgång ändå och skulle bli tokig av att bara sitta hemma nu när tiden ändå går så långsamt!

Men samtidigt vill man ju inte att vattnet ska gå när man är iväg någonstans heller, eftersom man måste hålla sig stilla och åka in direkt.

Sambon får väl helt enkelt komma och hämta där man är isf så det löser sig nog

Idag har jag lunchat med några kollegor på stan och ska nu trotsa min tunga kropp och ta mig ut på en promenad i "rask" takt 2-3 km för att försöka promenera ut ungen

Bf-2 idag.

Brukar hålla mig till max 1 km annars promenadmässigt pga orken/ryggen men nu vill jag ha ut honom!

Haha! "Promenad i 'rask' takt"! Känner igen det där, jag ska försöka ta mig ut i kväll. Och skrämma upp mig själv med Creepypodden :P
  • Iowhannah

Jag var hos bm (för förhoppningsvis sista gången) under förmiddagen. Är i v 39+1 och mitt SF-mått ligger på 35,5. Har följt medelkurvan fint hela tiden :)

• mammalovis
    Iowhannah skrev 2015-10-07 13:50:42 följande:
    Haha! "Promenad i 'rask' takt"! Känner igen det där, jag ska försöka ta mig ut i kväll. Och skrämma upp mig själv med Creepypodden :P
    Rask takt? Den takten försvann för flera månader sedan. Här är det vaggande ankan som gäller och några promenader blir det inte mer än till och från någon affär 1-2 gånger per vecka, till och med det drar jag mig för. Jag har funderat på en färdknäpp, då sexet ändå kommer dröja efter förlossningen, men vet inte om det fungerar med mina sammandragningar för ingenting typ.

Jag önskar jag vore lika rörlig som ni, men det får bli efter förlossningen istället. Ska bli skönt att kunna få tillbaks friheten att dammsuga, handla, ja ha ett liv igen helt enkelt, även om friheten begränsas av bebisen.
  • Simone

Va hos bm idag, v 39+2. Sf måttet låg på 36 och tjejen är helt fixerad nu och ligger långt ner med huvudet. Fick en extra tid den 16/10 ifall att jag går över tiden, men min bm trodde inte att vi skulle ses då och jag hoppas verkligen att hon har rätt :)

• Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-07 14:39:50 följande:

Va hos bm idag, v 39+2. Sf måttet låg på 36 och tjejen är helt fixerad nu och ligger långt ner med huvudet. Fick en extra tid den 16/10 ifall att jag går över tiden, men min bm trodde inte att vi skulle ses då och jag hoppas verkligen att hon har rätt :)

Haha, jag fick också en extratid den 16de :D Men jag hoppas att jag inte behöver komma då, hon sa dock inget om vad hon tror. Bebis har förvisso varit fixerad ett bra tag nu och ligger skapligt långt ned. Nu för tiden känner jag hickningarna ända nedåt höften!
  • Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-07 14:47:09 följande:

Haha, jag fick också en extratid den 16de :D Men jag hoppas att jag inte behöver komma då, hon sa dock inget om vad hon tror. Bebis har förvisso varit fixerad ett bra tag nu och ligger skapligt långt ned. Nu för tiden känner jag hickningarna ända nedåt höften!

Haha nej men vad roligt :D jag hoppas vi båda slipper komma dit då!

Ja det känner jag med, så himla gulligt :)
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-07 15:04:57 följande:

Haha nej men vad roligt :D jag hoppas vi båda slipper komma dit då!

Ja det känner jag med, så himla gulligt :)

Ja! Men jag tycker så synd om min bebis när den får hicka, för den verkar tycka att det är lite obehagligt. Den rör sig alltid lite extra mycket då, stackaren.
  • angelica123
    mammalovis skrev 2015-10-07 14:07:28 följande:

Rask takt? Den takten försvann för flera månader sedan. Här är det vaggande ankan som gäller och några promenader blir det inte mer än till och från någon affär 1-2 gånger per vecka, till och med det drar jag mig för. Jag har funderat på en färdknäpp, då sexet ändå kommer dröja efter förlossningen, men vet inte om det fungerar med mina sammandragningar för ingenting typ.

Jag önskar jag vore lika rörlig som ni, men det får bli efter förlossningen istället. Ska bli skönt att kunna få tillbaks friheten att dammsuga, handla, ja ha ett liv igen helt enkelt, även om friheten begränsas av bebisen.

Därför jag skrev "rask" . Dvs snigeltempo i vaggande stil men försökte ändå gå mitt snabbaste. Har inte orkar gå så långt sista tiden men idag kämpade jag mig runt 3 km!

Så nöjd men nu har jag skapligt ont i ryggen. Får se om promenaden sätter igång nåt
  • Zchimla
    Iowhannah skrev 2015-10-07 15:12:07 följande:

Ja! Men jag tycker så synd om min bebis när den får hicka, för den verkar tycka att det är lite obehagligt. Den rör sig alltid lite extra mycket då, stackaren.

Hickan kommer ju av att bebisen tränar sin andning. Drar ner fostervatten i lungorna son ofta följs av hicka googlade jag mig nyss till då min bebis med har mycket hicka. Så hickan är ändå ett sundhetstecken
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015